تاثیر رادیوفرکوئنسی بر ریزش مو

رادیو فرکوئنسی (radio frequency) یا به اختصار RF یکی از تکنیک هایی است که از ورود آن به دنیای پزشکی و زیبایی پوست و مو مدت زیادی نگذشته است اما روز به روز استفاده از آن جهت جوانسازی پوست و حتی تقویت مو در جهان گسترش پیدا کرده و امروزه استفاده از آراف (RF) در بسیاری از کلینیک های پوست و مو رواج دارد. 

پیش از این تکنیک های دیگری جهت جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گرفتند که البته هنوز هم بسیاری از آنها به دلیل مزایایی که دارند توسط متخصصین به افراد علاقه مند به زیبایی پوست توصیه شده و مورد استفاده قرار می گیرند. 

اما تکنیک رادیو فرکوئنسی (آر اف) نیز در جای خود یکی از بهترین و جدیدترین تکنیک هایی است که به دلیل داشتن کاربردهای فراوان و مزایای متعدد نسبت به برخی از روش های دیگر امروزه به عنوان یکی از بهترین روش های استاندارد جوانسازی و بهبود پوست شناخته می شود. 

کاربردهای آر اف (RF) :

مهمترین کاربردهای رادیوفرکوئنسی که تاکنون شناخته شده اند عبارتند از:

از بین بردن چین و چروک های پوست
سفت کردن پوست (لیفت صورت)
از بین بردن و بسته شدن منفذهای پوست
درمان جوش های پوستی
ترکهای پوست
جوانسازی پوست (به خصوص صورت)
شفاف شدن پوست
اسکار
واریس
کک مک 
کمک به کلاژن سازی پوست
از بین بردن زگیل
افزایش گردش خون زیر پوست
تقویت و رشد مجدد موها

همانطور که مشاهده کردید آر اف (RF) کاربردهای فراوانی دارد. البته ما در این بخش بیشتر به مورد آخر یعنی تاثیر رادیو فرکوئنسی بر رشد مجدد موها و تقویت آنها می پردازیم. این نکته را هم باید اضافه کنیم که در حالت کلی یکی از دلایل ریزش مو در واقع ضعیف شدن و یا آسیب هایی است که پوست سر ممکن است وارد شود. به همین جهت امروزه با استفاده از تکنیک هایی مانند آر اف می توان پوست سر و صورت را تقویت کرده و به رشد فولیکول موهای سر هم کمک کرد. 

تاثیر رادیوفرکوئنسی بر ریزش مو

چگونگی عملکرد RF:

این عمل یعنی انتقال رادیو فرکوئنسی به لایه های پوست بدن از طریق لیزری به نام آر اف فرکشنال (fractional RF) صورت می گیرد. این کار البته توسط دستگاه فرکشنال آر اف انجام می شود که دارای تعداد زیادی سوزن (معمولا 49 یا 50 عدد) است که با استفاده از روکش طلا پوشانده شده اند و عمق نفوذ آنها را در پوست می توان براحتی کنترل کرد. 

این سوزن ها با استفاده از امواج آر اف، انرژی مکانیکی و حرارتی را بصورت عمودی به پوست بدن انتقال می دهند. انتقال این انرژی ها به زیر پوست تاثیرات مثبتی بر آن می گذارد که به تعدادی از مهمترین تاثیرات و کاربردهای آنها در بخش بالا به آنها اشاره شد. پیش از شروع کار پزشک سطح پوست را با استفاده از روغن و یک نوع ژل آغشته و آماده می کند. ضمنا این عمل معمولا طی چند جلسه صورت می گیرد تا بتواند بهترین و بیشترین تاثیر را بر روی پوست افراد بگذارد. (به ویژه برای افراد با سن و سال بالا) 

تکرار رادیوفرکوئنسی در چند جلسه به ماندگاری و دوام تاثیرات آن کمک می کند. این تکنیک خوشبختانه هیچ گونه عارضه و مشکلی برای پوست ایجاد نمی کند هر چند که ممکن است ناحیه ای که به آنها آر اف (RF) فرستاده و ارسال شده ممکن است برای مدتی پس از عمل کمی دچار خشکی و یا قرمز شدن پوست شوند که این مسئله هم پس از مدتی براحتی برطرف می شود و جای نگرانی نیست. از طرف دیگر با وجود اینکه سوزن ها وارد پوست می شوند اما این عمل درد و خونریزی ندارد. 

تاثیر آر اف بر مو

تاثیر آر اف (RF) بر مو:

البته کسانی که از این تکنیک جهت کمک به رشد موها استفاده می کنند باید توجه داشته باشند که در صورت بروز طاسی و یا ریزش موی سر این تکنیک بطور صد در صد نمی تواند جلوی کم پشت شدن، طاسی سر و یا ریزش موهای سر و یا صورت را بگیرد. در واقع رادیوفرکوئنسی یک جایگزین صد در صد و کارآمد برای تکنیک هایی مانند کاشت مو و یا بهترین روش ترمیم مو نیست. 

همانطور که گفتیم رادیوفرکوئنسی تاثیر مثبتی بر جریان خون و حتی میزان ترشح زیر پوست بدن می گذارد و همین مسئله می تواند در دراز مدت به رشد موها تا حدودی کمک کند اما این مسئله به این معنی نیست که با چند جلسه آر اف فرد بتواند تمام موهای از دست داده خود را مجددا بدست بیاورد و بطور کامل موجب کمک به پر پشت شدن موهای سر شود. 

بلکه بهتر است با ترکیب این روش و تکنیک های دیگر مانند مزوتراپی جهت تقویت موهای سر اقدام کرد. هر چند که مجددا تاکید می کنیم که در نهایت بسته به اینکه دلیل ریزش موهای سر و یا کم پشت شدن موها چیست و بهترین درمان به تشخیص پزشک متخصص پوست و مو چه درمانی می تواند باشد (درمان های دارویی، کاشت مو و غیره) باید درمان ریزش موی سر شما صورت بگیرد.


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید