کاشت ابرو آری یا خیر؟

حتما این پرسش برای شما هم پیش آمده که آیا کاشت ابرو خوب است یا بد؟ یا به گفته بسیاری از مردم عادی: کاشت ابرو آری یا خیر؟ سئوالی که هم ذهن بسیاری از آقایان و هم بسیاری از خانمها را به خود مشغول کرده است. 

کاشت ابرو (Eyebrow transplant) یا پیوند ابرو یکی از مهمترین عمل های زیبایی است که در جهان هر ساله بر روی تعداد زیادی از افراد صورت می گیرد. به خصوص با استفاده از تکنیک های جدیدی مانند FUE و Sut امروزه میلیون ها نفر که به هر دلیل ممکن است دچار ریزش ابرو یا کم پشت شدن ابروها شده باشند، این مشکلات به آسانی برطرف شده و داوطلبان این عمل می توانند مجددا صاحب ابروهای زیبای شوند.  

جالب است که بدانید بسیاری از هنرپیشه ها و چهره های معروف ورزشی، فرهنگی و هنری در جهان به دلیل داشتن ابروهای ضخیم و زیبا معروف بودند. از جمله آدری هپبورن هنرپیشه معروف هالیوود که ابروهای ضخیمش به او کمک زیادی در ایفای نقش ها و نشان دادن احساسات از طریق آنها می کرد. 

زیبای صورت انسان اهمیت زیادی دارد. به خصوص برای خانمها که بسیاری از آنها تلاش می کنند تا همواره به هر طریق ممکن چهره ای زیباتر داشته باشند. در این میان طبیعتا عمل های زیبایی مانند کاشت ابرو نیز به کمک آنها می آید و کمبود تارهای مو و یا کم پشت بودن آنها را جبران می کند. به یاد داشته باشید که داشتن ابروهای زیبا یک امتیاز است. 

ابرو چیست؟ 

ابرو از تعدادی از تارهای مو تشکیل می شود که بالای چشم رشد می کند و معمولا اوج رشد آن هنگام پایان بلوغ فرد و در نوجوانی است. وجود ابرو مزایای زیادی برای انسان ها دارد از جمله جلوگیری از تابش نور مستقیم آفتاب به چشم، جلوگیری از سرازیر شدن آب و یا رطوبت به چشم ها و همچنین کمک به بیان احساسات افراد. 

ابرو در اصل به سه بخش تقسیم بندی می شود:

تاج ابرو (eyebrow head)
بدنه ابرو (eyebrow body)
دم ابرو (eyebrow tails)

 هر یک از این سه بخش اهمیت خاص خود را در زیبایی ابرو و صورت دارند. معمولا بیشتر کسانی که دچار ریزش ابرو می شوند، در ابتدا تار موهای ناحیه دم ابرو آنها می ریزند و سپس ممکن است بدنه و یا تاج ابرو هم دچار این مشکل شوند و ابروها به مرور زمان نازک شده و دچار ریزش شوند. توجه داشته باشید که دلایل ریزش ابرو متعددند و فرد ممکن است به هر دلیلی دچار این عارضه شود. (عواملی مانند زخم، خارش بیش از حد، ناراحتی های پوستی، بیماری ها، تغذیه نادرست، سن بالا، حساسیت به برخی مواد شیمیایی و یا لوازم آرایشی غیر استاندارد، کندن مو به دلیل ناراحتی های عصبی و...) 

پیوند ابرو

درمان ریزش ابرو:

متاسفانه امروزه بسیاری از خانمهایی که دچار کم پشت شدن موی ابرو و یا ریزش آن شده اند، از روش هایی مانند تاتو یا هاشور زدن ابروها استفاده می کنند که این روش ها صحیح نیستند و به شما ابروهای واقعی را نمی دهند. اگر از متخصصین پوست و مو درباره تاتو ابرو بپرسید به شما توصیه می کنند که این کار را انجام ندهید. این کار نه تنها بهداشتی نیست بلکه عوارض جانبی زیادی نیز در پی دارد. 

از مهمترین عوارض تاتو ابرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

احتمال انتقال بیماری هایی مانند ایدز، هپاتیت، کزاز، سل، تبخال و ...
تغییر رنگ پوست
گوشت اضافی 
تضعیف پوست بدن در برابر ورود باکتری ها و میکروب ها
احتمال انتقال عفونت
ایجاد حساسیت های پوستی
قرمز شدن ناحیه تاتو شده 
التهاب پوست 
احتمال ایجاد کلوئید (به ویژه در افرادی که رنگ پوست تیره دارند) 
احتمال پارگی پلک در صورت بی توجهی 

همه این عوارض احتمالی نشان دهنده این هستند که تاتو برای ابروها - چه ناحیه دم ابرو و چه بخش های دیگر - به هیچ وجه روش مناسبی جهت پر پشت کردن آن نیست. از طرف دیگر هاشور زدن ابروها نیز که بسیار شبیه روش تاتو کردن است، معایب و عوارض خاص خود را دارد و در دراز مدت نمی تواند جوابگوی نیاز افراد (به خصوص خانمها) به داشتن ابروهایی زیبا و پر پشت باشد. چرا که دوام ابروهای هاشور زده شده بسیار کم - معمولا بین یک الی پنج سال - است و نتایج آن بسیار ضعیف و تا حدودی غیر طبیعی بوده و از طرف دیگر بسیاری از عوارض احتمالی نام برده بالا را نیز در بر دارد. 
لذا هیچ یک از این دو روش (هاشور و تاتو ابروها) پیشنهاد نمی شوند. 

کاشت ابرو

بهترین روش درمان ریزش و یا کم پشت شدن ابرو:

خبر خوب اینکه خوشبختانه امروزه با استفاده از کاشت موی طبیعی ابرو افرادی که به هر دلیلی دچار ریزش موی ابرو شده اند می توانند ابروهای خود را براحتی بدست بیاورند. با استفاده از تکنیک ها و روش های کاشت ابرو در ابتدا گرفت ها از ناحیه اهدا کننده (بانک مو) استخراج شده و سپس به ابروها پیوند زده می شود. معمولا برای خانمها جهت این کار از موهای پشت گوش استفاده می شود ولی برای آقایان محدودیتی وجود ندارد ممکن است گرفت ها از پشت سر و یا سایر بخش های پوست بدن جهت پیوند استخراج شوند. 

خوشبختانه به دلیل کم بودن تعداد فولیکول های مو ابرو نسبت به سر این عمل نسبت به کاشت مو سریع تر صورت می گیرد. عمل کاشت ابرو مزایای زیادی دارد و تقریبا بهترین روشی است که در جهان توسط متخصصین پوست و مو جهت بازسازی ابروها توصیه می شود. به ویژه روش کاشت ابرو Sut که با اطمینان می توان گفت که در حال حاضر بهترین و پیشرفته ترین روش پیوند ابرو است. 

از مهم ترین مزایای کاشت ابرو به روش  Sutمی توان به این موارد اشاره کرد:

طبیعی بودن نتایج عمل 
هزینه مناسب
ماندگاری نتیجه عمل
نداشتن درد و خونریزی و عدم ایجاد زخم و یا خارش
عدم نیاز به کوتاه کردن موهای ابرو
منظم و مرتب بودن جهت موها پس از عمل
قابلیت انجام برای کسانی که قبلا ابروهایشان را تاتو یا هاشور زده اند (بدون نیاز به پاک کردن تاتو)

کاشت ابرو آری یا خیر

هزینه کاشت ابرو در برابر آنچه که در نهایت پس از این عمل زیبایی بدست می آورید، ناچیز است و لی در عوض سالهای سال و (حتی ممکن است تا آخر عمر) ابروهای ضخیم و بسیار مناسبی را بدست آورید که برای شما ماندگار باشند. در واقع کاشت ابرو اگر توسط پزشک متخصص و در یک کلینیک مناسب با استفاده از ابزارها و تجهیزات مناسب صورت بگیرد، یک راه حل دائمی است. 

از طرف دیگر با استفاده از تکنیک Sut جهت پیوند ابروها براحتی می توانید بدون ایجاد عوارض جانبی خاصی و همچنین عدم نیاز به استراحت طولانی به زندگی و یا محل کار خود بازگردید. لذا در نهایت به شما می گوییم که پاسخ سئوال هایی که در ابتدا مطرح کرده بودیم، مثبت است. 

کلینیک کاشت مو و ابرو رنسانس با سالها تجربه در این زمینه براحتی توانسته با استفاده از تکنیک های جدید و همچنین بهره گیری از پرسنل حرفه ای و با تجربه و تجهیزات جدید بهترین عمل های کاشت و یا پیوند ابرو را بر روی بسیاری از داوطلبان انجام دهد. ما در خدمت شما هستیم. کافی است جهت دریافت اطلاعات بیشتر با همکاران ما تماس بگیرید. 


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید