کاشت موی مصنوعی چیست

همانطور که می دانید امروزه کاشت مو یکی از بهترین راه های درمان کم پشتی موی سر می باشد و با توجه به پیشرفت علل این کار ، امروزه شاهد بهترین روش کاشت مو هستیم.بعضا افرادی هستند که به دلایل مختلف از جمله عدم بانک موی مناسب شرایط کاشت مو طبیعی را ندارند و به ناچار کاشت موی مصنوعی را جایگزین این روش برای درمان طاسی سر بر می گزینند . یکی از درخواست هایی که متقاضیان کاشت موی سر و مراجعین به مرکز تخصصی موی رنسانس از مشاورین مرکز دارند ، کاشت موی مصنوعی می باشد.


احساس ناخوشایندی که ریزش مو و کم پشتی آن که بر اثر عوامل گوناگونی اتفاق می افتد ، بسیاری از افراد را به فکر درمان می اندازد.بنابراین این افراد به دنبال بهترین روش کاشت مو می افتند.


اگر بخواهیم کاشت موی مصنوعی را توضیح دهیم باید گفت که چیزی تحت عنوان کاشت موی مصنوعی وجود ندارد زیرا هر چیزی جز موی خودتان وارد پوست سر شما شود سبب عفونت می شود. بنابراین موی مصنوعی را نمی توان بر روی سر کاشت.روش هایی همچون ترمیم مو امروزه انجام می شود که برخی افراد آن را با کاشت موی مصنوعی اشتباه می گیرند.در حقیقت ترمیم مو که بهترین نوع آن ترمیم مو به روش HRT می باشد ، استفاده از موی طبیعی از بانک موی کلینیک و استفاده از آن بر روی پوسته ی گیاهی است که این پوسته بر اساس مدل سر فرد با استفاده از دستگاه های مخصوص شبیه سازی می شود.

کاشت موی مصنوعی


تاریخچه کاشت موی مصنوعی:

تکنیک کاشت موی مصنوعی برای نخستین در دهه 1970 میلادی بطور گسترده استفاده شد ولی پس از چندی این روش منسوخ شد و سازمان غذا و داروی آمریکا (Food and Drug Administration یا بطور اختصار: FDA) و بسیاری از کشورهای جهان این روش را مردود و غیر استاندارد دانستند. به این ترتیب در ابتدای دهه 1980 میلادی این روش کاملا منسوخ شد و از آن زمان تاکنون در بیشتر کلینیک های کاشت و یا پیوند مو استفاده نمی شود.


جنس تارهای مصنوعی ساخته شده توسط شرکت ها در گذشته از ترکیبات مختلفی همچون پلی استر ، پلی اکرلیک و... بود.امروزه این تارها از موادی با نام پلی آمید ساخته می شوند. تمامی مواد نام برده شده جز مواد مصنوعی محسوب می شوند که بدن انسان آن را غیر طبیعی تشخیص داده و پس خواهد زد.بدن انسان به گونه ای طراحی شده است که حتی در بسیاری از مواقع عضوی از انسان دیگر را هم قبول نکرده و تنها با اعضای بدن خود سازگاری خواهد داشت. بنابراین استفاده از روش کاشت موی مصنوعی علاوه بر عدم نتیجه مناسب ، موجب مشکلات خطرسازی برای افراد خواهد شد. عوارض کاشت مو به روش کاشت موی مصنوعی به شدت خطرناک بوده و همین موضوع سبب می شود در کلینیک های معتبر این روش دیگر استفاده نشود.


بنابراین افرادی که شرایط کاشت مو را به دلایلی همچون عدم بانک موی مناسب ، سوابق بیماری ها و... ندارند تنها روش جایگزین برای درمان طاسی سر آن ها تکنیک های ترمیم مو می باشد.

تفاوت کاشت موی مصنوعی و کاشت موی طبیعی:

اصلاح کاشت یا پیوند مو (hair transplant) در حقیقت مربوط به کاشت موی طبیعی است. در این تکنیک از موهای خود فرد جهت پیوند در بخشی از سر و یا ابرو (و همچنین ریش و سبیل) استفاده می شود اما در کاشت موهای مصنوعی (hair implant) از تارهای موی مصنوعی تولید شده توسط شرکت ها استفاده می شود.


هنوز هم برخی از شرکت ها در کشورهایی مانند ژاپن و ایتالیا، تارهای مصنوعی مو تولید می کنند. اما استفاده از این روش یعنی پیوند موهای مصنوعی توصیه نمی شود. چرا که امروزه به عنوان روشی غیر استاندارد و دارای عوارض جانبی متعدد شناخته می شود.با توجه به موارد اشاره شده می توان گفت عوارض کاشت مو طبیعی در مقایسه با کاشت مو مصنوعی به قدری ناچیز و گذرا است که قابل قیاس با یکدیگر نیستند.


عوارض کاشت موی مصنوعی:

یکی از مهم ترین دلایلی که این تکنیک دیگر در جهان بطور گسترده استفاده نمی شود، عوارض جانبی و معایب آن است. عوارضی که گاهی جبران آنها بسیار دشوار و حتی در مواردی جبران ناپذیر است. از جمله این عوارض و مشکلات ناشی از این روش، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✔ بروز عفونت (از جمله گرانولوما کولر)

✔ ایجاد کیست

✔ احتمال بروز سرطان پوست پس از کاشت موی مصنوعی

✔ آلوپسی

✔ بروز آلرژی

✔ عدم رنگ پذیری تارهای مصنوعی کاشته شده

✔ امکان ریزش درصد زیادی از موهای جدید پیوند زده شده


در صورتی که در درجه اول پیش از انجام هر فرآیند بهداشتی درمانی، حفظ سلامت فرد اهمیت دارد. به ویژه در عمل ها و یا تکنیک های زیبایی. بنابراین توصیه نمی کنیم که تحت هیچ شرایطی، از این شیوه جهت پر پشت کردن و جبران موهای ریخته شده استفاده کنید. بروز مشکلات و معایبی که نام بردیم به خوبی نشان دهنده کیفیت پایین و خطرناک بودن استفاده از این تکنیک برای افراد است و به همین جهت نیز همچنان در بیشتر کشورهای جهان این شیوه غیرقانونی و غیر استاندارد شناخته می شود.


روش جایگزین کاشت موی مصنوعی:

بهترین و موفق ترین روش برای کسانی که بانک موی خوبی ندارند ترمیم مو است که بهترین متد انجام آن، ترمیم مو به روش HRT است. در روش ترمیم مو نیازی به بانک موی شخص نمی باشد یعنی مرکز موهای هم رنگ، هم جنس و هم زاد با موهای اصلی فرد را تهیه کرد و بر لایه ای نامرئی که بصورت پوست انسان شبیه سازی شده سوار می کند. این کار روی پوست فرد انجام می شود و از مزایای این تکنیک می توان به خط رویش و خط فرق بسیار طبیعی، اشاره کرد. همچنین یکی دیگر از مزایای بسیارخوب ترمیم مو تراکم بسیار طبیعی و بالای آن است.


شایان ذکر است ترمیم مو به روش HRT تنها روش استاندارد ترمیم مو می باشد و از مزیت های آن می توان به قابلیت سشوار، رنگ، مش، سشوار، استخر، حمام، سونا، جکوزی و ... را نام برد. نکته مهمی که می بایست به آن اشاره کرد این است که در برخی از کلینیک ها و یا مراکز پوست و مو روش ترمیم مو به کاشت موی مصنوعی معروف می باشد که این نام برای متد ترمیم مو کاملا غلط است زیرا در روش ترمیم مو از موی طبیعی که در بانک مو کلینیک های معتبر موجود است استفاده شده و نه موی مصنوعی.


شایان ذکر است که استفاده از این روش مزایای دیگر نسبت به کاشت مو دارد که افرادی که نمی توانند از روش کاشت مو استفاده کنند ، انجام ترمیم مو برای آن ها مزیت محسوب می شود. مراقبت های بعد از کاشت مو یکی از مسائلی است که بسیاری افراد را دچار مشکل می کند. در صورتی که در روش ترمیم مو به روش HRT دیگر نیازی به مراقبت های اساسی همچون مراقبت های بعد از کاشت مو نمی باشد.


ترمیم مو در بانوان

با توجه به این که انجام کاشت موی مصنوعی روشی بی پایه و اساس می باشد و انجام برخی کارها همچون استفاده از کلاه گیس ظاهر افراد را مصنوعی می کند و مشکلاتی را برای افراد به وجود می آورد ، ترمیم مو بانوان بهترین راهکار برای درمان طاسی سر خانم هایی است که از موهای کم پشتی برخوردار می باشند. با توجه به طبیعی بودن روش ترمیم مو HRT و مزیت هایی همچون رنگ کردن و حالت دادن و... می توان گفت این تکنیک برای بانوان بهترین روش جایگزین کاشت مو می باشد.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید