درمان های ریزش مو در مردان و زنان

الگوی ریزش مو در مردان با نام اختصاری MPHL شناخته شده است و به این صورت است که خط رویش مو کاهش می یابد. ریزش موی مردانه به علت عوامل ژنتیکی و هورمونهای مردانه است.

ریزش موی مردانه و کاشت مو

الگوی ریزش موی زنان با نام اختصاری FPHL شناخته شده است و به این صورت است که بر موهای جلوی سر تاثیر می گذارد. علت واقعی ریزش موی زنانه هنوز ناشناخته است.

ریزش موی زنانه و کاشت مو

راه درمان هردوی این نوع ریزش مو استفاده از ماینوکسیدیل، فیناسترید و کاشت مو است. البته مصرف فیناسترید در دوران بارداری باعث سقط جنین می شود.

نکته قابل توجه این است که تاثیر مصرف ماینوکسیدیل و فیناسترید موقتی است و پس از قطع مصرف، مجددا ریزش مو به حالت سابق برخواهد گشت. امروزه بهترین روش درمان طاسی و ریزش مو که نتیجه ای دائمی دارد کاشت مو است. کاشت مو از گذشته تا به حال به روشهای مختلفی انجام می شود که از برخی از آنها امروز دیگر استفاده نمی شود و یا کمتر مورد استفاده قرار می گیرد چون جزو روشهای منسوخ شده می باشد. زیرا روشهای منسوخ شده کاشت مو عوارض جانبی مثل درد، ورم کردن سر، کبودی زیر چشم، جراحت ناشی از برداشت پوست سر و غیره دارد .

همچنین در روشهای منسوخ سنتی فرد متقاضی کاشت مو، پس از کاشت مجبور می شد چند روزی را در خانه استراحت کند و به اصطلاح دوره نقاهت را بگذراند. اما با پیشرفت تجهیزات و علم کاشت مو، کاشت ابرو و کاشت ریش، امروزه روشهای جدیدی اجرا می شود که نه تنها عوارض جانبی مذکور را ندارد بلکه به بواسطه نوع چیدمان موها، طبیعی ترین شکل و حالت ممکن را دارد و موهای جدید بیشترین تطبیق را با بقیه موهای بدن فرد دارد. 

یکی از روشهایی که امروز در سراسر دنیا بسیار استفاده می شود و در واقع جدیدترین روشهای کاشت مو محسوب می شود، روش SUT است. روش کاشت مو SUT  به این ترتیب است که از هیچ برشی در پشت سر فرد متقاضی برای برداشت واحدهای فولیکولی استفاده نمی شود بلکه با ابزار دقیق و ظریف مخصوص واحدهای فولیکولی توسط یکی تیم پزشکی مجرب استخراج می شود و پس از فریز کردن آنها برای سالم ماندن تمام گرفتها، در سوراخهای ریزی که در ناحیه مورد کاشت توسط همان تیم پزشکی ایجاد شده است جای گذاری می شود.

روش مذکور مزایای بسیاری دارد از جمله اینکه در این روش فرد دیگر دوره نقاهتی را پشت سر نمی گذارد، همچنین بدلیل نحوه چیدمان گرفتها در کنار هم تراکم مطلوبی حاصل می شود و موهای کاشت شده بسیار طبیعی بنظر می رسد. از سوی دیگر در این روش هیچ جای جراحتی باقی نمی ماند و شخص احساس هیچگونه درد و ناراحتی ندارد.

همچنین در این روش تا 14 هزار تار مو می توان برداشت و در ناحیه مورد نظر کاشت. روشSUT  تنها در یک جلسه انجام می شود و نیازی به حضور در چندین جلسه کاشت مو نیست.

جالب است بدانید امروزه در بسیاری از کشورهای اروپایی از روش SUT برای کاشت مو استفاده می کنند. خوشبختانه در ایران نیز این روش راه یافته است به طوری که مرکز تخصصی موی رنسانس به عنوان بنیانگذار این روش در ایران، از روش SUT برای مراجعین خود استفاده می کند.

گفتنی است تیم پزشکی مرکز رنسانس پس از انجام کاشت مو به روش SUT  برای و رشد و ضخیم شدن موهای جدید آنها را تحریک و و تقویت می کند.

برای مشاهده نمونه کاشت های انجام شده به روش SUT    در این مرکز می توانید به قسمت گالری سایت مراجعه نمایید. همچنین برای ارتباط با تیم پزشکی مرکز موی رنسانس و بهره گیری از مشاوره رایگان آنها می توانید با شماره تلفن های 02188909050 و 02188909051 تماس بگیرید و یا جهت مشاوره آنلاین به شکل 24  ساعته عکس خود را به شماره 09122115442 ارسال کنید تا مشاورین ما به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنند.


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید