بهترین سن برای کاشت مو

بهترین سن کاشت مو

امروزه با توجه به دلایل متعدد که استرس و اضطراب ، مشکلات روزمره ، تغذیه نا مناسب و عدم رسیدگی صحیح به موها شامل آن می شود ، سن ریزش مو در بین افراد کمتر از قبل شده است. این بدین معناست که افراد بیشتری با سنین کم دچار ریزش مو و کم پشتی هستند.با توجه به اینکه افراد در سنین کم به میزان بیشتری نسبت به سایر افراد به زیبایی خود توجه می کنند ، در صورت بروز این معضل به دنبال راهکارهایی برای بازگشت موهای از دست رفته خود هستند. کاشت مو بهترین و قطعی ترین روش درمان طاسی سر و کم پشتی می باشد که امروزه در کلینیک های معتبر با استفاده از متد های مختلف انجام می شود. بهترین روش کاشت مو که امروزه انجام می شود ، کاشت مو به روش SUT می باشد.


اما یکی از مسائل در میان افراد جوان و با سنین کم این است که آیا می توان برای چنین افرادی اقدام به کاشت مو نمود؟ما در این مقاله به این سوال اساسی پاسخ خواهیم داد و بهترین سن برای کاشت مو و شرایط کاشت مو برای این افراد را به شما معرفی خواهیم نمود.


کاشت مو چگونه انجام می شود؟

به طور خلاصه و مختصر برداشت فولیکول های مو با استفاده از متد های گوناگون و کاشت آن ها در نواحی کم پشت و یا طاس سر را روش کاشت مو می نامند. این روش از چندین سال قبل تا به امروز انجام می شود.اما امروزه به دلیل پیشرفت علم و به وجود آمدن روش های جدید که به طبع آن سادگی و تاثیر بهتری را در این روش ها شاهد هستیم ، کاشت مو به یکی از پر طرفدارترین و موثر ترین روش های بازگشت موهای از دست رفته تبدیل شده است و بسیاری از افراد با استفاده از این روش اقدام به پرپشت نمودن موهای خود می نمایند.


اما بسیاری از افراد در سنین کم پیش از آن که درباره انجام و شرایط کاشت مو و دلایلی که این کار نیاز به سن مناسب برای انجام دارند توجه نمایند ، به این نکته فکر می کنند که در صورت عدم نتیجه دلخواه شرایط بدتر از قبل از کاشت مو نخواهد شد و در صورت شکست نهایتا موهای خود را خواهد تراشید تا یکدست باقی بماند. این تفکر به طور کامل غلط بوده زیرا برای انجام کاشت مو بر اساس شیوه ها و متد های مختلفی که دارد احتمال ایجاد زخم ها و یا به جا ماندن جای اسکار وجود دارد که در صورت عدم رویش مجدد موها این جای زخم ها بسیار به چشم خواهد آمد. بنابراین وضعیت فرد به مراتب بدتر از قبل از کاشت مو خواهد شد.

سن مناسب کاشت مو

رابطه مستقیم سن و میزان ریزش مو با ایجاد طاسی در سر

در صورتی که افراد در سنین کم با میزان زیادی از ریزش مو مواجه باشند و یا در سنین پایین دچار کم پشتی شوند ، به احتمال بسیار زیاد طی گذشت چند سال دچار طاسی با وسعت زیاد خواهند شد.در چنین شرایطی فرد می بایست جهت انجام مشاوره های لازم به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه و علت ریزش مو و راه های درمان طاسی سر احتمالی را پرس و جو نماید. در سنین پایین انجام کاشت مو نتیجه 50 درصدی دارد و این بدین معناست که احتمال رویش مجدد موها پس از کاشت مو بسیار کم می باشد. مشکل بعدی نیاز به بانک مو و گرافت های زیادی برای انجام این کار است که در صورت عدم حصول نتیجه احتمال آسیب به بانک مو و عدم رویش مجدد آن وجود دارد. علاوه بر نکات مطرح شده چنانچه ریزش مو در نواحی که پیش از انجام کاشت دچار ریزش نبوده است شروع شود ، ظاهر بسیار بدی در سر فرد به وجود خواهد آمد. زیرا موهای کاشته شده سالم مانده اند اما موهای طبیعی خود فرد دچار ریزش شده است.


اما این داستان برای افرادی که در سنین بالاتر اقدام به پیوند مو می نمایند نتیجه مناسب تری حاصل می نماید. به طور مثال افرادی که در سنین 30 تا 40 سال اقدام به انجام کاشت مو نموده اند ، دیگر نگران ریزش سایر نقاط سر نبوده و در این سنین ریزش ژنتیکی مو به اتمام رسیده است.موهای شقیقه و فرق سر دو ناحیه حساس هستند که در مردان به صورت ارثی و ژنتیکی و همچنین بر اثر ریزش موی مدل مردانه زودتر از سایر نقاط دچار ریزش می شود.بنابراین افرادی با سنین 30 تا 40 سال دوره این ریزش را گذرانده و در صورت انجام کاشت مو می توانند موهای خود را به دوره جوانی خود بازگردانند.البته همین افراد نیز پس از انجام پیوند مو می بایست به نکاتی همچون تغذیه بعد از کاشت مو توجه ویژه ای نمایند.


با توجه به نکات گفته شده ، یکی از مواردی که پیش از انجام کاشت مو باید به آن دقت کرد سن مناسبی است که فرد می تواند با خیال راحت اقدام به پیوند مو نماید .حال بهترین سن برای انجام کاشت مو چه سنی است؟


سن مناسب کاشت مو

بهترین سن برای انجام کاشت مو سنین 27 سال به بالا می باشد.البته در برخی افراد می توان از سنین 25 سال اقدام به انجام پیوند نمود که در چنین مواردی با صلاحدید پزشک متخصص و انجام آزمایش های مورد نظر می توان اقدام به انجام این کار نمود.عموما چنین افرادی با ریزش موی بسیار شدید و طاسی زود هنگام مواجه هستند که در صورت نظر پزشک می توانند اقدام به کاشت مو نمایند.البته باید به این نکته توجه داشت که در بانوان سن کاشت مو مطرح نبوده و چنین افرادی می توانند پس از آزمایشات مورد نظر در سنین مختلف اقدام به کاشت مو نمایند. شایان ذکر است ایجاد طاسی در بانوان امری است که بسیار به ندرت اتفاق می افتد.


بهترین شیوه درمان برای افراد زیر 27 سال چیست؟

عموما پس از انجام مشاوره ها و بررسی های مورد نیاز فرد توسط پزشک در چنین سنینی ، روش های تقویتی مناسب می باشد.انجام مزوتراپی ، پی آر پی مو و یا استفاده از داروهایی همچون محلول ماینوکسیدیل 2 یا 5 درصد (انتخاب بر اساس شدت ریزش) بهترین راه درمان ریزش مو در افراد زیر 27 سال می باشد.استفاده از داروهایی همچون فیناستراید برای مردان نیز می تواند تا مقدار زیادی در درمان طاسی سر و ریزش مو این افراد کمک نماید.

کاشت مو


بهترین روش کاشت مو

امروزه کاشت مو به روش SUT یکی از بهترین روش کاشت مو در دنیا و همچنین در ایران محسوب می شود که با استفاده از جدیدترین متد روز دنیا قابل انجام است. در این روش از کمترین میزان عوارض عمل و همچنین دوران نقاهت شاهد هستیم و نتیجه نهایی کاشت مو رضایت بخش تر از سایر روش های درمانی می باشد.


در پایان اگر قصد انجام کاشت مو و یا انجام مشاوره در زمینه شرایط کاشت مو با پزشکان متخصص جهت درمان طاسی سر و ریزش موی خود را دارید می توانید با کارشناسان کلینیک تخصصی پوست و مو سینا (رنسانس) در ارتباط باشید.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید