درمان ریزش مو

با توجه به زندگی ماشینی و مشکلاتی که امروزه برای افراد در زندگی به وجود می آید و همچنین فراگیری بیماری های مختلف بر اثر بیماری ها و فشار هایی که در زندگی افراد متحمل می شوند ، بیماری های مو و ریزش و کم پشت شدن مو بسیار فراگیر شده است.چنین افرادی در صورتی که بخواهند موی خود را به حالت اول بازگردانند می توانند به مراکز تخصصی کاشت مو مراجعه نمایند تا از روش های نوین و مختلف کاشت مو جهت درمان طاسی سر بهره گرفته و با استفاده از این روش ها به حل این موضوع بپردازند.


عموما ریزش مو به طور معمول برای هر فرد در مقادیر کم اتفاق می افتد.ریزش 50 تار از مو در یک روز طبیعی می باشد.ریزش مو در فصول بهار و پاییز ممکن است بیشتر از قبل شود و تا 100 تار مو در یک روز ریخته شود.اما ریزش موی غیر طبیعی چیست؟در این مقاله به کمک تیم حرفه ای کلینیک تخصصی رنسانس به بررسی کامل انواع ریزش مو و انواع درمان آن ها می پردازیم تا از این طریق آگاهی لازم را به افراد در این زمینه برسانیم پس با ما همراه باشید.


ریزش مو:

هنگامی که افراد به طور غیر معمول دچار ریزش مو شوند و از حد نرمال ریزش موی آن ها فراتر برود و در کنار این اتفاق بازگشت موهای ریخته شده آن ها با سرعت کمتری باشد یا به طور کامل متوقف گردد ، موی سر به مرور کم پشت شده و در اثر گذر زمان فرد دچار طاسی سر می شود.


متداول ترین نوع طاسی ریزش موی آندروژنیک آلوپسی می باشد که این بیماری ژنتیکی بوده و به صورت ارثی به سایر خانواده منتقل می گردد.روند طاسی در این نوع از ریزش (برای مردان) بدین گونه است که موی سر از جلو و پیشانی و قسمت شقیقه سر شروع به ریزش کرده و کم کم به قسمت های عقب سر پیشروی می کند.این نوع ریزش تا سن 45 سالگی در افراد ادامه دار خواهد بود و پس از آن متوقف خواهد شد.ریزش مو ارثی در زنان به شکل دیگری شکل می گیرد.تفاوت آن با ریزش مو وراثتی در مردان این است که مو به طور یکسان ریخته نمی شود و به شکل پراکنده ای مو دچار ریزش خواهد شد.

درمان ریزش مو


عوامل ریزش مو:

✔ مشکلات کم کاری یا پر کاری غده تیروئید

✔ بیماری های کم خونی

✔ مشکلات پوستی در نواحی سر

✔ شوک های وارد شده به انسان

✔ انواع آلرژی هایی که در ناحیه سر اتفاق می افتد.

✔ مشکلات تغذیه و عدم رسیدن مواد مغذی و ویتامین ها به بدن

✔ استفاده از برخی داروها

✔ رژیم های غذایی اشتباه جهت لاغری و یا چاقی

✔ زایمان در زنان

✔ شست و شوی نا مناسب مو

✔ استفاده بیش از حد از لوازم حالت دهنده به مو مانند اتو و سشوار و حالت دهنده مو و...

✔ یائسگی و افزایش سن در بانوان


درمان ریزش مو

اما درمان ریزش مو بحث بسیار مهمی می باشد که نیاز به توجه بسیاری دارد.شیوه های درمانی مختلفی برای درمان ریزش مو امروزه انجام می گیرد که با یافتن علت ریزش می توان از آن ها بهره گرفت.به طور مثال فردی که از ریزش مو به دلیل مشکلات تغذیه ای رنج می برد احتمالا ریزش موی فرد به علت کم خونی رخ داده است و یا کمبود مواد مغذی مانند ویتامین ها در بدن وی سبب این اتفاق شده است.


استفاده از داروهایی که با مشورت پزشک به شما ارائه می شود راهی برای از بین بردن ریزش مو و رشد مجدد موهای شما می باشد.چنانچه زمان تشخیص علت ریزش به موقع باشد می توان با استفاده از داروهای تجویزی به درمان ریزش مو و درمان طاسی سر پرداخت.البته این نکته را می بایست در نظر گرفت که چنانچه علت ریزش مو ژنتیکی و ارثی باشد فقط می توان روند ریزش را کند کرد اما نمی توان به طور کامل جلوی این اتفاق را گرفت.


داروهای خوراکی نیز برای درمان ریزش مو وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد.نام های تجاری این نوع داروها Finpecia و یا Propecia می باشد.این داروهای تاثیر گذاری بر روی هورمون های مردانه داشته و از ریزش مو جلوگیری می نماید.از انواع دیگر داروهای خوراکی می توان به داروهای مخصوص برای ویتامین رسانی به مو اشاره نمود.مراقبت های بعد از کاشت مو هم یکی دیگر از موضوعاتی است که با استفاده از این داروهای می توان میسر ساخت.


امروزه درمان ریزش مو با ماینوکسیدیل و یا فیناستراید یکی از بهترین گزینه هایی است که پزشکان متخصص پوست و مو (در کنار روش هایی مانند کاشت مو و یا ترمیم مو) جهت درمان ریزش مو مردان و زنان می توانند تجویز کنند. البته در مواردی که فرد دچار طاسی شده و یا ریزش موهای وی بنابه دلایلی بسیار شدید است شاید استفاده از داروها به تنهایی جواب ندهد و از راه های معرفی شده بهتر بتوان نتیجه گرفت که البته همه اینها باز هم بستگی به شرایط فرد و تشخیص پزشک دارد.


تکنیک های کاشت مو و ترمیم مو

آگاهی از روش ها و تکنیک های درمان ریزش مو (از جمله کاشت مو و یا بهترین روش ترمیم مو) می تواند کمک موثری به افراد اعم از مردان و زنان کند. شاید تعجب کنید اگر بدانید که امروزه آمار ریزش مو و کم پشت شدن موهای سر نه تنها در مردان بلکه در میلیون ها زن و دختر در جهان اتفاق می افتد و به همین جهت امروزه دانشمندان و متخصصان پوست و مو درباره جدیدترین روش ها و تکنیک های درمان این عارضه تحقیق و پژوهش می کنند.


اخیرا در خبرها بطور رسمی اعلام شد که درمان جدید طاسی در انگلستان کشف شده و درصد موفقیت آن بسیار بالا بوده بطوری که حتی در مواردی که افراد تحت این آزمایش، دچار طاسی ارثی بوده اند با استفاده از این روش درمانی جدید ظرف چند ماه موهای سر خود را بدست آورده اند. البته این جدید همچنان در دست مطالعه و بررسی های بیشتر است و در صورت تایید نهایی و ارائه مواد مورد استفاده در این تحقیق جهت درمان ریزش مو (که گفته شده در آینده به صورت ژل و یا شامپو عرضه خواهد شد) به بازارهای جهانی، باید مدتها (چند سال) صبر کنید.


باز هم تاکید می کنیم که در صورت تایید نهایی این روش و داروی مورد استفاده جهت درمان، چند سال بعد این دارو به تولید و به بازارهای جهان عرضه خواهد شد. در صورت عدم تولید انبوه و یا بروز مشکلات دیگر ممکن است استفاده از این داروی جدید ریزش مو از طرف مجامع جهانی پزشکی بطور جدی توصیه نشود و یا تولید آن با تاخیر صورت گیرد.


بنابراین تا آن زمان می توان از روش ها و تکنیک های دیگری جهت تقویت مو و یا روش های درمانی موثر دیگر استفاده کرد. روش ها و تکنیک هایی مانند کاشت مو به روش SUT که امروزه کاملا کارایی و نتیجه بخش بودن آنها ثابت شده و با نداشتن عوارض جانبی و از طرف دیگر داشتن مزایای فراوان نسبت به تکنیک های قدیمی تر (مانند کاشت مو FIT و یا FUT) به عنوان یکی از بهترین راه حل های درمان طاسی سر و یا ریزش موهای سر و ابرو مورد استفاده قرار می گیرد.


همچنین روش ها و شیوه های رایج دیگری نیز در این میان وجود دارند که با تشخیص پزشک می توان از آنها استفاده کرد مانند درمان های دارویی، گیاهی، مزوتراپی، روش PRP مو و یا تکنیک های ترمیم مو که در ادامه آنها را بطور خلاصه به شما معرفی خواهیم کرد.


البته همانطور که بارها در بخش های مختلف و مقالات دیگر تاکید کردیم پیشگیری از ریزش مو، تقویت مو و همچنین کمک به پر پشت شدن مو اهمیت زیادی دارند و اگر از همان ابتدا به فکر سلامت پوست و موی خود باشید، احتمال کم پشت شدن و از دست دادن موهای شما بسیار کمتر می شود.


هر یک از این موارد می تواند منجر به ضعیف شدن ریشه موها و در نتیجه کم پشت شدن موهای سر شوند. به همین جهت در زمانی که احساس کردید موهای سر شما در حال کاهش هستند، هر چه سریعتر به پزشک متخصص پوست و مو و یا یک کلینیک کاشت مو مراجعه کنید، بهتر است و درمان شما سریعتر صورت گرفته و زودتر می توانید از خالی شدن موهای سر و یا طاسی جلوگیری کنید.

کاشت مو


روش های درمان ریزش مو:

در حال حاضر جدیدترین و بهترین روش های درمانی مورد استفاده جهت قطع ریزش و حتی بدست آوردن تار موهای ریخته شده عبارتند از:


کاشت مو:

کاشت مو یکی از موثرترین روش هایی است که بیشتر پزشکان و متخصصان در طول دهه های گذشته برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می دهند. کاشت مو تا چند سال پیش با استفاده از تکنیک هایی مانند FIT، BHT و یا FUG صورت می گرفت. در این روش ها در کنار نتیجه نهایی مورد نظر، عوارض جانبی و معایبی بروز می کردند که گاهی موجب ناراحتی افراد می شد. از جمله دوره نقاهت طولانی، درد و خونریزی (هر چند به مقدار کم)، اسکار زخم (جای زخم و بخیه)، نیاز به بخیه، استفاده از داروهای بی حسی و یا بی هوشی جهت انجام عمل، امکان بروز خطای انسانی و ...


اما امروزه با تکنیک کاشت مو SUT دیگر نیازی به نگرانی نیست و این عمل جراحی کاشت مو در حال حاضر پیشرفته ترین و جدیدترین روش درمانی است که در جهان توسط موسسات و کلینیک های کاشت و پیوند مو مورد استفاده قرار می گیرد و به تایید مجامع علمی جهان نیز رسیده است.عوارض کاشت مو با استفاده از این روش به حداقل رسیده است و این موضوع یکی از مهم ترین دلایل انتخاب بهترین روش کاشت مو می باشد.


استفاده از این روش در تمامی مراکز کاشت مو امکان پذیر نمی باشد زیرا این روش درمانی دستگاه و روشی پیشرفته را دارا است که قطعا مجوز ها و هزینه های مخصوص را می طلبد و کار با آن تنها توسط متخصصین حرفه ایی انجام می گیرد که در حال حاضر کلینیک تخصصی رنسانس توانسته است به ارائه این تکنیک تخصصی در کلینیک بپردازد و با درمانی عالی و نتایج فوق العاده رضایت مراجعین را به خود جلب نماید.


همانطور که گفته شد در ایران ، تکنیک SUT توسط موسسه کاشت و ترمیم موی رنسانس صورت می گیرد و آمار بالای رضایت مشتریان در طول سالهای گذشته و نداشتن عوارض جانبی این روش، به خوبی نشان دهنده موفقیت و کارآمدی آن می باشد. درمان ریزش مو با استفاده از این روش قطعی می باشد و فرد موهای از دست رفته خود را به دست می آورد و به علت این که این روش کاملا تخصصی حفه ایی می باشد بهتر است افراد برای انتخاب کلینیک محتاتانه عمل کرده و کلینیک های نظیر کلینیک تخصصی رنسانس را برای درمان خود برگزینند.


کاشت مو SUT

بهترین روش کاشت مو و آخرین روش ارائه شده کاشت مو به روش SUT می باشد این روش تنها روش به تکامل رسیده پیوند مو می باشد که بدون نیاز به برش سر ، بدون نیاز به بخیه و بدون نیاز به تکرار جلسات درمانی و بدون عوارض و ریسک درمانی می تواند رشد پر تراکم موها را به همراه داشته باشد چرا که در کاشت مو به روش SUT مقدار برداشت و کاشت فولیکول ها را از طریق سوزن های مخصوص ، سه برابر بیشتر از سایر روش ها انجام میدهد و با مهارت متخصص در کلینیک تخصصی رنسانس با طراحی دقیق نحوه کاشت به صورت تصادفی ، شاهد طبیعی ترین حالت نتایج در افراد می باشیم که در مدت زمان کوتاه تری نیز قابل مشاهده می باشند.مراقبت های بعد از کاشت مو با استفاده از این روش به کمترین میزان ممکن رسیده است.


ترمیم مو:

از دیگر درمانهای موفق و بی عوارض در درمان طاسی سر و ریزش مو ترمیم مو می باشد که در کلینیک تخصصی رنسانس به آن می پردازیم.


گاهی برای برخی افراد به دلایلی (از جمله سن و سال و یا تحت درمان بیماری های خاص قرار داشتن) نمی توانند از کاشت مو برای آنها استفاده کرد زیرا بانک موی قوی را در اختیار ندارند و یا فاقد فولیکول مو می باشند، در چنین شرایطی روش ها و تکنیک های ترمیم مو کمک موثری به این مسئله می کنند و فرد می تواند با استفاده از این تکنیک ها تا حد زیادی به درمان ریزش مو خود پرداخته و حتی بعدها آماده پیوند مو شود.


ترمیم مو در کلینیک تخصصی رنسانس با پروتزی از جنس های طبیعی مانند کراتین متناسب با سایز سر افراد اندازه گیری و ساخته می شود و موهای به کار برده در آن تار موهای طبیعی می باشد که با قاعده و قانون خاص طراحی شده توسط متخصص بر پروتز بافته و گره زده می شوند تا جلوه کاملا طبیعی با ظاهری مطلوب را برای افراد به همراه داشته باشد.


روش های PRP و مزوتراپی:

روش ها و تکنیک هایی مانند تکنیک PRP مو و همچنین مزوتراپی نیز در مواردی مورد استفاده قرار می گیرند و حتی در کلینیک تخصصی رنسانس این روش ها را با تکنیک های درمان ریزش مو دیگر می توان ترکیب کرد تا بهترین نتیجه بدست آید. در مقاله مقایسه مزوتراپی و PRP مو ما این دو روش را معرفی و مقایسه کرده ایم اما بطور خلاصه در این بخش نیز یادآوری می کنیم که در روش PRP مو ، پلاسمای خون فرد که جداسازی شده به پوست سرش تزریق می شود ولی در مزوتراپی مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز به پوست سرش تزریق می گردد. این دو روش در برخی افرادی که دچار کم پشت شدن و یا ریزش مو شده اند، به خوبی جواب می دهد و درمان های عالی برای تقویت و رفع ریزش ها می باشند که افراد می توانند در کلینیک تخصصی رنسانس از آن ها استفاده نمایند.


درمان اختلالات روحی روانی:

فشارهای روحی و روانی و یا کندن مو بطور ناخودآگاه می تواند در مواردی موجب افزایش ریزش مو شود. در این زمینه جهت برطرف کردن مشکل و از میان بردن تاثیر استرس بر ریزش مو و یا جلوگیری از کندن غیرارادی موهای سر در افرادی که دچار تنش های عصبی شدید هستند، بهتر است این افراد به مشاور روانپزشک در ابتدا مراجعه کنند و سپس پس از پایان درمان و از میان رفتن فشارها و تنش های روحی روانی، اقدام به استفاده از تکنیک هایی مانند کاشت مو و یا سایر درمان های مناسب جهت تقویت و یا بازگرداندن موهای سر آن ها شود.

درمان طاسی سر


درمان ریزش مو با تغذیه مناسب:

تغذیه و ریزش مو دو مسئله ای هستند که مستقیما بر روی یکدیگر تاثیر می گذارند. در واقع با تغذیه صحیح تا حد زیادی می توانید به درمان ریزش مو پرداخته و جلوی کم پشت شدن آنها را بگیرید. هر چه رژیم غذایی شما سالم تر باشد احتمال از دست دادن موهای سر بسیار کمتر می شود.چنانچه پیوند مو انجام داده باشید ، تغذیه بعد از کاشت مو نیز پر اهمیت می باشد.


برای جلوگیری از ریزش مو سعی کنید نوع تغذیه خود را بهتر کنید بطوری که در برنامه غذایی خود از سبزی ها و میوه های تازه به مقدار زیاد استفاده کنید. برای درمان ریزش مو و یا جلوگیری از آن، خوردن سبزی هایی چون کرفس، جعفری، کاهو و اسفناج توسط متخصصین تغذیه بیشتر توصیه می شود.


جلوگیری از ریزش مو

امروزه ریزش مو یکی از معضلات و مشکلاتی است که بیشتر مردم دنیا، اعم از مرد و زن با آن مواجه می شوند. در این میان، عوامل مختلفی از قبیل عوامل محیطی، ژنتیکی، هورمونی، برخی بیماری ها مانند اختلالات تیروئید، آنمی ( کم خونی ) و نوع تغذیه مستقیما در ریزش مو دخالت دارند.


اهمیت رژیم غذایی را در حفظ سلامتی بدن به خصوص مو، نمی توان نادیده گرفت. تحقیقات اخیر بعد از جنگ جهانی دوم این امر را تایید می کند؛ چرا که استفاده از رژیم غذایی غربی ها به وسیله ی ژاپنی ها باعث اضافه وزن توام با ریزش مو در اکثر مردم شده است.


شایع ترین دلیل ریزش مو در زنان کمبودهای غذایی است، زیرا معمولاً برای کاهش وزن خود رژیم های غیر اصولی را به کار می برند که نتیجه ی آن بروز این مشکل است. همچنین برخی از کسانی که مواد غذایی حیوانی مصرف نمی کنند و به اصطلاح گیاهخوار هستند، به دلیل عدم اطلاع کافی در زمینه چگونگی مصرف غذاهای گیاهی، دچار کمبود پروتئین ، روی ، آهن ، اسیدهای آمینه ی ضروری ، ویتامین های گروه B و ... می گردند.


در زیر منابع برخی از عناصر مهم و موثر در سلامت مو ذکر شده است:


پروتئین:

اساس و پایه ی نیاز بافت های بدن مانند مو، ناخن، پوست و ... می باشد و در موادی مانند انواع گوشت ( مرغ، ماهی و گوشت قرمز )، تخم مرغ، لبنیات و حبوبات به میزان فراوان وجود دارد. در مواد نشاسته ای مثل نان ، برنج ، ماکارونی و سبزی ها نیز به مقدار کمی وجود دارد. اسیدهای آمینه اجزای تشکیل دهنده پروتئین ها هستند که در مواد ذکر شده در بالا وجود دارند.


آنتی اکسیدان ها

شامل ویتامین E ، ویتامین C ، بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A که در سیب زمینی شیرین، هویج ، اسفناج پخته، کدو حلوایی ، طالبی ، زرد آلو ، کلم بروکلی ، گریپ فروت قرمز وجود دارد) ، روی و سلنیوم می باشد. رژیم های غذایی نامناسب توام با سیگار کشیدن و آلودگی هوا باعث فعال شدن رادیکال های آزاد و به خطر افتادن سلامت فرد می شود. آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که می توانند اثر رادیکال های آزاد را خنثی کنند. همچنین باعث ساخته شدن و تقویت فولیکول های جدید و استحکام آنها می شود.رفتار تغذیه ای صحیح که همیشه مورد تاکید می باشد، میزان رشد و استحکام فولیکول مو را بهبود بخشیده و در درمان ریزش مو موثر می باشند.


طبق نظر کارشناسان تغذیه می توان گفت ویتامین ها به خصوص ویتامین های گروه B مانند بیوتین، اسید فولیک ، پانتوتنیک اسید و برخی املاح مانند روی، آهن، گوگرد، سیلیس و مس اثرات مثبت زیادی بر روی مو دارند. آزمایش ها حاکی از آن است که مصرف بیوتین به صورت مکمل باعث تقویت و بهبود پوست به خصوص فولیکول های مو می شود و در درمان ریزش مو موثر می باشند.در ضمن در مورد کاهش مصرف نمک و اثر آن در توقف ریزش مو نظریه هایی ارائه شده است، اما در صحت این نظریه ها تردید وجود دارد. ولی در هر حال کاهش مصرف نمک برای سلامت عمومی بدن مفید است.


دانشمندان ژاپنی بر اساس تحقیقات خود معتقدند که وجود چربی زیاد در رژیم غذایی مردان، مکانیسم طاسی را سرعت می بخشد. به این ترتیب که قسمتی از پوست سر آنزیمی به نام "گاما آلفا رداکتاز" تولید می کند. این آنزیم باعث تبدیل هورمون تستوسترون به دی هیدروتستوسترون(DHT)می شود که این ترکیب باعث ریزش مو می شود. غدد چربی مجاور هر فولیکول مو نیز این آنزیم را تولید می کنند. وجود چربی زیاد در غذا باعث تحریک غدد چربی و افزایش فعالیت این غدد برای تولید آنزیم نام برده می شود.


در پایان به عرض شما می رسانیم که مرکز تخصصی موی رنسانس با بهره گیری از امکانات به روز دنیا و همچنین متخصصان مو جهت درمان ریزش مو شما عزیزان آماده ارائه خدمات و مشاوره های لازم می باشد.جهت معاینه و مشاوره در خصوص درمان ریزش مو می توانید از طریق واتساپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 با ما در ارتباط باشید.


"بانک موی شما گرانبهاست ، آن را ارزان از دست ندهید"



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید