نکات مراقبت از مو

این روزها به دلایل زیادی بسیاری از افراد دچار ریزش مو شده و برای کاشت موی سر، کاشت ابرو و یا استفاده از جدیدترین روش های ترمیم مو یا کاشت موی مصنوعی جهت درمان طاسی سر یا ریزش مو به کلینیک های کاشت مو مراجعه می کنند. اما پیشگیری از ریزش مو هم مسئله مهم دیگری است که در این میان، نظر بسیاری را به خود جلب کرده و امروزه با بالاتر رفتن اهمیت بهداشت و سلامت پوست و مو بسیاری از مردم به این مسئله توجه می کنند.


خوشبختانه روش های زیادی جهت جلوگیری از ریزش مو و درمان طاسی سر وجود دارند که با رعایت آنها می توانید نه تنها باعث کمک به پرپشت شدن مو های سر نمایید بلکه از ریزش آنها هم جلوگیری و موجب تقویت فولیکول های مو شوید. از طرف دیگر متاسفانه باورهای غلطی در ذهن بسیاری از افراد در مورد مراقبت های مو زنان و یا مردان وجود دارد که در این مقاله سعی کردیم که ضمن یادآوری این دیدگاه های اشتباه، راه درست و اصولی برطرف کردن مشکلات بوجود آمده در موهای سر خانم ها و یا آقایان را به تفصیل شرح دهیم.


با انجام این روش ها می توانید موهایی زیبا و جذاب و با کیفیت داشته باشید و خیال تان از بابت نگهداری مو راحت باشد. توصیه می کنیم که این تکنیک ها و روش ها را به دقت مطالعه و آن ها را رعایت کنید:


خشک کردن موها:

بسیاری از افراد فکر می کنند که پس از بیرون آمدن از حمام، لازم نیست موهای خود را خشک کنند. برای کسانی که موهای کوتاه دارند، شاید بتوان اینطور نتیجه گیری کرد اما این تصور برای خانم ها و کسانی که دارای موهای بلند هستند، کاملا غلط است و بهتر است که چنین افرادی پس از استحمام، موهای خود را با استفاده از حوله و یا حرارت ملایم سشوار، موهای خود را به آرامی خشک کنند.

روش های مراقبت از مو


افرادی هم که دارای موهای کوتاه هستند، می توانند علاوه بر سشوار، از حوله برای این کار استفاده کنند. توجه داشته باشید که حرارت سشوار زیاد نباشد زیرا ممکن است منجر به آسیب زدن به تارهای مو شود. به همین خاطر به هر دو گروه توصیه می کنیم که از حوله برای خشک کردن موها استفاده کنند.


شانه کردن مو:

شانه کردن موها بر خلاف چیزی که بسیاری در مورد آن به اشتباه فکر می کنند، چندان برای فولیکول موها مفید نیست و صرفا در بسیاری از موارد جهت یکدست کردن جهت موها بکار می رود. در این کار اصلا افراط نکنید و تا جای ممکن سعی کنید اینکار را انجام ندهید. به خصوص برس و شانه های پلاستیکی که استفاده غلط از آن ها می تواند موجب تضعیف ریشه موها شده و در دراز مدت موجب ریزش مو شود.


ترجیحا از برس و یا شانه های چوبی برای این کار استفاده کنید و هنگام انجام این کار، دقت کنید که نوک برس و یا شانه بر روی پوست سر کشیده نشود و موجب بروز زخم و یا خراشی در سطح آن نگردد.


موهای سفید:

این روزها به دلایل زیادی ( از جمله فشار و ناراحتی های عصبی، فقر مواد غذایی لازم برای بدن و یا مسائل ارث و ژنتیک) بسیاری از افراد حتی از سنین جوانی موهای شان سفید می شود. این نکته را بد نیست بدانید که از قدیم این باور غلط در بین بسیاری از مردم رواج داشته که اگر تارموهای سفید را از ریشه بکنید، بقیه موهای شما هم به سرعت سفید می شود. در صورتی که چنین چیزی نیست و کندن یک یا دو تار موی سفید ارتباط مستقیمی با بقیه موها ندارد.


کوتاه کردن یا تراشیدن موها:

بر خلاف چیزی که از قدیم به بسیاری از کودکان و یا نوجوانان گفته می شد تراشیدن و یا کوتاه کردن موها موجب پر پشت شدن موها نمی شود و صرفا به نظافت و بهداشت مو می تواند کمک کند. مسائل مهم تری از جمله زخم، خارش، بیماری، ناراحتی های پوستی، ارث و غیره در ریزش مو دخیل هستند که با کوتاه کردن و یا تراشیدن موها نمی شود بطور کامل جلوی آن ها را گرفت و این دو مقوله معمولا ارتباط مستقیمی با هم ندارند.

درمان موخوره


از بین بردن موخوره:

موخوره یکی از مشکلاتی است که دامنگیر بسیاری از زنان جوان می شود. برای این کار روش های متعددی وجود دارد از جمله استفاده از شامپوهای مخصوص، سرکه و حتی برخی از زنان با استفاده از شعله کوچک (شعله یک شمع و یا فندک) اقدام به سوزاندن آن بخش از مو می کنند. البته توصیه می کنیم از هر کدام از این روش ها که می خواهید برای درمان موخوره استفاده کنید، قبل از آن حتما با دیگران و افراد صاحب تجربه در این زمینه ها مشورت کنید.


مشکل رنگ مو:

خانم هایی که از رنگ مو استفاده می کنند، می توانند در صورتی که بعد از استفاده اشتباه یا بیش از حد از یک رنگ موی خاص، موهایشان به رنگ نارنجی، قرمز یا زرد در آمد و این رنگ اصلا مناسب موها و ظاهر آن ها نبوده و تصمیم داشتند که تا حد امکان این مشکل را تعدیل کنند، می توانند با استفاده از ترکیب یک واریاسیون ضد رنگ و ماسک مو و مالیدن آن به موهایشان این مشکل را برطرف کرده و بعد از نیم ساعت آنرا بشویند. در نهایت می بینید که رنگ موهای آن فرد متعادل تر و طبیعی تر شده است.


برس کشیدن موهای وز و خشک:

افرادی که چنین موهایی دارند، برای برس کشیدن آن ها باید دقت کنند که در این کار هیچ عجله ای در کار نباشد و همچنین از بکار بردن برس های سفت و غیر استاندارد جدا خودداری کنند. یکی از راه های نسبتا مناسب برس کشیدن موهای وز این است که بر روی پرزهای برس، یک دستمال مرطوب گذاشته و سپس این دو را با هم به آرامی بر روی موها بکشید. این کار موجب می شود که مستقیما برس موجب ایجاد خراش و یا زخم بر روی پوست نشده و ضمن کشیدن دستمال مرطوب به همراه برس روی موها، علاوه بر کمک به فرم دادن موها، موجب کمی مرطوب شدن موها نیز می شود.

روغن های تقویت مو


استفاده از روغن های طبیعی و ماساژ سر با کمک آن ها:

با استفاده از روغن های گیاهی (مانند روغن زیتون و یا روغن نارگیل) می توانید پوست سر را به آرامی ماساژ داده و جریان خون پوست سر را نیز با این کار تقویت کنید. این کار هر چند ساده، اما به گفته بسیاری از کارشناسان کمک زیادی به پوست و مو می کند.


پوشاندن مو:

در فصل های گرم سال به خصوص اواسط تابستان، سعی کنید که تا حد امکان موهای سر و صورت را از آفتاب شدید بپوشانید. این کار موجب می شود که تا گرما موجب آسیب رساندن به موها نشود. برای اینکار از کلاه های آفتابی استفاده کنید. به خصوص اگر در تابستان به کنار دریا می روید.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید