محلول ماینوکسیدیل

از زمانی که درمان ها توسط طب سنتی انجام می گرفت تا به امروز که بشریت به اوج تولید دارو از نوع شیمیایی رسید،دانشمندان ترکیبات خاصی را برای ساختن یک دارو و یا حتی کشف یک دارو استفاده می کردند. بسیاری از دارو ها هستند که از عوارض آن ها برای درمان یک بیماری استفاده می کنند (به طور مثال جهت درمان بیماری آلوپسی از داروهای کورتونی برای درمان آن استفاده می کنند) ماینوکسیدیل هم یکی از این دسته دارو هاست که ابتدا به شکل قرص برای درمان فشار خون بالا تجویز می شد که یکی از عوارض آن پر مویی و یا همان رویش مو بود که همین امر پزشکان و دانشمندان را وا داشت که محلولی را به نام ماینوکسیدیل تولید کردند که امروزه تجویز می شود.

محلول ماینوکسیدیل


ماینوکسیدیل چیست؟

محلول ماینوکسیدیل تخصصا برای درمان ریزش مو (طاسی سر) مصرف می شود که این محلول در برخی از موارد برای بیماری های دیگر همچون ریزش مو با الگوی سکه ای تجویز می شود که جنبه تقویت مو را هم دارد و بیشتر برای موهای کرکی و ضعیف مورد استفاده قرار می گیرد یکی از معایبی که محلول ماینوکسیدیل را بعنوان درمان قطعی طاسی سر تلقی نکرد این بود که پس از قطع این دارو دوباره موها به حالت قبل باز می گردند و ریزش پیدا می کنند، زمانی که افراد از این دارو استفاده می کنند باید به شکل دائم آنرا مصرف کرده و قطع نکنند.

بهترین و تنها راه درمان ریزش مو از نظر دانشمندان کاشت مو به روش sut می باشد که مرکز تخصصی موی رنسانس بنیانگذار و تنها مجری انحصاری این روش در ایران می باشد جهت اطلاعات بیشتر در مورد کاشت مو به روش sut به وبسایت www.suthair.com مراجعه کنید.


نحوه استفاده از محلول ماینوکسیدیل:

داروی ماینوکسیدیل در دو نوع مختلف موجود می باشد که نوع اول آن 2% و نوع دوم آن 5% می باشد که نوع اول آن را معمولا خانم ها استفاده می کنند و نوع دوم یعنی 5% مختص آقایان می باشد. نحوه استفاده این دارو به این شکل است که شما با استفاده از نوک سر انگشتتان و یا لوله اسپری که در پک محلول موجود می باشد محلول ها هر شب قبل از خواب به نواحی خالی از مو استعمال کنید.به این نکته توجه کنید که زمانی که محلول با انگشتان و یا دست شما تماس داشت بلافاصله آن را با آب بشورید.


عوارض محلول ماینوکسیدیل :

محلول ماینوکسیدیل هم همانند دیگر دارو ها دارای عوارض و معایبی می باشد که از شایع ترین عوارض آن می توان به خارش های متعدد، التهاب و قرمزی پوست اشاره کرد و دومین عوارضی که در این دارو مهم می باشد این است که زمانی که شما این دارو را به ناحیه خالی از مو می زنید امکان دارد که این محلول در نواحی منطقه خاص و اطراف آن استعمال شود و در طولانی مدت شاهد رشد مو باشیم این مورد بیشتر برای خانم هایی که از این دارو استفاده می کنند نگران کننده است.


از دیگر عوارض محلول ماینوکسیدل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• ریزش مجدد مو پس از قطع محلول

• قرمزی پوست

• خارش پوست

• التهاب پوست

• تاثیر در هورمون های جنسی

• نازک شدن پوست و ...



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید