روش هایی برای ضخیم شدن موی سر

شاید شما هم علاقه مند باشید که بدانید: چگونه موهای ضخیم داشته باشیم؟ سئوالی که برای بسیاری از مردان و زنان مهم است. همانطور که می دانید انسان ها دارای انواع نژادهای مو هستند که بستگی به ماهیت ژنتیکی، آب و هوای محل زندگی و مواد غذایی که مصرف می کنند، دارد. بسیاری از عوامل دیگر می توانند موثر بر ریزش یا ضخامت مو باشند، مانند: افزایش سن، استرس و ...  (در مقالات دیگر درباره دلایل ریزش مو و راه های پیشگیری از آن نوشته ایم). اگر چه ضعف ریشه مو یا نازک شدن ساقه های آن به طور کامل قابل پیشگیری نیست اما استراتژی هایی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا موهایی با ظاهر ضخیم تر داشته باشید و از ریزش آن نیز جلوگیری و حتی به تقویت موهای خود کمک کنید. در زیر به مواردی چون تکنیک ها و نکات مراقبت از مو و همچنین تغییر در سبک زندگی که منجر به ضخیم ترشدن ریشه مو می شود، اشاره شده است. 

روش اول: مراقبت از موها

مورد جالبی که در این خصوص وجود دارد، بیشتر مردم برای اضافه شدن حجم موهایشان از کالاهای تجاری استفاده می کنند، اما این بهترین راه برای رسیدن به این هدف نیست.

تکنیک های مراقبت از مو: 

1. از شامپو و نرم کننده های شیمیایی استفاده نکنید.

بیشتر محصولات مو شامل موارد شیمیایی هستند که در تمیز شدن مو موثرند اما ممکن است مضرات بیشتری داشته باشند.
این محصولات به پوست و موهای بعضی از مردم از چندان آسیبی نمی رسانند اما بهترین راه اجتناب از مصرف این محصولات تا حد امکان است. در حقیقت به شما توصیه می کنیم که به تاثیر شامپو بر ریزش مو توجه کنید. 
برخی مواد و ترکیبات شوینده هستند که در بیشتر محصولات مو به خصوص شامپوها و یا لوازم آرایشی، وجود دارند. از جمله: Sodium laurel and laureth sulfates
این مواد و ترکیبات، چربی طبیعی دور موها را از بین می برند و ممکن است موجب ضعیف شدن و درنهایت ریزش مو شوند.
بهتر است محصولات طبیعی یا محصولاتی که با روغن طبیعی یا عوامل صابونی تهیه شده اند را انتخاب کنید. 

2.موهایتان را هرروز نشویید.

پوست سر ما چربی طبیعی تولید می کند که موها را می پوشاند و ازآنها درمقابل آسیب های بیرونی محافظت می کند. وقتی این چربی ها هرروز شسته شوند، موها هربار ضعیف تر می شوند.
- بدن هر شخص متفاوت است، اما بیشتر مردم به راحتی می توانند دو تا سه بار در هفته موهایشان را بشورند بدون اینکه موهایشان خیلی چرب شود. اگر موهایتان به صورت طبیعی بسیار چرب است می توانید آنها را سه تا چهار بار در هفته بشویید.
- نشستن موها به صورت متناوب هم می تواند آسیب زننده باشد. افرادی با موهای نازک بیشتر مستعد شوره سر و شرایط بد پوستی هستند که می توانند با شستن متناوب (نه به صورت روزانه) از آن پرهیز شود.
- از "شامپوهای خشک" (بدون نیاز به آب) برای بهتر شدن موهایتان بین هر شستشو استفاده کنید، باعث می شود که موهایتان تمیزتر به نظر برسد و مزایایی دارد که مو ضخیم تر به نظر می رسد. "شامپو خشک" یک پودر است که می توانید بین هربار شستشو به موهایتان بزنید، مخصوصا اطراف ریشه ها.

3.از روغن های گیاهی برای ضخیم تر کردن موهایتان استفاده کنید.

اگر موهایی چرب ندارید، می‌توانید سراغ روغن‌های طبیعی بروید. بابونه، اسطو خودوس، رزماری، آویشن، گل شمعدانی، چوب سدر، روغن بادام، روغن نارگیل، روغن انگور فرنگی هندی و بسیاری روغن دیگر که به ضخیم تر شدن فولیکول موها کمک می کنند. 

- ۱۰ تا ۲۰ قطره از روغن انتخابی مورد نظر را بر روی پوست سر خود چکانده و با انگشتها، سر خود را ماساژ دهید. با انگشتها روغن را تا نوک موهایتان بمالید.
- شما همچنین می توانید 3 یا 5 قطره از روغن گیاهی را با شامپو و یا نرم کننده خود ترکیب کنید و سر خود را بشویید.
- می توانید موهای خود را با استفاده از ۵ تا ۱۰ قطره از روغن گیاهی و ۳ تا ۴ اونس روغن کرچک، روغن زیتون، روغن جوجوبا یا روغن آفتابگردان نرم تر کنید. دقت کنید که تمام قسمت های مو را به روغن آغشته کنید. موهایتان را در یک حوله بپیچید و 30دقیقه به آن زمان دهید، سپس موهایتان را مثل همیشه بشویید.
- از هر روغنی استفاده نکنید. برای انتخاب روغن مناسب به جنس موهای خود دقت کنید.

4.برای کاهش ریزش مو با موهایتان به آرامی برخورد کنید .

جهت جلوگیری از ریزش موهای سر، بهتر است که بجای برس از یک شانه با دندانه های بافاصله استفاده کنید، و گره های مو را به آرامی باز کنید. شستشوی صحیح موها کمک زیادی به حفظ و حتی تقویت آنها می کند. 
- هنگامی که موهایتان خیس است بیشتر مراقب باشید. موهایتان را با فشار درون حوله نپیچید که این امر باعث شکستگی برخی از ساقه های مو می شود. در عوض موهایتان را به آرامی با استفاده از یک حوله بفشارید.
- موهای سر را مدل دم اسبی یا هر مدل دیگری که باعث کشیده شدن تارهای مو می شود، نبندید.

روش های ضخیم کردن موها

5. از وسایل حالت دهنده حرارتی استفاده نکنید.

استفاده بیش از حد از لوازم حرارتی برای مو باعث می شود که موهای شما خشک و شکننده شوند و به راحتی دچار ریزش شوند.

6. به موهایتان اجازه دهید تا در حالت و رنگ طبیعی خودش رشد کند.

از رنگ کردن، هایلایت کردن و بکار بردن هرگونه مواد شیمیایی پرهیز کنید. به خصوص اگر موهای حساسی دارید. هرنوع ماده شیمیایی که به موهایتان می زنید، می تواند باعث آسیب رساندن و خشک شدن موها شود. حتی تغییر رنگ مو به روش طبیعی، مانند استفاده بیش از حد از آب لیمو، ممکن است به موهایتان آسیب بزند.

7. از روش های افزایش حجم برای ظاهر پرپشت تر استفاده کنید.

در بازار محصولات زیادی برای افزایش حجم و پر پشت کردن مو وجود دارد، توصیه می کنیم از محصولاتی که با استفاده از مواد طبیعی ساخته شده اند استفاده کنید.
- موهایتان را با شامپوهای حجم دهنده بشویید تا به موهای بالای سرتان حجم و موج دهد و حجیم تر به نظر بیاید.
- بعد از هر بار شستشو با شامپو از یک نرم کننده، حجم دهنده برای ساقه موهایتان استفاده کنید. نرم کننده را به بالای سرتان نزدیک ریشه موهایتان استفاده نکنید، چرا که با کم کردن وزن مو آنها را نازک تر نشان می دهد.
- سعی کنید برای حالت دادن به موهایتان از تقویت کننده ریشه و اسپری حجم دهنده استفاده کنید تا پرتر به نظر برسد.

8.موهایتان را کوتاه کنید.

قسمت خشک انتهای موها را کوتاه کنید تا موهای جدید روییده شود. کوتاه کردن نوک موها باعث می شود که تارهای مو ضخیم تر به نظر بیایند. به ویژه در مورد آقایان این کار مزایای زیادی برای آنها دارد و موجب مرتب نگه داشتن موها و حتی ممکن است موجب کاهش ریزش آنها در درازمدت، بشود. 

چگونه موهای ضخیم داشته باشیم

روش دوم: تغییر روش زندگی

1.خوردن متعادل، رژیم غذایی سالم با مقدار زیادی از ویتامین ب و آهن

متاسفانه بسیاری از مردم به دلیل کمبود مواد غذایی مغذی دارای موهای نازک هستند.
- ویتامین ب نقش مهمی را در سلامت موهایتان ایفا می کند و جذب مقدار کافی از آن به داشتن موهای ضخیم و کاهش ریزش مو کمک می کند. بهترین منابع ویتامین ب شامل: میوه، سبزیجات، مغزها و برنج قهوه ای و ... .
- رژیم غذایی که دارای مقدار کافی آهن نباشد باعث رشد ضعیف مو می شود. بهترین منابع آهن عبارتند از: گوشت گاو، گوشت گوسفند، مرغ، ماهی، سبزیجات برگدار و حبوبات غنی شده با آهن.
- مکمل های ویتامین مصرف کنید. این مکمل ها شامل میزان مناسبی از ویتامین ها هستند که برای داشتن موها، ناخن و پوست سالم ضروری اند.

2.از موهایتان در مقابل مواد شیمیایی و آلوگی محافظت کنید.

اینکه در معرض سموم روزمره محیط زیست قرار نگیریم کار سختی است، اما چند روش پیشگیرانه وجود دارد که می توانید امتحان کنید:
- وقتی پیاده یا با دوچرخه بیرون می روید موهایتان را درون روسری یا کلاه قرار دهید. آلودگی بوجود آمده از ماشین ها می تواند رشد موهای شما را کم کند و باعث ریزش مو شود و همینطور ظاهر آن را ناسالم و افتاده نشان دهد.
- در استخرهای کلردار کلاه شنا بپوشید. کلر موجود در آب استخرها روی موها می نشیند و موها را مستعد خشکی و آسیب دیدن می کند. در هنگام شنا در استخر از موهایتان محافظت کنید و قبل از اینکه کلر روی موهایتان خشک شود آن را با شامپوی مناسب بشویید.

3.پوست سرتان را مداوماُ ماساژ دهید.

پوست سرتان را با انگشتانتان به صورت دایره های کوچک ماساژ دهید. این کار باعث افزایش گردش خون در سر می شود و به آن کمک می کند موهای سالم رشد کند.

4.سطح استرستان را بررسی کنید.

شرایط استرس زا اغلب باعث کاهش مو می شود. اگر دلیلی برای استرس دارید آن را از زندگیتان حذف کنید. تاثیر استرس بر ریزش مو نکته مهمی است که متاسفانه بسیاری از افراد آنرا جدی نمی گیرند. 
- برخی از منابع استرس غیرقابل اجتناب هستند، اما بعد از مدتی از بین می روند. اگر بر اثر یک شرایط استرس زا موهایتان می ریزد، بعد از حل آن مشکل موهایتان مجددا رشد خواهد کرد.
- موهای نازک خودش می تواند یک منبع استرس باشد. مغزتان را با استفاده از هرچیزی که به موهایتان کمک می کند تا سالم بماند آرام کنید، مثل استفاده از محصولات طبیعی، انتخاب های سالم برای سبک زندگی و جذب همه ویتامین های مورد نیازتان.

چگونه موها را ضخیم تر کنیم

روش سوم: پیگیری روش های درمانی برای موهای ضخیم تر

1.محصولات رشد مو را امتحان کنید.

محصولاتی هستند که هم برای مردان و هم برای زنان ساخته شده اند که برای اکثر مردم موثر بوده است.
- بعضی از این محصولات شامپوهای تحریک کننده رشد مو هستند و بقیه دارای پروسه عملکرد پیچیده تری هستند که بهتر است شما از این محصولات خریداری و استفاده کرده و بگذارید که این شامپوها یا داروها به مروربر روی موهای سر شما عمل کنند. (مانند شامپو سیر)
- قبل از اینکه محصول را رو تمام پوست سرتان استفاده کنید آن را با احتیاط روی یک قسمت از سرتان امتحان کنید تا آلرژی نداشته باشید.

2.اکستنشن مو انجام دهید.

اکستنشن ها به ساقه های موهایتان متصل می شوند و در بعضی موارد با رنگ و حالت آنها کاملا ترکیب می شوند. اکستنشن ها می توانند به هر بلندی یا کوتاهی که شما بخواهید باشند.
- اکستنشن ها عموما هزینه بردار هستند، پس قبل از انتخاب ابنکه کدام مدل را می خواهید تحقیق کنید.
- به یک متخصص مراجعه کنید تا اطلاعات مورد نیازتان را کسب و جایگزاری اکستنشن را برایتان انجام دهد.

3.ضخیم کننده های فوری مو به صورت گسترده در دسترس است.

اسپری های رنگی و کرم ها میتوانند برای نشان دادن ضخیم تر ظاهر موها استفاده می شوند. انتخاب دیگر نانوژن ها هستند. رشته های کراتینی کوچک که به موهای شما می چسبند و آنرا ضخیم تر می کنند اما با شستشو ازبین می روند.

4. کاشت مو را در نظر بگیرید.

کاشت مو از طریق جراحی تارهای مو را درون منافذی از سر که خیلی باریک یا در حال از دست دادن موها هستند قرار می دهند.
این روش معمولا برای مردان استفاده می شود، اما زنان با موهای بسیار نازک نیز معمولا کاشت مو انجام می دهند. عمل پیوند مو در کلینیک های پوست و مو انجام می شود. می توانید در این زمینه با پزشک خود و یا با یک فرد متخصص جهت دریافت اطلاعات بیشتر صحبت و یا مشورت کنید که آیا شما یک کاندید مناسب برای این روش هستید یا خیر.
البته کسانی که کاندید عمل کاشت یا پیوند مو می شوند باید اقداماتی را نیز پیش ازعمل انجام دهند که در مقاله 10 کاری که باید پیش از کاشت مو انجام بدهیم در این مورد توضیح داده ایم.  


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید