ماینوکسیدیل مزایا عوارض و نحوه استفاده

در گذشته هنگامی که درمان ها همچون کاشت موی مصنوعی به صورت سنتی انجام می گرفت و یا کاشت مو به روش های سنتی که در این موارد عوارض کاشت مو بسیار به چشم می خورد ، تا امروزه که بشر توانسته است به دوران اوج تولید داروهای شیمیایی برسد، دانشمندان از یک ترکیب خاص برای ساخت دارو و یا کشف دارویی جدید استفاده می کردند. ماینوکسیدیل هم مانند تعداد زیادی از دارو ها که از فوایدشان برای از بین بردن بیماری بهره می گرفتند (برای نمونه جهت رفع بیماری آلوپسی و درمان طاسی سر از دارو های دارای کورتون استفاده می شد) در گذشته به صورت قرص برای درمان فشار خون بالا استفاده می شد که در آن زمان یکی از عوارض این قرص، پر مویی بود که همین عارضه سبب شد دانشمندان محلولی با نام ماینوکسیدیل تولید کنند که امروزه برای پر پشت شدن مو و از بین رفتن ریزش استفاده می شود.


ماینوکسیدیل چیست؟

افرادی که به تازگی دچار ریزش مو شده اند و هنوز نیاز به درمان طاسی سر خود با استفاده از روش هایی همچون کاشت مو ندارند ، می توانند از محلول ماینوکسیدیل به منظور توقف ریزش موی خود استفاده نمایند. محلول ماینوکسیدل با نام تجاری Minoxidil به صورت تخصصی برای درمان ریزش مو استفاده می شود که این محلول در بعضی از دیگر بیماری ها مانند ریزش مو با الگوی سکه ای توسط پزشک تجویز می شود. محلول ماینوکسیدیل از طرف دیگر جنبه ی تقویت مو را هم دارد و عموما برای موهای کرکی و ضعیف تجویز می شود. یکی از معایبی که محلول ماینوکسیدیل بعنوان درمان قطعی و %100 طاسی سر تلقی نشد، دائمی نبودن آن بود که با قطع کردن استفاده از محلول ریزش مو مانند گذشته شروع می شود. برای نتیجه دائمی، می بایست بدون قطع کردن همیشه از این محلول استفاده شود.


رویش مو های تازه و جدید با استفاده از محلول مینوکسیدیل

پس از کاشت مو هنگامی که شاهد روییدن مو های جدید شدیم، اولین تار ها ممکن است به علت نازکی و نرمی به سختی قابل دیدن باشند. برای تعدادی از بیماران این شرایط عاملی است برای اثر بخش بودن درمان اما برای سایر افراد ممکن است رویش جدید با ضخامت و رنگی مانند سایر مو های قدیمی باشد. ماینوکسیدیل مدت زمان رشد فعال مو را زیاد می کند و موهای نازک را بزرگتر خواهد کرد. اما مکانیزم دقیق اثر گذاری این محلول مشخص نیست.با توجه به این موضوع یکی از داروهایی که پس از کاشت مو ممکن است پزشک متخصص آن را به منظور مراقبت های بعد از کاشت مو تجویز نماید ، محلول ماینوکسیدیل می باشد.

محلول ماینوکسیدیل


نحوه استفاده از محلول ماینوکسیدل:

داروی ماینوکسیدیل دارای 2 مدل مختلف یعنی 2% و 5% است که عموما نوع اول برای بانوان و مناطقی از بدن مانند ریش و سبیل برای آقایان استفاده می شود و نوع دوم آن هم برای موی آقایان است. برای استفاده از این محصول سر انگشتان و یا لوله مخصوص اسپری که با خود محلول به فروش می رسد را هر شب پیش از خوابیدن به مو می مالید. سپس پس از پایان فورا دست و سایر نقاطی که نیاز به محلول نیست را بشویید.


مزایای استفاده از محلول ماینوکسیدیل:

پزشکان بر این اعتقاد دارند که استفاده از محلول ماینوکسیدیل به خصوص برای مردانی که سنشان زیاد نیست و در حدود 20 سال سن دارند و مو های آن ها نازک است تاثیر زیادی دارد.علاوه بر این طاسی ای که به صورت ارثی است با استفاده از این محلول متوقف و به نوعی درمان طاسی سر پیش از شروع آن با استفاده از این دارو میسر خواهد شد.


از دیگر مزایای محلول ماینوکسیدیل راحتی در تهیه آن است. علاوه بر اینکه برای تهیه ی آن نیاز به نسخه پزشک نیست، می توان آن را از هر داروخانه ای خریداری کرد. اما بهتر است پیش از استفاده با پزشک درباره استفاده از آن مشورت شود و به صورت خودسرانه استفاده نشود.


عوارض محلول ماینوکسیدیل :

محلول ماینوکسیدیل به مانند سایر دارو ها همراه با معایب و عوارضی است که مشخص ترین آن می توان به خارش های پی در پی، سوزش، قرمز شدن پوست و التهاب اشاره کرد. دومین مشکل این دارو این است که با برخورد به مکان هایی از بدن که نیازی به مو ندارد طی برخورد های پی در پی شاهد رویش مو خواهید بود. این مورد بیشتر برای مصرف کننده خانم مشکل ساز است.


دیگر عوارض محلول ماینوکسیدل:

✔ گران تمام شدن به دلیل مصرف طولانی مدت

✔ ریزش مجدد مو پس از قطع محلول و استفاده از آن به صورت طولانی مدت

✔ قرمز شدن پوست

✔ خارش پوست

✔ التهاب پوست

✔ تاثیر در هورمون های جنسی

✔ نازک شدن پوست


سایر عوارضی که به ندرت پیش می آید:

• ورم کردن دست و پا

• سردرد

• تغییر در تعداد ضربان قلب و ما منظم شدن آن

• پایین آمدن فشار خون

• افزایش سریع وزن

• درد در ناحیه سینه

محلول ریزش مو


افزایش ریزش مو با مصرف ماینوکسیدیل در شروع درمان

عموما در هفته های ابتدایی مصرف محلول ماینوکسیدیل (2 تا 8 هفته) شاهد افزایش ریزش مو هستیم اما با ادامه دادن مصرف آن این مشکل حل خواهد شد.


استفاده از ماینوکسیدیل برای درمان ریزش موی مردان

محلول ماینوکسیدیل دارویی بسیار مفید برای درمان ریزش موی 35 ملیون مرد با ریزش مردانه و یا همان طاسی به صورت ارثی است. 35 ملیون نفر در کشور آمریکا از 2 دارو که یکی از آن ها همین محلول ماینوکسیدیل است، استفاده کرده اند.در تعدادی از مردان استفاده از آن پس از یک یا دو روز می تواند باعث توقف ریزش مو شود. حتی با کمی خوش شانسی فرد می تواند شاهد رشد موهای جدید باشد. نکته مهمی که وجود دارد این است که به محض شروع ریزش استفاده از محلول ماینوکسیدیل را آغاز کنید.


نگهداری از محلول ماینوکسیدیل

• پس از استفاده از محلول درب آن را محکم ببندید و از دسترس کودکان دور کنید.

• محلول را از رطوبت و نور و حرارت دور نگه دارید و آن را در دمای اتاق نگهداری کنید.

• پیش از خرید از مناسب بودن تاریخ تولید محصول اطمینان حاصل کرده و پس از گذشت تاریخ مصرف آن را دور بیندازید.


استفاده از محلول ماینوکسیدیل برای افراد زیر ممنوع می باشد:

✔ زنانی که باردار هستند.

✔ سنین پایین تر از 18 سال و بالاتر از 65 سال

✔ کسانی که دچار بیماری هایی هستند که باعث به وجود آمدن زخم در پوستشان می شود.


تفاوت محلول و فوم ماینوکسیدیل:

فوم این محصول برای افرادی که بیماری طاسی دارند و یا این که مو های خود را از ته تراشیده اند مناسب می باشد. استفاده از محلول ماینوکسیدیل برای چنین افرادی به علت این که مایع از سر آن ها سر می خورد و وارد پیشانی می شود مناسب نیست.بنابراین برای درمان طاسی سر افراد فوم این محلول مناسب تر می باشد.کسانی هم که موهای بلند و معمولی دارند استفاده از فوم بدلیل وجود مو و نرسیدن فوم به کف سر برای جذب آن مناسب نمی باشد. به همین جهت محلول این دارو برای آن ها مناسب است.


همچنین فوم های ماینوکسیدل برای افرادی که به محلول آن حساسیت دارند مناسب تر است و معمولا افراد با استفاده از این فوم ها خارش کمتری احساس می کنند.

ماینوکسیدیل


انواع ماینوکسیدیل برای زنان

بعضی از زنان نیز دچار ریزش مو به صورت ژنتیکی هستند که به تدریج شروع شده و کم کم افزایش می یابد. این نوع ریزش مو در بانوان، عموما در سنین یائسگی افزایش می یابد.


اصولا مدت زمان رویش مو 3 سال بوده و پس از 3 سال می ریزد و سپس دوباره شروع به رشد می کند. در زنانی که دچار طاسی ژنتیکی هستند تعداد موهایشان به مرور زمان کاهش می یابد.استفاده از محلول ماینوکسیدیل برای زنان در فرق سر آن ها باعث جلوگیری از ریزش بیشتر مو های آن ها می شود.


مراقبت های لازم در هنگام استفاده از ماینوکسیدیل

• در همه روز های ویزیت توسط پزشک در وقت تعیین شده در کلینیک حضور یابید.

• به دلیل اینکه ممکن است هر فرد با فرد دیگر از نظز جسمانی متفاوت باشد ، از توصیه و پیشنهاد داروهای تجویز شده برای شما به دیگران خودداری کنید.

• از تمامی دارو ها و مکمل هایی که توسط متخصص برای شما تجویز شده است لیستی تهیه کنید.

• داروی ماینوکسیدیل صرفا برای استفاده خارجی است. از مصرف خوراکی آن و همچنین و از برخورد آن با مژه ها، ابرو ها، بینی جدا خودداری شود.

• به همراه استفاده از ماینوکسیدیل از پانسمان و کرم و بانداژ و... خودداری کنید.


ما در کلینیک رنسانس طیف وسعی از راه ها و درمان های مختلفی به جز کاشت مو را پیرامون درمان طاسی سر ، ریزش مو و همچنین تقویت مو به شما عزیزان ارائه می دهیم که از جمله از آن ها می توان به PRP مو ، مزوتراپی ، لیزرتراپی و ویتامین درمانی اشاره کرد.


پکیج درمان ریزش مو و تقویت مو (PRP مو، مزوتراپی ، لیزرتراپی و ویتامین درمانی)

PRP مو یکی از بهترین و موثر ترین روش های درمانی ریزش مو به شمار می رود که در این روش ابتدا مقداری از خون بیمار را گرفته و پلاکت های خون بیمار را جداسازی می کنند، پس از مرحله غربالگری و یا سانتریفیوژ پلاسمای سرشار از پلاکت در نواحی مود نظر تزریق شده و وارد بدن می شود. از مزایای PRP مو می توان به بازسازی و ترمیم فولیکول های آسیب دیده و محرک رشد مو اشاره کرد که همچنین از آن بعنوان ایمن ترین روش هم یاد می شود.


مزوتراپی یا همان ریز تزریق ها یکی دیگر از راه حل های مفید برای درمان ریزش مو و تقویت مو می باشد که در این متد ویتامین های مفید برای مو را بر روی سطح سر و فضاهایی که خالی از مو می باشد تزریق می کنند، از مزایای مزوتراپی می توان به وارد شدن ویتامین ها به شکل آمپول در سطح سر اشاره کرد که باعث می شود اثر آن کاسته نشود و به شکل کامل اثر پذیر باشد، شایان ذکر است مزوتراپی در کلینیک رنسانس با متد 2017 انجام شده که بدون عوارض جانبی می باشد.


لیزرتراپی یکی از ایمن ترین و سریع ترین راه های درمان ریزش مو و تقویت مو می باشد که توسط دیودها و لیزرهای کم توان در کلینیک رنسانس انجام می شود، مزیت این روش می توان به خون رسانی کامل به سطح سر، افزایش قطر مو، تقویت ریشه مو و ... اشاره کرد که طی چند جلسه انجام می شود و یکی از بهترین مکمل های تقویت مو برای آقایان و خانم ها می باشد.


آخرین مکمل این پکیج ویتامین درمانی می باشد که طی آن با توجه به شرایط و متناسب با وضعیت بیمار ویتامین ها برای وی تجویز شده که باید ظرف مدت معینی آن را استفاده کند توجه داشته باشید که مصرف خودسرانه ویتامین ها هم مضر بوده و نتیجه مطلوبی را در بر نخواهد داشت. تمامی موارد اشاره شده را می توان به عنوان بخشی از مراقبت های بعد از کاشت مو استفاده نمود.


افرادی که تمایل به استفاده از پکیج PRP مو ، مزوتراپی، لیزرتراپی و ویتامین درمانی را دارند می توانند ابتدا عکس خود را از طریق تلگرام به شماره 09122115442 ارسال کرده و یا با شماره های 02122088210 و 02188909050 تماس حاصل فرمایند.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید