سئوالات متداول کاشت مو

سوالات متداول در مورد کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش و.. از آن جهت مهم است که شامل سوالات بسیاری از افرادی که به دنبال روشی جهت درمان طاسی سر و ریزش موی خود هستند می گردد و نیاز به پاسخ های مشخص دارد.علاوه بر این برخی مسائل از جمله مراقبت های بعد از کاشت مو ، بهترین روش کاشت مو ، کاشت موی مصنوعی و... نیز همواره جز سوالات افرادی است که در فکر انجام این روش درمانی هستند.ما در این مقاله برخی از این سوالات را گردآوری کرده ایم و به آن ها پاسخ خواهیم داد.


آیا ریزش مو یک بیماری است؟

بله. انسان ها چه مذکر و چه مونث هنگام کودکی دارای مو هستند و ریزش مو چه در روی سر و چه در سطح پوست صورت (مثلا ریزش موهای ریش و سبیل در آقایان) و یا ریزش مو در نایحه ابرو و یا مژه ها همه نشان از وجود مشکلی دارند و این عارضه باید به کمک پزشکان متخصص برطرف شود.درمان طاسی سر با استفاده از انجام کاشت مو یکی از بهترین روش ها تا به امروز می باشد.


چرا باید کاشت مو انجام شود؟

بدلیل اینکه ناحیه ای از بدن که دچار ریزش مو شده، بهتر است مجددا صاحب مو شود و علاوه بر این مشکلاتی که آن فرد در نتیجه ریزش مو به آنها دچار شده (مانند خجالت کشیدن از دیگران، از دست دادن اعتماد به نفس و غیره...) به مرور در او برطرف شود. این مسئله طبیعتا در خانم ها و جوانان اهمیت بیشتری دارد.


دلایل ریزش مو چیست؟

دلایل متعددی منجر به نازک شدن و سپس ریزش موها می شوند از جمله: ارث و ژنتیک، بیماری های پوستی، زخم و خارش، استفاده از برخی داروها، بالارفتن سن، استرس و فشارهای روحی و.... به همین دلیل پیش از انجام درمان طاسی سر نیاز به بررسی علل ریزش و طاسی می باشد.

کاشت مو


بیشترین و کمترین آمار ریزش موها مربوط به کدام کشورهاست؟

همانطور که مقاله آمار ریزش موی مردانه در کشورهای مختلف برایتان نوشتیم، عمدتا کشورهای غرب ، مرکز و چنوب اروپا (به خصوص کشورهای حاشیه دریای مدیترانه) و کشورهای خاورمیانه است و از طرف دیگر کمترین آمار نیز متعلق به کشورهای شرق آسیاست.


هزینه کاشت مو در ایران چقدر است؟

در کشورمان ایران معمولا هزینه کاشت مو بین 3.5 تا 8.5 میلیون تومان است. در سال های اخیر بدلیل امکانات مناسب کلینیک های کاشت مو و وجود پزشکان و تیم های حرفه ای کاشت مو، بسیاری از متقاضیان خارجی نیز جهت این عمل به کشورمان می آیند.البته مبلغی که اشاره شده است بر اساس سالی است که این مقاله نوشته شده است و ممکن است تغییر نماید. برای اطلاع از هزینه کاشت مو و یا شرایط کاشت مو می توانید با مشاوران ما در مرکز تخصصی موی سینا (رنسانس) در ارتباط باشید.


هزینه کاشت مو در جهان چقدر است؟

بنا به سیستم اقتصادی کشورها و واحد پول، امکانات بهداشتی و درمانی، تکنولوژی ها و تکنیک های بکار رفته و همچنین میزان دستمزد پرسنل متفاوت است. به همین دلیل در کشورهای مختلف این مزیان کاملا با یکدیگر فرق دارند از کشورهایی مثل تایلند و ترکیه (با میانگین 1000 یورو) گرفته تا گران ترین ها مانند آمریکا (با میانگین 15000 الی 25000 دلار)


طاسی چیست؟

طاس شدن یعنی خالی شدن یا کم پشت شدن تارهای مو در ناحیه خاصی از پوست بدن که معمولا این اصطلاح در مورد پوست سر اتفاق می افتد. طاسی انواع متفاوتی دارد از جمله طاسی آندروژنیک که در بسیاری از مردان اتفاق می افتد.امروزه درمان طاسی سر با استفاده از بهترین روش کاشت مو (از جمله کاشت مو به روش SUT) قابل انجام می باشد.


کاشت مو چیست؟

در حالت کلی جداسازی و انتقال گرفت های مو (از فولیکول های مو) از یک بخش بدن بخش دیگر (معمولا پوست سر) را کاشت مو می گویند. با اینکه این عمل معمولا جهت درمان طاسی سر و برطرف کردن ریزش موهای سر اتفاق می افتد، ولی کاشت مو در برخی نواحی دیگر بدن نیز صورت می گیرد. از جمله کاشت ابرو، کاشت مژه و کاشت ریش و سبیل.قابل ذکر است انجام این کار بر اساس شرایط کاشت مو فرد متفاوت خواهد بود.

درمان طاسی سر


بهترین فصل کاشت مو چیست؟

همانطور که در این مقاله توضیح داده شده، بر خلاف برخی نوشته ها و تبلیغاتی که از سوی برخی افراد در سال های اخیر صورت گرفته، اصولا فرق چندانی نمی کند که شما در چه فصلی اقدام به کاشت مو کنید. بلکه بنا به نوع تکنیک بکار رفته جهت این عمل و شرایط بعد از عمل، زمان حاصل شدن جواب شاید کمی فرق کند ولی این امر معمولا وابسته به اینکه در چه فصلی کاشت مو صورت گرفته، ندارد.تنها در مراقبت های بعد از کاشت مو ممکن است تفاوت ها و مراقبت های بیشتری در فصول مختلف نیاز باشد که تمامی آن ها توسط مشاوره ها به شما گفته خواهد شد.


عوارض کاشت مو چیست؟

بسته به اینکه از چه نوع تکنیک جراحی برای کاشت مو استفاده می شود، ممکن است عوارض خاصی هم داشته باشد. مثلا در روش های FIT و FUT علاوه بر خونریزی در زمان عمل جراحی، گاهی طولانی شدن زمان نقاهت است. همچنین لزوم به استفاده از بخیه و فلپ در زمان این عمل و گاهی لزوم به استراحت در خانه به مدت 2 الی 3 هفته پس از عمل (البته در برخی از بیماران) . همچنین تورم صورت و زیر چشم ها هم ممکن است اتفاق بیفتد. همچنین در زمان نقاهت ممکن است که ناحیه ای که در آن پیوند مو به روش های ذکر شده انجام شده، فرد احساس خارش و یا درد داشته باشد.


اما در روش SUT که بهترین و پیشرفته ترین روش کاشت مو است، عمدتا عوارض کاشت مو وجود ندارند و فرد براحتی می تواند روز پس از عمل به محل کار خود برود و در زمان عمل هم اینکار عمدتا توسط دستگاه های پیشرفته مخصوص کاشت مو SUT صورت می گیرد، بطوری که بیمار هیچ ناراحتی و مشکلی را احساس نخواهد کرد.


مراقبت های بعد از کاشت مو شامل چه مواردی می باشد؟

معمولا پزشکان و متخصصین پیوند مو، پس از عمل توصیه هایی در زمینه مراقبت های بعد از کاشت مو به بیماران ارائه می دهند تا بیمار براحتی و با خیال راحت بتواند ظرف هفته ها و ماه های پس از عمل، نتایج خوبی گرفته و مجددا دچار ریزش مو نشود. از جمله خوابیدن با زاویه 45 درجه در شب، استراحت پس از عمل (که عمل SUT کمترین میزان زمان لازمه را نیاز دارد) ، بالا نگه داشتن سر در زمان انجام امور روزمره، عدم استفاده از رنگ مو و سایر مواد شیمیایی تا زمانی که پزشک متخصص صلاح می داند، استفاده از داروهای تقویتی و یا مسکن که توسط پزشک برای استفاده در زماان نقاهت تجویز شده و...


بهترین روش کاشت مو چیست؟

در حال حاضر جدیدترین و پیشرفته ترین روش کاشت مو، SUT می باشد که با استفاده از جدیدترین دستگاه ها و متدهای این عمل صورت می گیرد. با داشتن حداقل عوارض و معایب و همچنین میزان درصد بالای موفقیت این عمل در سالهای اخیر همه موجب گسترش محبوبیت آن نزد متقاضیان شده است. این روش در حال حاضر روش استاندارد کاشت مو می باشد.


سن مناسب کاشت مو چه سنی است؟

معمولا کاشت مو برای متقاضیان و مراجعین بالای 21 سال (که دچار ریزش مو شده اند) انجام می شود و معمولا جهت حل مشکل ریزش موی افراد زیر 21 سال، روش هایی مانند PRP مو ، لیزرتراپی، مزوتراپی و ویتامین درمانی توصیه می شود.البته افراد می بایست شرایط کاشت مو را داشته باشند.این شرایط یر اساس جلسه مشاوره و معاینه های لازم توسط پزشک متخصص صورت می گیرد.


از طرف دیگر نیز افراد بالای 50 سال، به خصوص کسانی که از داروهایی مانند دیابت، فشار خون و غیره استفاده قرار می گیرند باید در زمان عمل ، مورد مراقبت باشند و گاهی ممکن است که کمی زمان عملشان و یا تعداد جلسات درمان، طولانی تر شود.

سوالات متداول کاشت مو


آیا عمل کاشت ابرو هم امروزه صورت می گیرد؟

بله. به دلیل اینکه بسیاری از افراد (به خصوص در سنین بالا) ممکن است دچار ریزش موی ابرو شوند، می توانند از خدمات کاشت ابرو استفاده کنند. این عمل نیز روش های مختلفی دارد که در صفحه مربوطه راجع به آن توضیح داده شده است.


بهترین روش کاشت ابرو چیست؟

در حال حاضر بهترین تکنیک، روش FUE است. این تکنیک با داشتن مزایای فراوان از جمله زمان بهبودی کوتاه تر، داشتن درد و خونریزی نسبتا کم، عدم نیاز به جراحی های طولانی و یا بیهوشی ها ی مکرر باعث شده که به عنوان بهترین روش کاشت موی ابرو شناخته


کاشت مژه چیست؟

یکی از انواع عمل های کاشت مو که جهت برطرف کردن ریزش موهای ناحیه مژه صورت می گیرد. این عمل به خصوص نزد خانمهایی که دچار این مشکل شده اند، طرفداران زیادی دارد.


چرا کاشت ریش و سبیل انجام می شود؟

ریش و سبیل برای بسیاری از آقایان وجودشان کاملا حیاتی است و در زمانی که بنا به دلایل گوناگونی (مانند بیماری های پوستی و یا استرس و یا زخم و خارش شدید) موهای این دو ناحیه کم پشت شده و دچار ریزش می شوند، بهترین راه مراجعه به پزشک متخصص و در صورت نیاز استفاده از تکنیک هایی مانند SUT است. این تکنیک علاوه بر مفید بودن برای کاشت موی سر، جهت کاشت ریش و سبیل هم با موفیقت بر روی افراد اجرا می شود.


آیا استفاده از ماینوکسیدیل مجاز است؟

در حال حاضر سالهاست که این دارو جهت ریزش مجدد موها عرضه شده ولی نمی توان بدون توجه به توصیه ها و راهنمایی های پزشکان متخصص پوست و مو به دلخواه آنرا مورد استفاده قرار داد. ممکن است فردی که دچار ریزش مو شده ، استفاده از این دارو برایش مناسب نباشد و پس از مدتی مجددا موهایش را از دست بدهد. بهتر است در ابتدا فردی که دچار مشکل ریزش مو (در هریک از نواحی سر، ابرو، مژه ها، ریش و سبیل) شده به یکی از کلینیک های کاشت مو مراجعه کند تا بهترین درمان برای برطرف شدن مشکلش (مثلا روش SUT یا FUE ) توسط پزشک متخصص تجویز شود تا در پایان بهترین نتیجه حاصل شود.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید