دلایل ریزش مو

مو جز مهمترین عوامل زیبایی انسان به شمار می رود.

ریختن مو از آن دست مشکلات است که ممکن است عوامل مختلفی در آن تاثیر گذار باشد.معمولا ریختن بیشتر از 50 تار مو در طول یک روز و کم پشت شدن کلی موی سر را می توان ریزش مو نامید و می بایست بر اساس نوع مشکل پیش آمده آن را درمان کرد.

ریزش معمول موی سر با گذشت زمان و بالا رفتن سن آغاز می شود و یک امر طبیعی است اما اگر روند ریزش طبیعی نباشد می بایست دلیل آن را پیدا کنیم.

درمان طاسی و ریزش مو اصولا با توجه به علت ریزش مو تثبیت می شود. به همین منظور در این مقاله چند دلیل عمده ریزش مو را نام می بریم.

1- بارداری:

بارداری نمونه ای از استرس جسمی است که باعث ریزش مو می شود. معمولا بعد از تولد فرزند رخ می دهد اما موقتی است.

2- ویتامین A بیش از اندازه:

بر اساس تحقیقات انجام شده ویتامین A مازاد در رژیم روزانه می تواند باعث ریزش مو شود در نتیجه باید میزان آن نرمال باشد.

3- کمبود پروتئین:

تحقیقات نشان می دهد، اگر شما پروتئین کافی در برنامه غذایی تان نگنجاید بعد 2 تا 3 ماه بدن به صورت ریزش مو به این کمبود پروتئین واکنش نشان می دهد. تخم مرغ و گوشت حاوی پروتئین است.

4- طاسی مدل مردانه :

از هر 3 مرد 2 نفر در سن 60 سالگی این نوع طاسی را تجربه می کند که دلیلش هم عمدتا مجموعه ای از ژن ها و هورمونهای جنسی مردانه است. در این مواقع از داروی ماینوکسیدیل و یا کاشت مو استفاده می شود.

دلایل ریزش مو

5- وراثت:

ریزش موی مدل زنانه که مثل ریزش موی مدل مردانه است را طاسی ارثی می نامند. اگر در خانواده شما زنان، ریزش مو دارند احتمالا شما هم ریزش مو خواهید داشت. در این نوع ریزش مو هم از ماینوکسیدیل و کاشت مو استفاده می شود.

6- هورمونهای زنانه:

تغییر هورمونهای زنانه می تواند باعث ریزش مو بخصوص بعد از یائسگی شود. در این مورد باید با پزشک متخصص حتما مشورت کنید.

7- استرس های عاطفی:

استرس های عاطفی شدید مثلا در مواقع مثل طلاق گرفتن، فوت اقوام و یا هنگام مراقبت از والدین سالخورده می تواند باعث ریزش مو شود. در این موارد باید عامل استرس زا را از بین برد.

8- کم خونی:

از 10 زن یک نفر در سن 20 تا 49 سالگی از کم خونی بدلیل فقر آهن رنج می برد که باعث ریزش مو می شود. پزشک از شما آزمایش خون می گیرد در این مواقع غذاهای حاوی آهن باید خورد.

9- کم کاری تیروئید:

وقتی هورمونهای ضروری برای متابولیسم بدن و رشد بدن به اندازه کافی تولید نشود باعث ریزش مو می شود در این موارد سطح تیروئید با دارو تنظیم می شود. راه حلش تغیر دادن رژیم غذایی است.

10- اختلال درسیستم ایمنی بدن:

با نقص سیستم ایمنی بدن، طاسی سکه ای رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن به اشتباه مو را به عنوان عامل خارجی می داند و به آن حمله می کند.

11- کاهش وزن ناگهانی:

کاهش وزن ناگهانی باعث نازک شدن مو می شود. اگرچه کاهش وزن برای سلامت بدن شما خوب است اما گاهی موجب ریزش مو می شود و معمولا 6 ماه طول می کشد.

12- شیمی درمانی:

برخی داروهای مبارزه با سرطان، ریزش مو را در پی دارد. بعد از پایان شیمی درمانی ریزش مو متوقف می شود اگرچه ظاهر موها مثل قبل نخواهد بود و باید درمان شود.

13- سندرم PCOS

این نوع سندرم نوعی اختلال در هورمونهای جنسی مردانه و زنانه است.

14- خوردن برخی داروها:

برخی داروها می تواند باعث افزیش ریزش مو شود مثل داروی فشار خون و داروهای ضد التهاب. در این مورد پزشک معمولا دوز داروها را کم می کند.

15- تغییر تحولات زیاد مو:

تغییرات زیاد دادن به مو (فر کردن، رنگ کردن، صاف کردن مو، سشوار زیاد زدن و...) در طول سال باعث ریزش مو می شود.

16- وسواس کندن مو:

برخی افرادی بطور وسواسی موهای خود را می کشند و با موهایش به اصطلاح ور می رود که معمولا در افراد زیر 17 سال رایج است.

17- سن و سال: 

معمولا افراد در سن 50 تا 60 سالگی دچار کاهش حجم مو و ریزش مو می شود که البته طبیعی است.

18- مواد شیمیایی

یکی از دلایل ریزش مو را می توان به مواد شیمیایی مانند انواع دارو ها ، ژل های موی سر ، رنگ های شیمیایی و شامپو ها نسبت داد.

19- سشوار و اتو مو

استفاده مکرر و زیاد از سشوار و اتوی مو که گرما را به طور مستقیم به پوست سر و مو انتقال می دهد از دیگر عوامل ریزش مو است که با گذشت زمان آن را تشدید می کند. 

20داروهای بیهوشی

داروهای بیهوشی در هنگام عمل ها جراحی از دیگر عوامل ریزش مو هستند که عموما با گذشت 6 ماه تا یک سال ریزش قطع می شود.

21- کمبود آهن

کمبود بعضی منابع مانند آهن که غالبا در بانوان اتفاق می افتد از دیگر عوامل ریزش مو است که درمان آن باید تحت نظر پزشک باشد و اقدام خودسرانه باعث مشکلاتی شدید تر می شود.

22- سیگار

کشیدن سیگار باعث ریزش مو می شود که این عامل در مردان بیشتر تاثیر گذار است.

در بالا تعدای از عامل های ریختن مو گفته شد.اگر شما هم دچار ریزش مو هستید قبل از هر چیز باید علت آن را پیدا کنید. برای یافتن علل می توان آزمایش خون داد که اگر مشکل از راه آزمایش پیدا نشد می توان گفت علت ریزش وراثتی و ژنتیکی است که این عامل مسیر درمان را دشوار تر می کند.

درمان ریزش های غیر ژنتیکی با استفاده از دارو و شوینده امکان پذیر بوده اما برای درمان عوامل ژنتیکی عموما بهترین روش کاشت مو است و می توان با تشخیص متخصص موی طبیعی کاشته شود.

روش های مختلف کاشت مو در دیگر مقالات قابل مشاهده است.


کاشت مو:

فرآیند کاشت مو در واقع برداشتن مو از ناحیه پشت  سر و کاشتن آن در ناحیه مورد نظر توسط تیم پزشکی است.

روش های نوین کاشت مو:

در حال حاضر روشهای نوینی برای کاشت مو در دنیا رایج است که می توان به روش های SUT و FUE اشاره کرد.

روش کاشت SUT : 

این روش جز مدرن ترین روشها است که طرفداران بسیاری نیز دارد. در این روش واحدهای فولیکولی مو با ابزارهای ظریفی از ناحیه پشت سر یا کنار سر برداشته می شود و پس از استخراج گرفتها آنها را در ناحیه مورد نظر کاشت می کنند. از جمله مزیت های این روش این است که آسیب رسیدن به گرفتها به صفر می رسد چون گرفتها توسط تیم پزشکی فریز می شود. از سوی دیگر در این روش برخلاف روشهای سنتی هیچ گونه درد و جراحتی به جا نمی ماند و فرد براحتی می تواند به کارهای روزمره خود باز گردد. این روش کلا در یک جلسه انجام می شود. 

جالب است بدانید مرکز تخصصی موی رنسانس به عنوان بنیانگذار روشSUT  در ایران شناخته شده است و در حال حاضر به صورت انحصاری از این روش استفاده می کند. اگر خواستار کسب اطلاعات در خصوص این روش مدرن و انحصاری مرکز رنسانس هستید می توانید با شماره ها 02188909050 و 02188909051 تماس بگیرید و یا از جلوی سر، بغل سر، پشت سر خود عکس گرفته و از طریق تلگرام به شماره 09122115442 ارسال کنید. 


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید