ریزش موی مدل زنانه چیست؟

ریزش موی مدل زنانه (FPHL) یک فرم متفاوت از ریزش مو است که بصورت ریزش موی ارثی در بانوان اتفاق می افتد. زنان بسیاری دچار ریزش موی مدل زنانه هستند ، بطوری که 40 درصد زنان با 50 سال سن، علائم این نوع ریزش مو را دارند. در ریزش موی مدل زنانه، موهای نازک شده در سطح سر پراکنده اند و حجم موها بسیار کم است در حالی که در شرایط عادی روزانه 50 تا 100 تار مو می ریزد .

ریزش موی مدل زنانه با کم شدن خط رویش جلوی پیشانی شروع می شود.

ریزش موی مدل زنانه چیست؟

علل ریزش موی مدل زنانه:

کسی که دچار این نوع ریزش مو می شود از لحاظ ژنتیکی مستعد است. به گفته متخصصان ژن های زیادی در وقوع این نوع ریزش مو دخیل هستند که این ژنها از پدر و مادر به ارث می رسد. اگرچه آندروژن (هورمون جنسیت مردانه) در ریزش موی مدل مردانه نقش اساسی دارد اما هنوز مشخص نشده آیا در ریزش موی مدل زنانه نیز نقش دارد یا نه.

اگر شخصی از بدو تولد با تعداد مشخصی تار مو بدنیا می آید این موها در طول 3 سال ماهانه 1 سانت رشد می کند پس از آن متوقف می شوند و با رویش موهای جدید موهای قدیمی و مرده می ریزند و این چرخه تا آخر عمر ادامه پیدا می کند.

مینیاتوری شدن موها:

موهای سر برخلاف موهای دیگر نواحی بدن، در 3 یا 4 دسته رشد می کند. در ریزش موی ارثی این دسته موها با سرعت دچار ریزش می شود و وقتی کل موهای این دسته ها ریخت سر بصورت کچلی مشخص می شود.

ریزش موی مدل زنانه چقدر طول می کشد؟

زنان در هر سنی می توانند دچار این نوع ریزش مو شوند اما معمولا بعد از یائسگی رخ می دهد البته فرآیند ریزش مو یک فرآیند دائمی نیست.

تحقیقات نشان می دهد ریزش موی مدل زنانه از لحاظ زیباشناختی و روانی تاثیر زیادی بر بانوان می گذارد. چون زنان احساس خوبی از چهره شان ندارند و اعتماد بنفس شان کم می شود.

در ریزش موی مدل زنانه، اصولا پزشک ابتدا از فرد آزمایش خون می گیرد تا میزان هورمونهای مردانه و زنانه وی را بسنجد البته شواهد نشان می دهد، اغلب زنان با ریزش موی مدل زنانه اختلال هورمونی ندارند.

درمان ها ی موجود برای ریزش موی مدل زنانه:

هدف اصلی در این نوع ریزش مو، کند کردن و یا متوقف کردن فرآیند ریزش مو است هرچند در برخی موارد شاهد رشد مجدد مو نیز هستیم.

دربرخی موارد برای درمان این نوع ریزش مو "ماینوکسیدیل" تجویز می شود که حداقل باید 6 ماه مصرف شود. 

در برخی مواقع نیز برای درمان این نوع ریزش مو، راه های تقویتی مثل مزوتراپی تجویز می شود. 

جالب است بدانید در مرکز تخصصی موی رنسانس برای تقویت مو بجای تجویز مزوتراپی، از یک پکیج ترکیبی تقویتی استفاده می کند که مزوتراپی نیز جزو آن است.

پکیج تقویتی موی مرکز موی رنسانس:

این پکیج تقویتی شامل چهار نوع درمان است از جمله  (1) استفاده از روش PRP برای فعال سازی سلول های مرده و یا به اصطلاح به خواب رفته (2) لیزر تراپی؛ برای افزایش قطر موهای سر و تقویت آن (3) مزوتراپی که با استفاده از تزریق یکسری آمپولهای ویتامین در زیر پوست سر در جهت تقویت موی سر انجام می شود و (4) ویتامین درمانی که درواقع تجویز یکسری قرص های ویتامین است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پکیج تقویت مو می توانید با مشاوران مرکز تخصصی موی رنسانس از طریق شماره های 02188909050 و 02188909051 ارتباط بگیرید و یا عکس خود را به شماره 09122115442 از طریق تلگرام ارسال کنید.


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید