ماینوکسیدیل برای ریش و سبیل

ماینوکسیدیل یا Minoxidil علاوه بر درمان کم پشتی موی سر برای درمان کم پشتی موهای ریش و سبیل نیز به کار می رود.کاری که این دارو انجام می دهد گشاد کردن رگ های خونی به صورت موضعی است و با این کار فولیکول های مو تغذیه بهتری خواهند داشت و در نهایت شاهد رشد دوباره مو در صورت خواهیم بود.

ماینوکسیدیل برای ریش و سبیل

البته این نکته هم باید گفته شود که دوره درمان برای هر فرد نسبت به شرایط بدن و شرایط محیط متفاوت است.

پیش از آنکه از هر دارویی به صورت خودسرانه استفاده کنیم می بایست ابتدا تحت نظر پزشک متخصص قرار گیریم تا علت کم پوشتی ریش و سبیل مشخص گردد.زیرا ممکن است مشکل هورمونی باشد و در این صورت محلول ماینوکسیدیل  کار آمد نخواهد بود.

پس از تایید دکتر بهتر است برای رشد دوباره ریش بهتر است از محلول درصد کمتر (2%) برای رشد دوباره ریش و سبیل استفاده کرد اما برای شروع مصرف از محلول 5% هم می توان استفاده کرد.

بهترین زمان مصرف محلول ماینوکسیدیل  برای رویش مجدد ریش و سبیل در صبح و شب است و میزان آن حدودا 20 قطره می باشد.اگر محلول شما به صورت اسپری است می توان هفت پاف استفاده کرد.این نکته را در هنگام زدن محلول به صورت خود در نظر داشته باشید که محلول فقط در جایی که نیاز دارید ریخته شود تا باعث رشد مو در مناطق دیگر صورت که مایل نیستید نشود.

این دارو برای کسانی که دارای فولیکول مو در صورت هستند اما به دلیل وراثت ، رشد ریش و سبیل آن ها قطع و یا با تاخیر مواجه است مناسب است و نتایج قابل قبولی را برای آن ها همراه خواهد داشت .همچنین از مزایای ماینوکسیدیل  می توان به دائمی نبودن مدت زمان درمان اشاره کرد.

باید متذکر شد که کصرف این رادو فقط برای کسانی که پیاز موی فعال در صورت هستند مناسب است و اگر پیاز مو از بین رفته باشد این دارو کاملا بی تاثیر خواهد بود.

عوارض مصرف ماینوکسیدیل در نواحی ریش و سبیل:

اگرچه این دارو دارای عوارض طولانی مدت نخواهد بود اما ممکن است پس از استفاده در نواحی ریش و سبیل پوست صورت دچار خارش و تحریک و سوزش و در پی آن قرمز شود که با کمتر کردن میزان استفاده و یا قطع کردن آن این عارضه ها برطرف خواهد شد.

امروزه تاثیر استفاده ار ماینوکسیدیل برای درمان قطعی کم پشتی و ریزش ریش و سبیل ثابت شده است.

لینک های مرتبط:

کاشت ریش

کاشت مو


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید