دلایل چرب شدن موی سر

شستن موها به صورت مکرر و در هر هفته 3 تا 4 بار برای اینکه چربی آن از بین برود اما در آخر باز هم چرب به نظر می رسند می تواند بسیار آزار دهنده باشد. این اتفاق در بعضی افراد باعث می شود هر روز صبح قبل از رفتن به دفتر و یا دانشگاه و ... زودتر از خواب بیدار شوند و به ناچار به حمام بروند تا چربی موی خود را ازبین ببرند.

نکته مهم اینجاست که چربی مو می تواند یکی از دلایل ریزش مو چه در مردان و چه در زنان باشد. در سالهای گذشته بسیاری از کسانی که جهت پیوند مو به پزشکان متخصص مراجعه کرده اند، در بررسی ها مشخص شده که عامل اصلی از دست دادن موهایشان، چربی موهای سرشان بوده است. 

اما پیش از آنکه صورت مسئله را پاک کنیم می بایست به دنبال دلیل این اتفاق باشیم. عادت های نادرست بیشماری است که باعث چرب شدن موی سر می شود و این اتفاق هنگامی رخ می دهد که میزان ترشح سبوم (چربی طبیعی بدن) افزایش می یابد.

در این مقاله سعی داریم 5 دلیل چرب شدن زود به زود مو را به شما توضیح دهیم:

دلایل چرب شدن موی سر

تریکوتیلومانیا

معنی این کلمه دستکاری بدون اراده ، وسواسی بودن بیش از حد روی مو ها است.

البته این اتفاق در موقعی که شخص دچار بیماری روحی است و وقتی دچار خستگی و یا عصبانیت می شود یا اینکه اعتماد به نفس و ... ندارد افزایش می یابد.

دست زدن بیش از اندازه به مو باعث چرب شدن آن می شود.این اتفاق به دلیل اینکه در دستان چربی و آلودگی زیادی وجود دارد و با دست زدن به مو همه ی آن به مو های شما منتقل می شود.

شستن زیاد مو

اگر این فکر را می کنید که با شستن هر روز مو های خود می توانید چربی موی سر خود را از بین ببرید سخت در اشتباه هستید چون با این کار در اصل چربی طبیعی موی شما را از بین برده و باعث تحریک بیشتر آن می شود.

به همین دلیل پوست سر مجبور به بالا بردن میزان تولید چربی طبیعی می شود.بهترین میزان برای شستن مو  و شست و شوی آن به صورت 2 الی 3 بار در هفته است.

استفاده زیاد و اشتباه از نرم کننده ها

اگر از نرم کننده ها بیش از اندازه استفاده کنید و یا آن ها را به صورت کامل از نوک تا ریشه مو بزنید این کار باعث چرب شدن مو خواهد شد.بهترین شیوه مصرف نرم کننده ها این است که اول از همه از محصولات ملایم تر استفاده کنید ثانیا آن را فقط به نوک ساقه ها بزنید و به ریشه مو برخورد نداشته باشد.در آخر هم مو های خود را با آب زیاد بشویید تا تمامی نرم کننده ها شسته شود تا به مو آسیب وارد نشود.

براشینگ زیاد مو

براش کردن مو یا همان سشوار زیاد و پی در پی مو و علاوه بر آن استفاده از وسایلی همچون اتو مو باعث چرب شدن مو می شود.زیرا این وسایل باعث ترشح زیاد چربی طبیعی می شود .در ابتدا مو ها درخشان و زیبا به نظر می آیند اما در طولانی مدت باعث چربی بیش از اندازه مو خواهد شد.

برس ها و شانه ها

همیشه از تمیز بودن شانه ی خود اطمینان کسب کنید چون در صورت عدم تمیز کردن آن تمامی مواد باقی مانده از سر روی آن خواهد نشست.موادی مانند ژل ، گرد و خاک ، چربی و ...

این مواد در ترکیب شدن با هم باعث کثیف شدن و چرب شدن زود هنگام مو ها می شود.به همین علت همیشه سعی کنید برس و شانه ی خود را تمیز نگه دارید.


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید