عوارض کاشت ابرو چیست؟

اگر تا کنون مقالات ما را در زمینه های مختلف کاشت موی سر، کاشت ابرو و کاشت مژه و غیره جهت آگاهی هرچه بیشتر شما نوشتیم، هر یک از این عمل های جراحی ممکن است دارای عوارض خاص خود باشند.این موضوع در تمام روش های درمانی و زیبایی صدق می کند و تنها شامل موارد اشاره شده نمی باشد. البته خوشبختانه با ورود تکنیک ها و روش های جدید کاشت مو و ترمیم مو جهت درمان طاسی سر، این عوارض کاهش یافته تا جایی که بر خلاف سال ها و دهه های گذشته، پس از عمل کاشت مو، فرد بیمار دیگر نیازی به بستری شدن و یا استراحت های طولانی مدت ندارد و می تواند پس از مدت کوتاهی استراحت و انجام مراقبت های بعد از کاشت مو به محل کار و زندگی روزمره خود برگردد. امروزه بهترین روش کاشت مو ، روش SUT است که جدیدترین روش حال حاضر در دنیا است و دارای کمترین عوارض بعد از پیوند مو می باشد.


امروزه کاشت ابرو نیز با استفاده از متد SUT به بهترین شکل ممکن قابل انجام می باشد که می توان با بهره گیری از این روش ابروهای پر پشت و دائمی را تجربه کرد.عوارض کاشت ابرو در این روش به حداقل رسیده است که این نکته اهمیت بسیاری دارد و موجب شده تا بسیاری از افراد در سراسر جهان چه زن و چه مرد از قشرهای گوناگون و طیف های مختلف و متنوع فرهنگی و قومی جهت جراحی کاشت مو و کاشت ابرو اقدام کنند و بخواهند که از پزشکان متخصص این امر، مشاوره دریافت کرده و سپس خود را آماده عمل کاشت مو و ابرو نمایند.


کاشت ابرو به روش SUT

در این روش شاهد کمترین عوارض و بیشتری نتیجه ایده آل نسبت به سایر روش ها هستیم. با استفاده از این روش می توان از طریق برداشت مو از بانک مو و کاشت آن به وسیله دستگاه های تمام اتوماتیک ، شاهد تراکم زیاد ابرو ها و بهترین زاویه خواب همسو با نوع رویش ابروها که این موضوع سبب طبیعی به نظر رسیدن کاشت ابرو خواهد شد ، بود.

کاشت ابرو


عوارض کاشت ابرو

اما مثل همیشه این نگرانی وجود دارد که بالاخره استفاده از این عمل ها، چه عوارضی بر روی شخص دارد؟ برای مثال اینکه معایب و عوارض کاشت مو چیست برای کسانی که می خواهند از مشکلات و یا ناراحتی هایی که ممکن است پس از عمل برایشان پیش بیاید، مهم است. اما همانطور که می دانید، در صورت مراجعه به یک کلینیک کاشت ابرو مناسب و بهره گیری از تیم حرفه ای جراحی و قبل از همه این ها، انجام آزمایش های دقیق و بررسی های علمی بر روی پوست بدن فردی که دچار ریزش شده، این عوارض به حداقل می رسد و پس از بهبودی و مشاهده نتایج آن شخص احساس رضایت کامل خواهد کرد.


در صورتی که در هر یک از موارد گفته شده خود فرد و یا پزشک معالج دقت لازم را به خرج ندهند، این عمل نه تنها بی فایده بلکه ممکن است عوارضی در بر داشته باشد. از آنجا که کاشت مو مهم ترین و معروف ترین عمل پیوند موهای بدن است، معمولا کمتر به عوارض کاشت ابرو توجه می شود ولی برعکس بسیاری از افرادی هم که نیازی به ترمیم و پیوند مو ندارند هم ممکن است که علاقه مند به دانستن عوارض کاشت مو در ناحیه سر، باشند. البته دلیل این امر این است که وقتی صحبت از کاشت مو می شود، نا خود آگاه بسیاری از افراد به فکر پیوند موهای سر می افتند.


اما جهت اطلاع کسانی که دچار ریزش ابرو شده اند و تمایل دارند که کاشت ابرو بر رویشان انجام شود، این عمل نیز مانند بسیاری از عمل های جراحی استاندارد در جهان، دارای عوارضی (هر چند کوتاه مدت و نسبتا کم) می باشد که البته لازم نیست چندان نگران باشید. در روش ها و تکنیک های قدیمی FIT و FUT این عمل ها هر یک دارای مشکلاتی بودند که عوارض کاشت ابرو با استفاده از این روش ها عبارتند از:

• تورم پیشانی و دور چشم

• الزام به بیهوشی

• احتمال بروز عفونت

• بی حس شدن و مور مور شدن پوست

• التهاب و سرخ شدن پوست که گاهی تا چند ماه ادامه پیدا می کند.

• خونریزی در زمان عمل

• احساس خارش

• نیاز به استراحت پس از عمل

• استفاده از بخیه

عوارض کاشت ابرو


بدلیل عوارض ذکر شده ناشی از عمل های FIT و FUT در سالهای اخیر دیگر از این روش ها استفاده نمی شود و بلکه روش بهتر و جدیدتر روش کاشت ابرو SUT است که دارای کم ترین عوارض بوده و پس از عمل به این روش جدید، اکثر موارد ذکر شده در فرد بروز نمی کند. سابقا بسیاری از افرادی که دچار ریزش موهای ابرو شده بودند، بدلیل ترس از عوارض بالا (عوارض ناشی از روش های FIT و FUT ) اقدام به این عمل نمی کردند اما در سال های اخیر با وجود امکان عمل SUT دیگر مشکلی از این لحاظ وجود نخواهد داشت و عوارض کاشت ابرو به حداقل خواهد رسید.


جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه درمان طاسی سر و کاشت مو تهران به روش SUT و همچنین روش های تقویت مو همچون PRP مو ، مزوتراپی و... می توانید با همکاران ما در مرکز تخصصی مو رنسانس در ارتباط باشید.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید