عوارض کاشت مو

هر فردی پیش از انجام کاشت مو نگاهی به روش های مختلف آن می اندازد و به دنبال عوارض کاشت مو و مزیت های آن می باشد.همچنین سوالاتی برای افراد به منظور تفاوت روش های مختلف کاشت مو پیش می آید که سبب می شود افراد را دچار سردرگمی کند و آن ها برای انتخاب دچار مشکل شوند.ما در اینجا به مزیت ها و عوارض کاشت مو با روش های مختلف خواهیم پرداخت تا افراد برای انتخاب خود به نتیجه بهتر و عاقلانه ای دسترسی پیدا کنند.


روش های کاشت مو

کاشت مو موثر ترین روش برای بازگرداندن موهای از دست رفته و درمان طاسی سر می باشد. اما این روش مانند بسیاری دیگر از روش هایی که برای زیبایی ممکن است عوارضی را با خود به همراه داشته باشد.اولین روشی که جهت کاشت مو ابداع شد ، کاشت مو به روش FUT بود که با استفاده از این روش نواری از پوست سر از یک گوش تا گوش دیگر برش داده شده.این نوار از پوست که به فبپ معروف است پس از یرداشت از سر ، گرافت های مو از آن جدا شده و پس از آن در قسمت های مورد نیاز کاشته می شود.


روش دیگری از کاشت مو، کاشت مو FIT نام دارد.در این روش موها را بصورت پراکنده از پشت سر برداشت می شوند و در قسمت های خالی جلوی سر کاشته می شود.در ظاهر شاید این دو روش بدون هیچ عیب و نقصی باشند اما در ادامه با عوارض کاشت مو FIT و کاشت مو FUT بیشتر آشنا می شوید.



عوارض کاشت مو شامل چه مواردی است؟

• از اولین عوارض کاشت مو به روش FIT و FUT می توان به تورم های پیشانی و دور چشم اشاره کرد دلیل این اتفاق به این علت است که محل های خالی سر که می بایست مو ها کاشته شوند سرمی تزریق می شود که تزریق آن باعث ایجاد تورم می شود.


• یکی دیگر از عوارضی که پس کاشت مو به روش FIT و FUT به وجود می آید ، نکروز شدن پوست سر و موهای کاشته شده است. در روش های کاشت مو FIT و FUT تقریبا از هر 10 نفر 8 نفر دچار این پدیده می شوند که بسیار ناگوار است و این اتفاق سبب عدم رشد مو در این نواحی می شود.


• عفونت از دیگر عوارض کاشت مو به روش FUT می باشد چرا که در این روش فلپ برداری صورت می گیرد و فرد متقاضی پس از کاشت مو دچار عفونت در قسمت های پشت سر خود می شود.این اتفاق چنانچه نکات بهداشتی رعایت نگردد رخ خواهد داد.


•عوارضی که کاشت مو به روش FUT دارد مشکلاتی است که پس از بیهوشی به وجود خواهد آمد. جراحی و شکافته شدن سر در این روش به علت قدیمی بودن روش نیاز به بیهوشی دارد که خود بیهوشی در بعضی افراد مشکلاتی را ایجاد می نماید.


• احساس بی حسی و همچنین احساس مور مور شدن از دیگر عوارض کاشت مو FIT است که در پشت سر و جلوی سر احساس می کنید. البته این احساس به نوع داروی بی حسی که استفاده شده نیز بستگی دارد.


• طبیعتا ممکن است فرد پس از کاشت مو در روزهای اولیه مخصوصا در روش کاشت مو FIT احساس درد داشته باشد که یکی دیگر از عوارض کاشت مو به روش FIT و به روش FUT به شمار می رود.علت این امر جراحی و شکافته شدن و بخیه زدن سر می باشد.


• التهاب و قرمزی پوست که تا 6 ماه همراه شما می باشد یکی دیگر از عوارض کاشت مو FIT و کاشت مو FUT می باشد که از نکات منفی کاشت مو FIT و کاشت مو FUT می باشد. به طور کلی مرابت های بعد از کاشت مو با استفاده از این روش ها به مراتب بیشتر از سایر روش ها می باشد.


• احساس خارش در مناطق کاشته شده جلوی سر از دیگر عوارض کاشت مو FIT و FUT است که باعث منسوخ شدن این دو روش کاشت گردیده است.


• سکسکه یکی از دیگر عوارض کاشت مو FIT و FUT می باشد که که شاید باعث تعجب شما گردد .در اکثر موارد دیده شده افراد پس از انجام کاشت مو FIT و کاشت مو FUT دچار سکسکه می شوند و دلیل علمی آن هنوز مشخص نیست.


در انتها باید یادآور شویم که این دسته از موارد برخی از عوارض کاشت مو به روش های FIT و FUT بوده است موضوع کاشت مو با روش FUT آغاز شده و با روش FIT ادامه یافته است و به این دلایل امروزه در دنیا منسوخ شده است و مورد استفاده قرار می گیرد چرا که روز به روز روش های جایگزین وارد شده و روش های قبلی خارج می شوند.


اما همچنان در بیشتر کلینیک ها شاهد استفاده از این روش ها برای کاشت مو می باشیم که متاستفانه با درمان غیر پیشرفته خود نتایج خوبی را برای افراد به همراه ندارند و تنها از طریق تبلیغاتی نظیر کاشت موی ارزان می توانند افراد را به سمت خود جذب نمایند که سپس نتایج بد و نارضایتی افراد را به همراه خواهد داشت.


در حال حاضر جدیدترین و بهترین روش کاشت مو برای درمان طاسی سر ، کاشت مو SUT می باشد این روش آخرین روش رائه شده از پیوند مو بوده که در حال حاضر در ایران تنها در کلینیک های تخصصی و پیشرفته آماده خدمت رسانی می باشد که ادامه در مورد آن توضیحات بیشتری را ارائه می دهیم.


کاشت مو به روش SUT چیست؟

کاشت مو به روش SUT از جدیدترین و موفق ترین روش های پیوند مو می باشد که پس از روش  FUT و  FIT مطرح و به اجرا گذاشته شده است .کاشت مو SUT توسط مرکز تخصصی موی رنسانس در ایران نهادینه شده و به صورت انحصاری در حال انجام می باشد و می توان گفت که در حال حاضر رنسانس تنها کلینیک استاندارد و مجهز در جهت ارائه این روش به همراه تکنسین های مجرب و قوی و متخصص ماهر و حرفه ای می باشد. از ویژگی های این روش می توان به کاشت تا 14000 تار مو در یک جلسه اشاره کرد که در صورت داشتن بانک موی مناسب با استفاده از این روش می توان این تعداد تار مو را کاشت کرد.


از دیگر ویژگی های این روش نداشتن دوران نقاهت و عوارض پس از کاشت مو است. یکی از علت هایی که باعث شده کاشت مو به روش FUT و کاشت مو FIT منسوخ شوند داشتن دوران نقاهت بوده که فرد پس از کاشت مو در روش کاشت مو FUT به مدت دو هفته استراحت باید انجام دهد و در روش کاشت مو FIT به مدت یک هفته می بایست استراحت کند اما پس از کاشت مو به روش SUT فرد فردای روز کاشت می تواند مانند گذشته به محل کار خود رفته و فعالیت هایی که قبل از کاشت مو انجام می داده را انجام دهد از همچنین روش کاشت مو SUT رکوردی را برجا گذاشته است که منحصر به فرد است. کاشت 60 تار مو در یک سانتی متر مربع که توسط مرکز تخصصی موی رنسانس در ایران انجام شد. به طور کلی مراقبت های بعد از کاشت مو در این روش بسیار کمتر از روش های قدیمی می باشد و عوارض کاشت مو به روش SUT نسبت به سایر روش ها قابل مقایسه نیست.


چه افرادی می توانند کاشت مو به روش SUT انجام دهند؟

با توجه به نظر متخصصین در کلینیک تخصصی رنسانس ، بطور کلی و عامیانه کلیه آقایانی که دچار طاسی سر یا همان ریزش موی ارثی شده باشند و این ریزش موی آن ها طبق الگوی هفتگانه باشد می توانند کاشت مو به روش SUT انجام دهند. همچنین داشتن بانک موی مناسب از شرایط اولیه کلیه روش های کاشت مو می باشد.این بدین معناست که شرایط کاشت مو برای بیشتر افراد با استفاده از این روش میسر می باشد.

کاشت مو


دستگاه کاشت مو SUT

نام دیگر کاشت مو SUT کاشت مو اتوماتیک است که البته با روش کاشت مو سیفر بسیار متفاوت می باشد چرا که هیچ ارتباطی با روش کاشت مو سیفر ندارد در این روش کاشت مو برداشت مو توسط دستگاه انجام می شود متاسفانه یکی از معایب کاشت مو FIT تراکم کم برداشت مو و همچنین یکی دیگر از نقاط ضعف آن برداشت مو توسط تکنسین بود که این برداشت غیر اصولی باعث پرت شدن و از بین رفتن موهای برداشت شده شده بود اما در روش SUT این برداشت توسط دستگاه اتوماتیک انجام می شود که تمام گرفت ها کاملا سالم برداشت شده و نگهداری می شود.


در همین خصوص افراد باید در انتخاب کلینیک جهت کاشت مو دقت داشته باشند تا کلینیک غیر استاندارد روش های مختلف را به عنوان کاشت مو به روش SUT برای ان ها انجام دهند در حال حاضر بهترین کلینیک در جهت ارائه آخرین روش کاشت مو ، کلینیک تخصصی رنسانس می باشد که توانسته است با تیمی قوی و مجرب به تعداد مراجعین خود افزایش دهد.


آیا کاشت مو به روش SUT نیاز به ترمیم و حضور مجدد دارد؟

در کاشت مو به روش FUT و کاشت مو FIT به دلیل برداشت موها توسط تکنسین زمان برداشت گرفت طولانی تر می شود.همچنین نیاز به جلسه ترمیم یا همان جلسه پس از کاشت وجود دارد اما در روش کاشت مو SUT به دلیل اینکه برداشت موها توسط دستگاه مخصوصی انجام می شود ، زمان برداشت بسیار کوتاه تر و در یک جلسه کاشت مو انجام می گیرد و زمان زیادی را به خود اختصاص نمی دهد که متخصصین و تکنسین های حرفه ایی و کاربد به علت مهارت بالای خود در سرعت درمان بی تاثیر نیستند.


دوران نقاهت و استراحت کاشت مو SUT

در کاشت مو به روش FUT تا دو هفته می بایست استراحت داشت. در روش FIT مدت زمان استراحت و دوران نقاهت کوتاه تر بوده تا 7 روز می باشد. اما مراقبت های بعد از کاشت مو به روش SUT بسیار کم و محدود می باشد . فرد فردای پس از عمل می تواند به کارهای روزمره خود رسیدگی کرده و نیاز به استراحت نخواهد داشت . تنها افراد باید به توصیه های متخصص گوش داده و با رعایت برخی نکات ضروری از درمان خود مراقبت نمایند.


تفاوت کاشت مو SUT با کاشت مو FIT و FUT

کاشت مو SUT در سال 1387 با ارتقای آن توسط مرکز تخصصی موی رنسانس ، نوع سوزن های برش لیزری و جدید شد و در نحوه برداشت تحولی بوجود آمد که در ایران به شکل انحصاری توسط مرکز تخصصی موی رنسانس انجام می شود.اما در کاشت مو FIT و FUT برش ها توسط تکنسین انجام می گیرد.


تفاوت بعدی در سرعت بالای برداشت گرافت هاست که با ظرافت و دقت بالایی توسط تیم مجرب و دوره دیده این مرکز که بیش از 10000 نفر را با این تکنیک که پیوند موهایشان را انجام داده اند،انجام می شود.


از دیگر تفاوت های کاشت مو SUT با کاشت مو FIT و FUT نحوه نگهداری بافت های برداشت شده و فریز کردن آنها تا موقع کاشت است که خود،درصد خطا و از بین رفتن گرافت ها را به صفر می رساند.


یکی دیگر تفاوت های این تکنیک در نوع و نحوه انحصاری شکافت های آن است که با ظرافت بسیار بالایی با طراحی و مهندسی خط رویش فرد با نوع خواسته او انجام می شود که پس از رشد موهای کاشته شده همانطور که در عکس ها ملاحظه می کنید کسی متوجه کاشت موهای فرد نخواهد شد چرا که با تراکم بالا و خط رویش بسیار طبیعی انجام شده اند.


تفاوت دیگری که کاشت مو SUT با روش های رایج و سنتی دارد طراحی مهندسی خط رویش است. در روش های رایج خط رویش به شکل مصنوعی به وجود می آید ولی در روش کاشت مو SUT این طراحی با محاسبات قبلی و نظر خود شخص انجام می شود.


با توجه به مزیت های یاد شده کاشت مو به روش SUT ، عوارض کاشت مو بسیار محدود و تفاوت هایی که روش های FIT و FUT با این متد دارند می توان گفت بهترین روش کاشت مو ، روش SUT می باشد. مرکز تخصصی موی رنسانس بنیانگذار کاشت مو به روش SUT در ایران می باشد و تمامی فرآیند این روش به صورت انحصاری انجام می گیرد.


شما می توانید جهت معاینه و یا مشاوره در خصوص کاشت مو با شماره 09122115442 از طریق واتساپ و یا تلگرام با ما در ارتباط باشید.


"بانک موی شما گرانبهاست ، آن را ارزان از دست ندهید"



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید