10 کاری که باید پیش از کاشت مو انجام بدهیم


کاشت مو طبیعی

تصمیم کاشت مو برای درمان طاسی سر، یک تصمیم مهم و کلیدی است. پیش از کاشت یا ترمیم مو که کاشت موی مصنوعی هم به غلط نامیده می شود، لازم است که فرد خود را آماده کند، چرا که کاشت مو بسیار حساس بوده و اگر به درستی صورت نگیرد و با روش های سنتی و غیر تخصصی انجام شود می تواند موجب ریزش مو بطور مجدد شده و علاوه بر آن تاثیر بدی در روحیه آن فرد بگذارد.


ممکن است در تبلیغات یک موسسه و یا کلینیک کاشت مو ببینید که نوشته شده کاشت مو بیش از 16000 تار مو یا ادعا شود که موهای شما همانند و یا حتی پرپشت تر از دوران جوانی و نوجوانی قبل از ریزش خواهد شد که این البته درست نیست و صرفا تبلیغاتی است برای جذب مشتری. چون با روش های رایج و سنتی که توسط افراد تجربی و غیر درمانی انجام می شود نتیجه مناسبی را شاهد نمی باشیم.


لذا تنها روشی که در حال حاضر بروزترین روش امریکا و اروپا می باشد و رکورد دار بالاترین تراکم و بهترین روش کاشت مو است ، روش کاشت مو SUT بوده که بنیانگذار و تنها مجری تخصصی آن در ایران کلینیک تخصصی سینا (رنسانس) می باشد، در این تکنیک می توان تا 14000 تار مو را در صورت داشتن بانک موی مناسب فرد کاندید و در یک جلسه پیوند زد.


در هر صورت باید در مورد کاشت مو و نتیجه آن واقع بین بود، امکان بازگشت 100% موهای ریخته شده و پرپشتی سابق و دوران نوجوانی وجود ندارد اما اگر روش کاشت و کلینیک مورد نظر به درستی انتخاب گردد بین 70 تا 90 درصد موهای از دست رفته قابل کاشت و برگشت است که خود درصد بسیار بالایی محسوب می شود. همانطور که بارها در سایر مقالات توضیح دادیم، کاشت مو عبارت است از جابجا کردن ریشه فولیکول های مو از نواحی از بدن (معمولا از بخش های پشت سر که ریزش مو در آن نواحی بسیار کم است) و انتقال آن به نواحی که دچار ریزش مو شده مناسب می باشند.


در کلینیک های کاشت مو تهران ، پزشک فرد را معاینه کرده و پس از بررسی ها و یا آزمایش های اولیه، دلایل ریزش موی ابرو و یا ریزش موهای سر را ارزیابی و بهترین روش مقابله با این مشکل - که معمولا کاشت مو است - را به وی معرفی می کند. اما پیش از کاشت مو و درمان طاسی سر ، فرد داوطلب باید اقدامات خاصی را انجام دهد تا بدن و پوست سر را آماده کند. به این ترتیب کاشت مو، بهتر جواب خواهد داد و برای فرد در زمان انجام این عمل و بعد از آن مشکلی پیش نخواهد آمد.اما در اینجا ده نکته ای که باید پیش از کاشت مو در نظر بگیرید را به دقت به اتفاق بررسی می کنیم.توجه به این نکات تاثیر بسیار زیادی در نتیجه نهایی و حفظ سلامت و رضایت شما خواهد داشت.


1. بررسی اینکه آیا اصلا به کاشت مو نیاز دارید؟

اینکه آیا شما واقعا به کاشت مو نیاز دارید یا نه، مسئله ای است که البته تشخیص آن به پزشک و متخصص کاشت مو بستگی دارد. معمولا برای بیشتر افرادی که دچار کم پشت شدن مو و یا طاسی موی سر به صورت ارثی شده اند، روش های کاشت مو تجویز می شود که کاشت مو به روش SUT جدیدترین و بهترین روش کاشت مو می باشد. در مواردی که فرد به اندازه کافی هنوز مو بر سر دارد و ریزش مو شدید نشده و یا سن و سالش مناسب است، از روش هایی مانند روش PRPمو و یا مزوتراپی می توان استفاده کرد که البته مجددا تاکید می کنیم تشخیص اینکه کدام تکنیک و روش مناسب است بر عهده پزشک است نه خود فرد.


2.بررسی دلایل ریزش مو:

دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد ولی در بسیاری از مردان، دلیل ریزش مو و طاسی سر، ارثی و یا داشتن تغذیه نامناسب، استرس و فشارهای روحی به آنهاست. لذا در این زمینه باید فرد موارد تعیین کننده و مهم در این زمینه را با مشورت پزشک در نظر بگیرد.


3.توجه به سن مناسب برای کاشت مو:

شرایط کاشت مو سن خاص خود را دارد و معمولا در سنین زیر 23 سال، انجام این عمل توصیه نمی شود و اغلب صورت نمی گیرد. مسئله دیگر در زمینه سن داوطلبان کاشت مو این است که چگونه بر روی طرح موهای کاشته شده تاثیر می گذارد. ممکن است افرادی که سن بالایی داشته باشند، پس از عمل همچنان در نواحی دیگر سر دچار ریزش باشند هر چند که این مسئله معمولا کمتر پیش می آید اما به هر حال متخصصین کاشت مو باید این مسئله حیاتی را هنگام طراحی فرم موهایی که قرار است کاشته شوند را در نظر بگیرند.

نکات قبل از کاشت مو


4.جایگزین های کاشت مو:

از روش های درمان ریزش مو، می توان به کاشت موی مصنوعی یا ترمیم مو به روش HRT و استفاده از پکیج تقویتی PRP مو ، مزوتراپی، ویتامین درمانی و لیزرتراپی استفاده کرد توجه داشته باشید استفاده از داروهایی همانند ماینوکسیدیل به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا در طولانی مدت با قطع مصرف این داروها، مجددا ریزش موها شروع می شود. بنابراین باز هم نظر پزشک متخصص و اینکه کدام درمان برای ریزش فعلی و درمان طاسی سر موهای شما بهتر است، مهم است.


5.تحقیق درباره هزینه کاشت مو:

بسیاری از داوطلبان درباره قیمت کاشت مو، تحقیق می کنند و برخی از آنها متاسفانه فقط به دنبال جایی هستند که با کمترین هزینه کاشت مو به روش Sut (و یا تکنیک ها و روش های دیگر) بتوان در آنجا از این خدمات استفاده کنند. در صورتی که باید توجه داشته باشید که ممکن است برای یک کاشت مو، تعدادی زیادی از پرسنل آن کلینیک شامل تکنیسین ها و پرستاران، گاهی حتی بیش از 10 نفر مشغول کار بر روی سر آن فرد شوند تا به بهترین نحو ممکن، عمل کاشت مو صورت بگیرد. علاوه بر این مسئله، تجهیزات و دستگاه های بکار رفته در عمل کاشت مو و همچنین هزینه های جانبی آنها را هم به این لیست اضافه کنید. حال متوجه خواهید شد که چرا این گونه عمل ها وقتی در بهترین مرکز کاشت مو انجام شوند، هزینه ها چندان پایین نیست. اما در عوض نتایج ماندگار و با دوام آنها در دراز مدت مسلما ارزش آنرا دارد و می تواند شما و سایر افرادی که به آن کلینیک و متخصص مراجعه کرده اید را راضی نگه دارد.


6.تحقیق در مورد میزان مهارت و تجربه تیم درمانی و پزشکی کاشت مو:

موفقیت عمل تا حد زیادی بستگی به تجربه و میزان مهارت تیم پزشکی کاشت مو دارد. مسائل مختلفی در این میان اهمیت دارد، از جمله میزان راحتی بیماران و دستورالعمل های دقیقی که پیش و یا مراقبت های بعد از کاشت مو به آنها داده می شود، تکنیک های جداسازی گرافت ها و فولیکول مو و سپس شیوه صحیح کاشت آنها در این زمینه اهمیت دارند.


7. دقت در انتخاب بهترین روش کاشت مو:

اینکه از کدام تکنیک کاشت مو برای درمان طاسی سر و یا متوقف کردن ریزش موها استفاده شود، مهم است. قبلا روش هایی مانند کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FIT مورد استفاده قرار می گرفتند که تنها تفاوت آنها نوع برداشت گرافت های مو از ناحیه اهدا کننده (معمولا در پشت سر) بود. این تکنیک ها امروزه قدیمی شده اند و هر یک عوارض زیادی بعد از عمل داشتند از جمله نیاز به استراحت طولانی، خونریزی، جای زخم و بخیه، تورم و پانسمان طولانی، مراجعات مکرر و عدم امکان شستشوی موها تا چند روز و غیره... در حال حاضر بهترین روش کاشت مو SUT و کاشت مو FUE است و جدیدترین روش کاشت مو در دنیا محسوب می شوند که به صورت انحصاری و برای اولین بار توسط کلینیک موی سینا (رنسانس) وارد ایران گردید.


8.آگاهی از عوارض بعد از عمل و ریسک کاشت مو:

معمولا کاشت مو به روش SUT یک روش تضمین شده و درصد موفقیت آن نزدیک به صد در صد است و بر خلاف روش های قدیمی که برخی از آنها را نام بردیم، به هیچ وجه ریسک نیست و خوشبختانه عوارض خاصی هم ندارد و داوطلبانی که از این روش برای برگرداندن موهای از دست رفته آنها استفاده شده، همگی راضی بوده اند و براحتی پس از انجام آن فردای روزه کاشت موهای خود به محل کار خود برگشته اند.


اما اگر قصد استفاده از روش های دیگر کاشت مو مانند FUT و FIT و... را دارید لازم است از تمام عوارض و ریسک های پس از جراحی آگاه باشید. برخی از عوارض کاشت مو موقتی هستند مانند: تورم ، سردرد ، سوزش و ... برخی نیز ممکن است بصورت دائمی باشند مانند بجا ماندن خط باریک اسکار در روش کاشت مو FUT. بهرحال آگاهی از تمام جوانب و مشورت با متخصصان کلینیک سینا می تواند آگاهی شما را تا حد زیادی بالا ببرد و در تصمیم گیری کمکتان نماید.


9. آگاهی از اینکه پس از چه مدتی بعد از عمل می توانیم به سر کار برگردیم؟

اینکه بدانید پس از کاشت مو تا چه مدتی باید استراحت کنید و مراقبت های بعد از کاشت مو شامل چه مواردی است از جمله نکات مهمی است که باید قبل از عمل از پزشک خود سئوال نمایید. قبلا لازم بود که فرد چند روز استراحت کند ولی در حال حاضر در روش SUT نیازی به استراحت طولانی نیست و فردی که کاشت مو بر روی سرش انجام شده فردای روز کاشت مو می تواند به محل کار یا محل تحصیل خود برگردد.


10.درصد موفقیت عمل کاشت مو چقدر است؟

در مورد داوطلبانی که در این کلینیک با این تکنیک کاشت مو برای درمان طاسی سر انجام شده است، چیزی در حدود بیش از 98% آنها، گرافت های کاشته شده به خوبی رشد کرده و جایگزین موهای از دست رفته و ریخته شده اند. بطوری که مدتی پس از پیوند مو، براحتی بدون هیچ اثری، این تارهای مو بطور طبیعی رشد کرده و ماندگار تا آخر عمر می باشند و افراد احساس بسیار خوبی از این مسئله دارند. آگاهی از درصد موفقیت عمل کاشت مو می تواند از استرس شما کاسته و تصمیم گیری را برایتان راحت تر نماید.


آیا کاشت مو در زمان شیوع ویروس کرونا تصمیم درستی است ؟

انجام کاشت مو در زمان همه گیری ویروس کرونا در مرحله اول بستگی به اجازه فعالیت کلینیک های زیبایی در این دوران دارد.در صورت اجازه فعالیت لازم است پروتکل های بهداشتی بسیار سختگیرانه ای رعایت شود تا ریسک انتقال ویروس کرونا در زمان کاشت مو به حداقل برسد. اگر برای کاشت مو در این دوران به مراکز نامعتبر مراجعه شود قطعا سلامتی شما و اطرافیان به خطر خواهد افتاد.به همین دلیل تمامی پرسنل این کلینیک به عنوان یکی از شناخته شده ترین مراکز تخصصی کاشت مو در ایران، علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی، خود را ملزم به رعایت موارد سختگیرانه تری کرده اند از جمله استفاده از شیلد و ماسک ، چک آپ روزانه پرسنل و تکنسین ها ، چندین بار ضد عفونی کردن محیط کلینیک و .. به این ترتیب سلامت مراجعه کنندگان با حد بسیار بالایی تضمین می گردد.

کاشت مو


بهترین و جدیدترین تکنیک کاشت مو در ایران چیست؟

بهترین روش کاشت مو در ایران SUT نام دارد. همانطور که در مطالب بالا ذکر شد در این تکنیک می توان از نهایت تراکم بانک موی فرد بهره برد و طی یک روز و در یک جلسه انجام می شود. بارزترین تفاوت کاشت مو با تکنیک SUT با روش های رایج و سنتی این است که در پروسه برداشت گرفت ها توسط دستگاه کاشت مو SUT انجام می شود و مزیت این روش در آن است که تماما استریل و توسط تیم درمانی و مجرب انجام می شود و هنگام برداشت گرافت ها آسیبی به گرافت های مورد نظر و همچنین گرافت های همسایه وارد نمی شود و نتیجه آن این است که از تمامی ظرفیت بانک موی فرد متقاضی می توان استفاده کرد.


کلینیک سینا بنیانگذار و تنها مجری انحصاری کاشت مو به روش SUT در ایران می باشد. در کلینیک سینا کلیه خدمات کاشت مو توسط تیم مجرب پزشکی و تحت نظر پزشک متخصص انجام می شود ما این افتخار را داریم که تا کنون بالغ بر 20٬000 مورد کاشت مو را با موفقیت انجام داده ایم.


شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت مو با شماره های: 02122088210 و 02188909050 تماس حاصل کنید و یا عکس خود را از طریق تلگرام و واتساپ به شماره 09122115442 ارسال نمایید.


هزینه کاشت مو به روش SUT چقدر است؟

هزینه کاشت مو به روش SUT به شرایط فرد متقاضی و همچنین میزان ریزش مو بستگی دارد.اما در حال حاضر این هزینه بین 4.000.000 تا 7.000.000 تومان می باشد.


آیا تضمیمنی برای عدم ریزش موهای کاشته شده وجود دارد؟

در صورتیکه کاشت مو خود را در کلینیک تخصصی رنسانس با تکنیک SUT انجام داده باشید کاشت موی شما مادام العمر و با ضمانتنامه کتبی خواهد بود


چه کارهایی باید قبل از کاشت مو انجام دهیم؟

مهمترین و اولین کاری که باید انجام دهید این است که با مشورت پزشک ببینید آیا اصلا به کاشت مو نیاز دارید یا خیر. بسیاری از متقاضیان ممکن است به دلایلی غیر از دلایل ارثی دچار ریزش مو شده باشند که در این صورت از طریق دارو درمانی مشکل آنها قابل رفع است. پس از این مرحله و تایید ارثی بودن ریزش مو و نیاز به کاشت مو باید به موارد دیگری توجه کنید. از جمله سن مناسب برای کاشت مو که معمولا برای افراد بالای 23 سال انجام می شود.همچنین در مورد انواع روش های کاشت مو کمی تحقیق کنید و سعی کنید یک کلینیک معتبر و باتجربه برای این کار پیدا کنید.همانطور که قبل تر هم اشاره شده بهترین روش برای کاشت مو در حال حاضر روش SUT است که مزایای زیادی را به دنبال دارد.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



 حسینی
سلام خسته نباشیدببخشید برای کاشت مو ازموهای کجای بدن استفاده میشود
 کلینیک رنسانس
  برای کاشت مو از بخش های پشت سر که بانک مو گفته میشه برداشت میشه. البته در برخی موارد هم از موهای زیر ریش و موهای بدن هم برای کاشت مو میشه استفاده کرد.  
 sardar
سلام در این روش SUT آیا جای برداشت از پشت سر باقی می ماند؟ منظورم اون خط مستقیمی هست که مو رو از بانک موی پشت سر برمیدارن و در بعضی افراد که کاشت مو میکنن اون خط باقی مانده
 کلینیک رنسانس
  خیر. در روش کاشت مو SUT نیازی به بخیه نیست و موها به صورت تکی برداشت میشه. بنابراین جای زخم برداشت نواری در این روش وجود نداره.  
 سعید احمدی
سلام موهای پشت سرم سفید ومعمولا رنگ میکنم اگر از این محل برداشت شود که می‌شود تأ چه مدتی بعد ازکاشت میتوانم رنگ بگذا رم چون من کارمندهستم
 کلینیک رنسانس
  این موضوع بستگی به میزان رشد موها.. برای نتیجه گیری بهتره که حداقل 6 ماه صبر کنین که تمام موهای کاشته شده به رشد کافی رسیده باشه.  
 اردلان
خسته نباشید ممنون میشم بگین از چه طریق میتونم بطوره حضوری معاینه بشم چون تعریف کلینیکتون رو خیلی شنیدم و من هم برای کاشت ریش و هم جلوی شقیقه موهام خواستم کاشت مو انجام بدم
 کلینیک رنسانس
  لطفا با شماره های کلینیک تماس بگیرین، مشاوران ما راهنمایی های لازم رو به شما خواهند داد  
 مرتصي بيراوندي
سلام من و برادرم هر دو ریزش موی ارثی داریم و میخوایم کاشت مو کنیم ایا کاشت مو به روش sut تو یک روز انجام میشه؟ و اینکه چند روز زمان میبره هردومون بیایم انجام بدیم؟ و اینکه چون ایران نیستیم و زمانه زیلدی برای موندن نداریم اگر راهنمایمون کنین که از چه طریق میتونیم تعین وقت و براورد هزینه کنیم ؟ با تشکر
 کلینیک رنسانس
  لطفا با شماره های کلینیک تماس بگیرین، مشاوران ما راهنمایی های لازم رو به شما خواهند داد  
 حسيني
با سلام و عرض خسته نباشيد به پرسنل خوبه رنسانس ممنونم از تمام زحماتتون و من الان چهارده ماه از كاشت مو sut من ميگذره و واقعا راضيم كارتن حرف نداره
 رضایی
سلام من آلوپسی دارم و 6 سالم هستش می خواستم بدونم کاشت مو میتونم انجام بدم؟
 کلینیک رنسانس
  با درود، برای افرادی که دچار الوپسی شده اند کاشت مو مناسب ان افراد نمیباشد چراکه علت ریزش در این بیماری حمله سیستم ایمنی به موهای فرد و علت ریزش موهای انها میباشد که گاه بصورت سکه ای و گاه بطور کلی شاهد ریزش موهای ان افراد هستیم و بهترین گزینه برای ان افراد ترمیم مو با روش اچ ار تی،،، میباشد که در کلینیک رنسانس بطور انجصاری این روش بدون نیاز به بانک موهای فرد انجام میشود  
 محمد حسینی
کارتون واقعا حرف نداره عالیه
 کلینیک رنسانس
  سپاس از شما  
 فریده اسحاقی
شما تو کلینیکتون پی آر پی هم انجام میدید؟
 کلینیک رنسانس
  با درود، کلینیک رنسانس در دو شعبه سعادت اباد و میدان ولیعصر همه روز هفته بغیر از تعطیلات رسمی از ساعات نه صبح الی هشت شب پاسخ گوی شما عزیزان میباشد و شما میتوانیم جهت تعین وقت قبلی با شمارهای ۰۲۱۸۸۹۰۹۰۵۰ و ۰۲۱۲۲۰۸۸۲۱۰ تماس گیرید تا با مشاوره رایگان بطور حضوری تشریف اورید و یا در صورتی که نمیتوانید بطور حضوری تشریف اورید جهت ارسال عکس موهای خود را از بالا و اطراف سر خود در تلگرام و یا واتسپ مجموعه رنسانس با شماره ۰۹۱۲۲۱۱۵۴۴۲ ارسال نمایید تا پس از معاینه بهترین روش را برای موهایتان به شما توضیح دهیم با تشکر  
 نسرین اسکندری
سلام چه روزهایی میتونیم خدمت برسیم برای مشاوره؟
 کلینیک رنسانس
  ا درود، کلینیک رنسانس در دو شعبه سعادت اباد و میدان ولیعصر همه روز هفته بغیر از تعطیلات رسمی از ساعات نه صبح الی هشت شب پاسخ گوی شما عزیزان میباشد و شما میتوانیم جهت تعین وقت قبلی با شمارهای ۰۲۱۸۸۹۰۹۰۵۰ و ۰۲۱۲۲۰۸۸۲۱۰ تماس گیرید تا با مشاوره رایگان بطور حضوری تشریف اورید و یا در صورتی که نمیتوانید بطور حضوری تشریف اورید جهت ارسال عکس موهای خود را از بالا و اطراف سر خود در تلگرام و یا واتسپ مجموعه رنسانس با شماره ۰۹۱۲۲۱۱۵۴۴۲ ارسال نمایید تا پس از معاینه بهترین روش را برای موهایتان به شما توضیح دهیم با تشکر  
 فریده نیکجو
همسر من تو کلینیک شما ترمیم مو انجام داده واقعا ازتون ممنونیم خیلی خوب شده موهاش
 علی احمدی
من 25 سالمه آیا میتونم کاشت مو انجام بدم؟
 کلینیک رنسانس
  با درود، با توجه به پیشترفت علم در کاشت مو و تقویت و پیشگیری از ریزش دیگر همانند گذشته سن فرد تنها ملاک کاشت مو نیست و درصد زیادی افراده بالای بیستو سه سال دیگر میتوانند کاشت مو را انجام دهند که البته بستگی به شرایط و نوع ریزش انها دارد و در صورته معاینه اولیه توضیحات به شما بطور دقیق داده خواهد شد که ایا میتوانید کاشت مو انجام دهید با خیر  
 سارا مقیمی
سلام آیا خانوم ها هم میتونن کاشت مو انجام بدن؟
 کلینیک رنسانس
  با درود، بله البته باید معاینات دقیق و ازمایشات هورمونی و کیستیک برای بانوان انجام شود و سپس کاشت مو  
 عادل واحدی
سلام ی سوالی از خدمتتون داشتم،من اگ بخواهم کاشت مو انجام بدم حتما باید موهای سرم کوتاه بشه؟
 کلینیک رنسانس
  با درود، با بهره گیری از جدیدترین تکنیک های پیوند مو اس یو تی و اف یو ایی،،، در کلینیک رنسانس میتوانیم بدون کوتاهی موهای سر شخص کاشت مو را در یک جلسه انجام دهیم، البته به وسعت و نوع ریزش موهای فرد نیز بستگی دارد که در معاینه اولیه بطور دقیقتری میتوانیم توضیح دهیم  
 نسترن هاشم زاده
من تو کلینیک رنسانس کاشت ابرو انجام دادم واقعا عالیه ممنون از زحماتتون.
 کلینیک رنسانس
  با درود، تشکر از اعتمادتان  
 احمد رضا مولایی
سلام،قیمت کاشت مو چقدر است؟
 کلینیک رنسانس
  با درود، جهت معاینه و براورد هزینه کاشت مو های خود شما میتوانید بطور حضوری معاینه شوید و یا از طریق تلگرام و واتسپ با شماره ۰۹۱۲۲۱۱۵۴۴۲ عکس خود را از بالا و اطراف موهای خود ارسال نمایید  
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید