تاریخچه کاشت مو

کاشت مو یا پیوند موی طبیعی به عملی گفته می شود که فولیکول های مو را از بخشی از سر ( یا بدن ) به بخش دیگری از سر ( یا بدن ) که دچار طاسی شده انتقال می دهد. از کاشت مو بیشتر برای طاسی های نوع مردانه استفاده می شود. هرچند می توان از آن در موارد دیگری همچون جهت کاشت مو برای زنان ، کاشت ابرو ، کاشت ریش ، کاشت مژه و طاسی های ناشی از جراحت یا سوختی های قبلی و .. نیز استفاده نمود.

کاشت مو در طاسی نوع مردانه از طریق انتقال موهای بخشی از سر یا بدن که نسبت به ژن طاسی در مردان مقاوم هستند ( دچار ریزش نمی شوند) به بخش طاس سر انجام می گیرد.

از آنجایی که موها بصورت گروه های 1 تا 4 تایی رشد می کنند، هنگام کاشت مو نیز هر گِرَفت ( واحد های فولیکولی مو) بین 1 تا 4 تار مو ممکن است داشته باشد. همانطور که مشخص است، هرچه گِرَفت ها دارای تعداد تار موی بیشتری باشند، اثر پوشانندگی بیشتری خواهند داشت.

البته اینکه هر گرفت مناسب کاشت در کدام قسمت سر است نیز حائز اهمیت بوده و کلینیک های کاشت مو حرفه ای با استفاده از تکنیک های موثری می تواند تراکم بهتر و خط رویش بسیار طبیعی تری را بعد از کاشت مو به بیمار ارائه دهند.

 روش های کاشت مو نیز متفاوت است. بصورت کلی کاشت مو به سه روش انجام می پذیرد:

·         کاشت مو به روش FUT

·         کاشت مو به روش FIT

·         کاشت مو به روش SUT ( بروزترین متد کاشت موی دنیا که تحت انحصار کلینیک کاشت و پیوند موی رنساس می باشد )

در کاشت مو به روش FUT نواری از فولیکول ها و گرفت های مو از پشت سر برداشته و پس از جدا سازی گرفت ها، در ناحیه طاس سر کاشته می شوند.

در کاشت مو به روش FIT خبری از برداشت نواری از پشت سر نیست بلکه گرفت های مو از پشت سر بصورت جدا جدا برداشت و در قسمتی از سر که نیاز به کاشت دارد کاشته می شود.

هردوی این روش های کاشت مو دارای عوارض و معایبی هستند از جمله بجا ماندن جای اسکار (زخم) در پشت سر ، بخصوص در روش FUT ، جراحی همراه با درد و خونریزی و..

در کاشت مو به روش SUT تمام معایب کاشت مو در روش های قبل از بین رفته است مزایای کاشت مو به روش SUT بسیار زیاد است مانند ارائه تراکم موی بیشتر از روش های دیگر ( تا 14000 تار مو) ،برداشت سریعتر و دقیقتر گرفت ها، عدم هدر رفتن حتی یک تارمو و... ضمنا با استفاده از تکنیک کاشت مو SUT خط رویش مو بسیار طبیعی تر از سایر روش های کاشت مو خواهد بود که یکی از مهمترین مزیت های کاشت مو به روش SUT محسوب می شود.

تاریخچه کاشت مو :

تاریخ بهره مندی از قسمتهایی از پوست سر که در آن بافتی از پوست سر با منبع اصلی تولید خونش در قسمت طاس کاشته می شود، متعلق به قرن 19 می باشد (سال 1987).

استفاده از روش های کاشت مو جدید به سالهای دهه 1930 باز می گردد که جراحان ژاپنی از گرفت های کوچک مو برای ترمیم ابرو یا مژه های آسیب دیده استفاده می کردند. در آن زمان تلاش ها و پیشرفت های ژاپنی ها در پیوند مو طبیعی مورد توجه قرار نگرفت و با شروع جنگ جهانی دوم و شکست ژاپن، این تلاش ها برای دو دهه دیگر نیز مخفی ماند.

در سالهای پایانی دهه 1950، دوره مدرن کاشت مو در غرب همراه با تلاش های دکتر Norman Orentreich در نیویورک آمریکا آغاز شد. وی برای اولین بار کاشت مو به معنای امروزی را در افراد دارای طاسی مدل مردانه به انجام رسانید.

تا پیش از آن تصور بر این بود که هر مویی که در منطقه کم پشت یا طاس سر کاشته شود، یا رشد نخواهد کرد یا رشد آن به اندازه موهای منطقه کم پشت خواهد بود. اما دکتر "ارنتریش" نشان داد که موهای کاشته شده در محل جدید به همان اندازه که در محل اولیه خود بوده اند در محل جدید سر نیز رشد خواهند کرد.

در ادامه پیشرفت های علم کاشت مو ، دکتر Walter P. Unger فاکتورها و پارامترهای ناحیه برداشت را تعریف کرد. طبق این تئوری بهترین و دائمی ترین فولیکول های مو را می توان از این منطقه سر که آن را "ناحیه مطمئن اهدا" نامید برداشت نمود.

تا 20 سال بعد جراحان همچنان بر روی گرفت های کوچک و محدود کاشت مو کار می کردند که نتیجه نهایی کار معمولا بصورت خط رویش غیر طبیعی یا عروسکی خود را نشان می داد. در دهه 1980 استفاده از برش های نواری برای کاشت مو باب گردید.

با گذشت زمان پیشرفت های زیادی انجام پذیرفت، از جمله تقسیم فولیکول های مو به واحد های ریزتر، برش های کوچکتر و بافاصله کمتر در منطقه کاشت که همه این ها باعث شد واحدهای موی بیشتری در منطقه گیرنده جای گیرند.

تاریخچه کاشت مو در نهایت ما را به جایی که اکنون هستیم رسانده است. کاشت مو در سالیان اخیر نیز دستخوش تغییراتی شده که منجر به بهبود فرایند کاشت مو و کاهش یا از بین بردن عوارض و معایب آن می شود. یکی از این پیشرفت های صورت گرفته، کاشت مو به روش SUT است که منحصرا توسط مرکز موی رنسانس انجام می گیرد که تمام معایب و عوارض روش های قبلی کاشت مو کاملا در آن از بین رفته و بهبود یافته است و تراکم موهای کاشته شد نیز در روش SUT نسبت روش های قبل افزایش چشمگیری یافته است.

شما هم می توانید جهت انجام مشاوره و کسب اطلاعات در مورد کاشت مو یا ترمیم مو با شماره تلفن های مرکز موی رنسانس تماس گرفته یا از طریق اپلیکشن و کانال تلگرام رنسانس با ما در ارتباط باشید.


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید