مراقبت های بعد از کاشت

اگر به دنبال بازگشت موهای از دست رفته خو هستید می بایست به این موضوع اشاره کنیم که تنها راه قطعی و بهترین راه ، کاشت مو می باشد.این روش با توجه به چندین و چند عمل موفقیت آمیز امروز به عنوان بهترین روش کاشت مو بدل شده است. استفاده از روش پیوند مو برای افرادی که دچار ریزش مو شدید هستند می تواند راه حل مناسبی باشد. علاوه بر این از این روش برای درمان طاسی سر نیز می توان استفاده کرد.


آنچه که همانند هر عمل زیبایی و یا درمانی اهمیت دارد ، مراقبت های لازم پس از درمان توسط فرد می باشد. مراقبت های بعد از کاشت مو نیز همانند سایر درمان ها تاثیر مستقیمی بر نتیجه نهایی کاشت مو دارد. بنابراین پیش از انجام این روش درمانی می بایست به طور کامل درباره این موضوع اطلاعات به دست آورد. در ادامه این مقاله به بررسی مراقبت های بعد از کاشت مو خواهیم پرداخت.

مراقبت های بعد از کاشت مو


بعد از کاشت مو چه کارهایی باید انجام داد؟

علاوه بر اطلاعات کافی درباره روش های کاشت مو و همچنین پیدا کردن کلینیک معتبر و پزشک متخصص ، نکاتی درباره مراقبت های بعد از کاشت مو وجود دارد که نیاز به اطلاع از آن خواهیم داشت . با رعایت این مراقبت ها می توان سرعت ترمیم و بهبودی را افزایش داد.برخی از مراقبت های بعد از کاشت مو عبارتند از:

1.مرحله ی عمل و کاشت مو در حدود 4 تا 8 ساعت زمان می برد.اگرچه می توان بعد از عمل و فردای روز عمل به کار های عادی خود بپردازید ولی اگر امکان استراحت وجود دارد ، حدود 3 تا 5 روز پس از عمل را استراحت کنید تا شرایط بهتری داشته باشید و نتیجه نهایی کاشت مو بهتری را تجربه نمایید.

2.به دلیل تزریق شدن دارو های آرام بخش و مسکن نیاز است تا در روز عمل فردی را به عنوان همراه خود بیاورید تا هنگام ترخیص شما را تا منزل همراهی نماید.

3.در روزهای اول پس از عمل به دلیل وجود خون لخته شده در مکان هایی که مو پیوند داده شده سعی کنید موی خود را به کسی نشان ندهید زیرا باعث حس بد در اطرافیان خواهد شد و امکان اینکه آن ها با قضاوت نا به جا شما را نا امید از این عمل کنند وجود دارد.

4.روز های اول پس از کاشت مو هنگامی که می خوابید و سرتان را روی بالش قرار می دهید مراقب باشید تا با تماس سر با بالش فولیکول های مو نریزند.اگر ریزش موی شما به صورت غیر طبیعی بود فورا به پزشک خود اطلاع دهید.این موضوع یکی از مهم ترین نکات به منظور مراقبت های بعد از کاشت مو می باشدعلاوه بر این سعی کنید سرتان عرق نکند زیرا این اتفاق ممکن است باعث عفونت در محل پیوند شود.

5.در روز های اول پس از عمل کاشت مو از شستن مو های خود اجتناب کنید.

6.استفاده از کلاه و یا روسری باعث آسیب به فولیکول ها و همچنین کند شدن روند بهبودی خواهد شد.

7.در روز های اولیه بعد از عمل تا جای ممکن در معرض تابش مستقیم خورشید نباشید.این کار باعث آسیب رساندن به گرافت های مو و همچنین طولانی شدن روند بهبود خواهد شد.

8.پس از این که پزشک شما شستن مو را مجاز اعلام کرد ، برای جلوگیری از عفونت به آرامی موهای خود را با آب و صابون ملایم شست و شو دهید.

9.نگرانی را از خود دور کنید.در اولین روز های پس از عمل وجود زخم روی سر امری عادی است و این اتفاق سبب می شود فکرتان به این سمت برود که شاید این زخم ها تا همیشه روی سر باقی بماند.اما در اکثر افرادی که کاشت مو انجام داده اند این طور نبوده و از بین خواهد رفت.علاوه بر این از دیگر موارد مهم در مراقبت های بعد از کاشت مو عدم هرگونه لمس و یا کندن زخم ها می باشد.

10.قضاوت سریع و عجولانه نسبت به عمل خود نداشته باشید . کاشت مو عملی است که در طولانی مدت جواب خود را نشان می دهد.

11.یکی دیگر از مهم ترین مسائل در مراقبت های بعد از پیوند ، تغذیه بعد از کاشت مو می باشد که می بایست بر اساس دستورالعمل های پزشک متخصص اقدام به رعایت آن کرد. عدم استفاده از الکل و دخانیات و مصرف میزان مناسب آب می تواند در روند حصول نتیجه مورد نظر بسیار موثر باشد.


مراقبت های بعد از کاشت مو تا زمان رسیدن به نتیجه نهایی بسیار مهم است. مهم ترین روز مراقبت ، اولین روز پس از کاشت مو است. در چند روز اول بعد از کاشت، تارهای مو در حال سازگاری با محل جدید شان هستند. بنابراین باید کاملا محل جدید تمیز نگه داشته شود. 5 روز که از کاشت مو گذشت باید کل سرتان را با شامپو شستشو دهید.تمیز شدن پوست های اطراف کاشت شده، بسیار مهم است چون به رشد موهای جدید کمک می کند.


بعد از کاشت مو ممکن است اطراف محل پیوند متورم و یا قرمز شود که این واکنش طبیعی است و سریغ برطرف می شود. معمولا هم استفاده از آنتی بیوتیک بعد از کاشت نیاز نیست.

کاشت مو


موهای کاشت شده چگونه رشد می کند؟

موهای جدید به یکباره رشد نمی کند و هر زمانی ممکن است رشد کند، سپس یک دوره استراحت کرده و مجددا رشد کند. موها چرخه رشد مخصوص به خود را دارند.فرایند جداسازی موهای دهنده، برش دادن آن و کاشت آن اصولا در بقیه مراحل به تارهای مو شوک می دهد به همین دلیل است که در اغلب بیماران 6 الی 8 هفته بعد از کاشت مو، موهای پیوند شده کاملا می ریزند. در برخی افراد مصرف ماینوکسیدیل باعث کاهش این ریزش می شود.(تجویز بر اساس نظر پزشک)


در 2-3 ماه اول بعد از کاشت، موهای کاشت شده شروع به جوانه زدن زیر پوست می کند و بعد از 4 تا 6 ماه از زیر پوست بیرون می اید. در ششمین ماه، حدود 40 تا 60 درصد از موها رشد می کند در ابتدا موهای رشد کرده ممکن است نازک و تنک باشد اما به مرور پر و ضخیم می شود. چرخه رشد موهای کاشت شده معمولا 12 ماه است مگر در برخی موارد که 18 ماه طول می کشد که این مساله در زنان رایج است.در تمامی این مراحل موضوع مراقبت های بعد از کاشت مو جهت رسیدن به نتیجه مطلوب می بایست جدی گرفته شود.


انتظارات و دغدغه های بعد از کاشت:

انتظار برای رشد موها می تواند یک تجربه هیجان انگیز باشد، چون رشد مجدد موها چندین ماه طول می کشد و باید صبور بود تا موها از زیر پوست بیرون بزند و بتوان نتیجه مطلوب کار را دید.وقتی منتظر جوانه زدن موها هستید به یاد داشته باشید که نتایج اولیه ممکن است موفقیت کاشت را کامل نشان ندهد، بنابراین باید صبور بود.میزان رشد مجدد مو در افراد مختلف متفاوت است مثلا ممکن است در یک ناحیه موها پر پشت تر از نواحی دیگر شود اما با ادامه یافتن رشد مو، توزیع موها نیز یکدست می شود.


سیر زمانی رشد موها:

2 هفته اول بعد از کاشت مو جز روزهای بسیار پر اهمیت محسوب می شود و می بایست مراقبت های بعد از کاشت مو را جدی گرفت. در این زمان اطراف موهای کاشته شده یک لایه پوسته تشکیل می شود که با شستشو به مرور برداشته می شود. بعد از آن موهای کاشت شده می ریزد و در هفته چهارم دیگر هیچ مویی روی سرتان نیست.


در ماه دوم، تارهای مو وارد فاز استراحت می شود که این دوره متغیر است و چهره شخص دقیقا مثل قبل از کاشت مو است. در ماه دوم تا چهارم، موها شروع به جوانه زدن می کند.


در ماه 5 تا نهم بیمار متوجه می شود که بخش زیادی از موها در زیر پوست در آمده است. البته این موها اغلب نازک است و به مرور ضخیم تر می شود.  بعد از 1 سال ، 80 درصد موهای کاشت شده رشد می کند و به مروز و با کامل شدن موها، به شکل طبیعی در می آید.در برخی بیماران بعد از 2 سال ظاهر موهای کاشت شده با بلندتر شدن موها، تا حد ممکن شبیه به موهای قدیمی می شود.


در پایان باید بگوییم که کاشت مو نیاز به کسب اطلاعات زیادی دارد و نباید بدون مشورت با متخصصین مو اقدام به انجام این کار نمود.علاوه بر این انجام کلیه مراحل پیوند مو می بایست توسط کلینیک های معتبر صورت گیرد و مراقبت های بعد از کاشت مو جز مهم ترین عوامل حصول نتیجه مورد نظر فرد می باشد.


مرکز تخصصی کاشت موی رنسانس با تجربه سال های متمادی در امر کاشت و ترمیم مو این افتخار را دارد که پاسخگوی عزیزانی باشد که متقاضی کاشت مو هستند. برای استفاده از مشاوه رایگان مرکز تخصصی موی رنسانس می توانید همه روزه با شماره های 02188909050 و 02188909051 تماس حاصل کنیدو یا عکس خود را از طریق تلگرام به شماره 09122115442 ارسال کنید.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید