مقایسه کاشت مو و میکرواسکالپ سر

کاشت مو و میکرواسکالپ سر دو روشی هستند که مدتهاست در کلینیک های کاشت مو مورد استفاده قرار می گیرند. این روش ها در واقع تکنیک هایی جهت پر کردن سطح سر و خالی نماندن آن از مو و در واقع درمان های ریزش مو در مردان و زنان می باشند. اما این دو روش تفاوت هایی با یکدیگر دارند و حتی افراد مختلفی نیز می توانند از هر یک از آنها بنا به شرایط خاصی که در زمینه ریزش مو و یا طاسی سر پیدا کرده اند، بهره مند شوند.

به همین جهت اگر شما هم می خواهید در زمینه مقایسه کاشت مو و اسکالپ سر، مزایای هر کدام نسبت به دیگری و اینکه چه کسانی با چه شرایطی می توانند از هر یک از این دو تکنیک استفاده کنند و موارد دیگر در این زمینه ها اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

از این رو سعی می کنیم در این بخش هر یک از موارد مهم مربوطه را به دقت بررسی و با یکدیگر مقایسه کنیم:

- کاشت مو و میکرواسکالپ سر برای چه کسانی مفید هستند؟

همانطور که در سئوالات متداول کاشت مو و بخش های دیگر نوشته ایم، کاشت مو تکنیک یا روش هایی است که جهت انتقال فولیکول موهای سر از بانک مو به محلی که موهای سر ریخته و یا دچار کم پشت شدن و یا طاسی شده، بکار می رود. اما میکرواسکالپ سر (که به آن هاشور سر نیز گفته می شود) روشی است که جهت پر کردن سر با استفاده از پیگمنت صورت می گیرد.

هر یک از این دو روش امروزه بر روی سر میلیون ها نفر در جهان مورد استفاده قرار گرفته اند ولی موارد کاربردهای آنها با هم فرق دارد. بطوری که با توجه به اینکه کاشت مو محدودیت سنی دارد، در صورتی که میکرواسکالپ خوشبختانه چنین محدودیتی ندارد، لذا کسانی که سن آنها هنوز به سن مناسب کاشت مو نرسیده، می توانند از اسکالپ سر استفاده کنند. 
البته این مسئله را هم باید در نظر گرفت که هم کاشت مو و هم میکرواسکالپ سر برای زنان و مردان قابل اجرا است. 

- مقایسه هزینه کاشت مو و اسکالپ سر: 

بنا به دلایل متعددی هزینه کاشت مو بیشتر از هزینه اسکالپ سر (که به آن میکروپیگمنتیشن نیز گفته می شود) است. از جمله به دلیل سنگین بودن عمل کاشت موی سر از لحاظ تعداد پرسنل و تیم کلینیک کاشت مو و همچنین دستگاه مخصوص این عمل و هزینه های جانبی. البته در عوض نتایج کاشت مو بسیار ماندگار و در واقع بااستفاده از موهای طبیعی خود فرد انجام می شود.

مقایسه کاشت مو و میکرواسکالپ

- مدت زمان عمل:

کاشت مو به روش Sut جدیدترین و پیشرفته ترین روش کاشت مو است و یکی از مزایای آن این است که در یک جلسه صورت می گیرد و عوارض جانبی چندانی ندارد. در حقیقت نسبت به تکنیک ها و روش های دیگر کاشت مو که سابقا مورد استفاده قرار می گرفتند، این روش عالی است. اما روش میکرواسکالپ معمولا در دو یا سه جلسه صورت می گیرد.

- ملاحظات و باید و نبایدهای بعد از عمل:

پس از انجام هر یک از این دو عمل محدودیت هایی وجود دارند. برای مثال توصیه می شود که پس از انجام عمل تا چند روز از خاراندن سر اجتناب شود (برای کاشت مو: تا یک ماه ولی پس از میکرواسکالپ سرتا 3 روز)، از انجام ورزش های سنگین خودداری شود (بعد از کاشت مو: زمانی بین یک الی دو ماه بنا به تشخیص پزشک و اسکالپ سر: یک هفته)، شستشو با آب گرم نیز برای مدتی صورت نگیرد (برای کاشت مو حدود یک ماه ولی برای اسکالپ سر بدون محدودیت) و...
این موارد را پزشک معالج در زمان بررسی های اولیه و در جلسات مشاوره به فرد اطلاع می دهد. 

نتیجه گیری نهایی:

در نهایت این را بدانید که هم نظر افراد داوطلب و هم نظر پزشک متخصص اهمیت دارد. معمولا توصیه می شود که افرادی که واجد شرایط کاشت مو هستند از این عمل استفاده کنند. ولی در صورتی که به دلایل سنی و یا مسائل خاصی استفاده از کاشت مو برای آنها میسر نباشد، می توان از تکنیک هایی مانند میکرواسکالپ سر به عنوان یک روش جایگزین استفاده کرد. 
همانطور که خواندید، روش کاشت مو بهترین روش برای افرادی است که دچار ریزش مو و یا طاسی سر شده اند ولی میکرواسکالپ نیز با توجه به ارزان تر بودن و کمتر بودن مواردی که افراد باید پس از عمل رعایت کنند، روشی بی دردسر و نسبتا آسان است. 

کلینیک کاشت و ترمیم مو رنسانس با سالها تجربه در زمینه کلیه خدمات کاشت مو، میکرواسکالپ سر و خدمات دیگر در خدمت شماست. کافیست جهت رزرو این خدمات با ما تماس بگیرید. 


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید