مقایسه مزوتراپی و PRP

انجام کاشت مو یکی از بهترین روش ها برای بازگشت موهای از دست رفته افراد می باشد. امروزه با استفاده از جدیدترین روش های کاشت مو می توان اقدام به انجام این روش منحصر به فرد نمود. کاشت مو به روش SUT یکی از بهترین روش های  کاشت مو می باشد که در ایران به صورت انحصاری توسط مرکز موی رنسانس انجام می شود.


تقویت مو پس از کاشت مو

همانطور که می دانید در کنار کاشت موی سر، در حال حاضر از روش هایی مانند مزوتراپی مو و یا  PRP مو هم برای برخی از کسانی که مشکل ریزش مو دارند، استفاده می شود. البته هر یک از این روش ها عوارض و معایبی به همراه دارند که موجب می شوند، هیچ کدام از آنها به عنوان یک روش صد در صد مطمئن جهت درمان ریزش مو به شمار نروند و در واقع باز هم برای بیشتر کسانی که دچار این مشکل شده اند، معمولا کاشت مو به روشSUT جهت درمان کامل و قطعی تجویز می شود.در حقیقت روش هایی همچون PRP مو جز روش های تقویتی محسوب می شوند و راه حل دائمی نمی باشند. از این روش های می توان به عنوان مراقبت های بعد از کاشت مو نیز نام برد.


روش های تقویت مو پیش از اقدام به کاشت مو

گاهی برای کسانی که تازه دچار ریزش مو شده اند و در سنین جوانی هستند و یا سریع به دکتر مراجعه کرده اند، می توان با استفاده تکنیک های ترمیم مو، این مشکل را تا حد زیادی درمان و برطرف کرد. دو روش مناسب که معمولا توسط پزشکان متخصص پوست و مو برای درمان و جلوگیری از ریزش مو تجویز می شود، روش های مزوتراپی و PRP مو می باشد که هر دو روش جدید بوده و تا حد زیادی موثرند. این دو روش توسط سازمان جهانی بهداشت مورد تایید هستند و در هر دوی این روش ها، تزریق در ناحیه مورد نظر که دچار کم پشت شدن مو شده، صورت می گیرد.

مزوتراپی مو


این تکنیک ها عمدتا برای تقویت نواحی از سر که دچار ریزش تارهای مو شده بکار می روند و تا حدی می تواند موجب تقویت فولیکول های مو شوند.


در این مقاله جهت آشنایی بیشتر شما در زمینه این روش ها ، در ابتدا هر یک آن ها را به صورت جداگانه بررسی می کنیم تا ابتدا متوجه شویم که مزوتراپی و روش PRP مو چیست و سپس به مزایا و معایب هر کدام در مقایسه با یکدیگر خواهیم پرداخت.


مزوتراپی:

روشی است که در آن تزریق مواد مغذی و معدنی مورد نیاز (از جمله اسیدها، کولاژن ها و غیره) و همچنین ویتامین های مفید برای پوست بدن در ناحیه مورد نظر تزریق می شود. با این کار، کسانی که به دلیل کمبود ویتامین های لازم و مواد معدنی مفید بدن، دچار ریزش مو شده اند، جلوی ریزش گرفته شده و حتی الامکان رشد مجدد برخی از فولیکول های مرده مو وجود دارد.


البته توجه داشته باشید که مزوتراپی صرفا برای درمان ریزش مو بکار نمی رود و کاربردهای دیگری هم دارد. این روش نسبتا ارزان است و معمولا نیاز به کار گیری تجهیزات زیاد و یا گران قیمت ندارد و برای کسانی که دچار کم پشت شدن موها شده اند، مفید است.


روش PRP مو

در روش PRP مو که نوعی دیگر از روش ترمیم مو و تقویت مو محسوب می شود، در ابتدا از فرد خون گرفته شده و پس از ایجاد تغییراتی در پلاسمای خونی فرد، تزریق پلاسمای غنی شده به ناحیه ای از سر که دچار ریزش شده، انجام می شود. اغلب برای این روش، نیاز به سه و گاهی جلسات بیشتر تزریق نیاز اشت اما مدت زمان هر جلسه نسبتا کوتاه و کمتر از یک ساعت می باشد.


مقایسه روش PRP مو با مزوتراپی

✔ هر دو روش برای کسانی مناسب است که دچار کم پشتی مو و ریزش هستند، نه کسانی که دچار طاسی و یا ریزش موی شدید هستند.

✔ در مواردی، می توان این دو روش را جهت دستیابی به نتایج ماندگار و هر چه بهتر در کنار هم استفاده کرد.

✔ معمولا در این دو روش، امکان بروز عفونت و یا ناراحتی های پوستی وجود ندارد.

✔ در هر دو روش کمک به متابولیسم بدن و گردش جریان خون صورت می گیرد به خصوص در روش مزوتراپی.

✔ در روش مزوتراپی مو اغلب تزریق در ناحیه پوست میانی انجام می شود ولی در تزریق به روش PRP مو ، در همه لایه های پوست می تواند انجام شود.

✔ مزوتراپی ارزان تر از روش PRP مو است و از این رو مشتریان بیشتری از آن استفاده می کنند.

✔ هر کدام از این درمان ها در چند جلسه صورت می گیرند ولی در روش PRP مو ، هر جلسه حدودا یک ساعت به طول می انجامد در حالی که هر جلسه مزوتراپی حداکثر نیم است.


PRP مو

✔ هر دو این روش ها باید توسط پزشک متخصص و تیم حرفه ای و مجرب صورت بگیرند.

✔ هیچ کدام از این دو روش درمان کاملا قطعی برای ریزش مو نیستند و گاهی لازم است که روش های دیگری هم جهت درمان استفاده شود.کاشت مو بهترین روش برای درمان طاسی سر می باشد.

✔ هر دو این روش ها در چند جلسه (حداقل سه جلسه) انجام می شوند و می توان گفت که بهبودی با هر یک از این دو روش نسبتا طولانی است.

✔ درد و خونریزی چندانی در این دو روش وجود ندارد.

✔ این دو روش برای کسانی دچار طاسی شده اند مناسب نیست و معمولا جواب نمی دهد.

✔ مزوتراپی و روش PRP مو باید در کلینیک های کاشت مو انجام شوند.


نکته مهم درباره انجام PRP مو و مزوتراپی

این نکته را هم توجه داشته باشید که برخی افراد نمی توانند از این دو روش استفاده کنند. افرادی که دچار مشکلات و بیماری های خاص هستند مثلا افرادی که دچار آلرژی ، ناراحتی های پیشرفته پوست و مو می باشند و یا کسانی که مبتلا به ناراحتی های قلبی و عروقی، زنان حامله و باردار، افراد مبتلا به سرطان و... نمی توانند از این دو روش بهره ببرند.


اگر قصد انجام مزوتراپی یا PRP مو خود را دارید جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه و یا هرگونه سوال می توانید با کارشناسان ما در مرکز موی رنسانس در ارتباط باشید.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید