ریزش مو در زنان

کاشت مو تنها مختص مردان نیست، بلکه بسیاری از زنان نیز چنانچه با ریزش مو شدید و از دست دادن موهای خود مواجه شوند می توانند از این روش استفاده نمایند. امروزه بسیاری از بانوان خواهان کاشت مو هستند که با تکنیک های مدرن، موفقیت های بسیاری برای درمان طاسی سر و ریزش مو زنان حاصل شده است. به طور کلی کاشت مو زمانی برای زنان امکان پذیر است که به اندازه کافی موی دهنده برای کاشت در سرشان وجود داشته باشد.


برای درک انواع مختلف ریزش مو در زنان آنان را به 3 دسته تقسیم می کنیم:

1- ریزش موی موضعی:

ریزش موی موضعی را می توان به 2 دسته تقسیم کرد: ریزش مو بر اثر زخم و جراحت، و ریزش مو به دلایلی غیر از جراحت.


به عنوان مثال ریزش موی سکه ای یک بیماری ژنتیکی است که از نوع غیر جراحتی محسوب می شود. ریزش سکه ای با ریزش ناگهانی موی سر، ابرو یا قسمت های دیگر بدن شروع می شود که می تواند موقتی باشد. این نوع ریزش مو را می توان با تزریق موضعی دارو و یا روش هایی همچون مزوتراپی، PRP مو و... درمان کرد. بنابراین به بیمارنی که ریزش موی سکه ای دارند، کاشت مو توصیه نمی شود.

کاشت مو زنان


2) ریزش کششی (فرم شدید تر ریزش موی سکه ای):

ریزش موی کششی به واسطه آسیب دیدن از محکم بستن موها و وسواس کندن موها ایجاد می شود و جزو ریزش موهای غیرجراحتی محسوب می شود. کاشت مو در این نوع ریزش مو جواب می دهد. بهترین روش کاشت مو که امروزه از آن استفاده می شود، کاشت مو به روش SUT می باشد.


3) ریزش بواسطه وسواس کندن مو:

ریزش موی جراحتی می تواند به دلایلی مانند مسائل پزشکی، پرتو درمانی، ضربه شدید و مسائلی از این قبیل باشد. البته ریزش موضعی مو در اطراف خط مو بعد از جراحی صورت، می تواند دائمی باشد. بطور کلی در تمام این ریزش ها، در صورتی که فرایند ریزش مو متوقف شود می توان از کاشت مو استفاده کرد. البته انجام این روش بسته به شرایط کاشت مو برای فرد نیز دارد که با آزمایشاتی که توسط پزشک متخصص انجام می گردد مشخص خواهد شد. نکته مهمی که پس از انجام این روش وجود دارد این است که به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه دو موضوع مراقبت های بعد از کاشت مو و همچنین تغذیه بعد از کاشت مو می بایست مورد توجه قرار گیرد.


طاسی ارثی:

رایج ترین نوع ریزش مو در زنان، طاسی ژنتیکی است که در حدود 20 درصد از زنان با آن مواجه می شوند. بر اساس تحقیقات انجام شده 3 درصد از زنانی که طاسی ارثی دارند 20 تا 29 ساله هستند، 16 درصد 30 تا 49 ساله هستند، 25 درصد شان 50 تا 69 ساله هستند، 28 درصد شان 70 تا 79 ساله هستند و 32 درصدشان 80 تا 89 سال سن دارند. این آمار نشان می دهد که آمار طاسی مو در زنان بعد از سن یائسگی افزایش می یابد.


مدل طاسی ارثی در زنان مثل مردان است، یعنی موهای جلوی سر نازک شده است و موهای پشت سرشان در حال ریزش است.دلیل این نوع طاسی نیز در زنان و مردان مشترک است. دلایلی مثل ژنتیک، تغییرات هورمونی، و سن و سال.


3 مدل ریزش مو در طاسی ارثی زنانه وجود دارد:

✔ درجه 1: موهای جلوی سر ریخته شده است.

✔ درجه 2: موهای بخش بزرگی از سر ریخته شده است.

✔ درجه 3: موهای جلو و وسط سر ریخته شده است.

درمان ریزش مو بانوان


پراکندگی ریزش مو:

سومین دسته از ریزش مو در زنان، نازک شدگی پراکنده موها است که شایع ترین نوع ریزش مو در زنان است. این در حالی است که موهای ناحیه دهنده در این مدل، نیز برای کاشت مو مناسب نیست چون ضخامت کافی را ندارد بنابراین این دسته افراد می توانند برای درمان طاسی سر از روش ترمیم مو یا کاشت موی مصنوعی استفاده نمایند زیرا این نوع ریزش مو با بالا رفتن سن گسترده تر می شود و تمام سر را فرا می گیرد.


در حال حاضر در مرکز تخصصی موی سینا (رنسانس)، یک پیج ترکیبی ترمیم مو یا کاشت موی مصنوعی به این افراد ارائه می دهد که شامل PRP مو، لیزر تراپی، مزوتراپی و ویتامین درمانی است. روش کار نیز به این صورت است که تیم پزشکی از PRP برای غربالگری خون و فعال سازی سلول های مرده استفاده می کند. لیزر تراپی نیز درواقع تاباندن نور با دستگاهی به سر است که باعث می شود قطر مو افزایش یابد و به نوعی باعث می شود خون در زیر پوست سر جریان یابد و درنتیجه باعث تقویت مو می شود. در این پکیج مزون تراپی نیز گنجانده ایم که یکسری آمپول ویتامین مفید برای مو زیر پوست سر تزریق می کنیم. آخرین عنصر پکیچ ترمیمی ، ویتامین درمانی است که قرص های ویتامین برای بیمار تجویز می شود.


ریزش موی زنان در واقع نشانه حساس بودن بیش از اندازه تارهای موی آنها و وراثتی است اما نباید نگران بود چون با استفاده از روش های ترمیم می توان جلوی گسترده شدن آن را گرفت و اقدام به درمان طاسی سر نمود.


دلیل پراکندگی ریزش مو در زنان:

1- سن و سال (با افزایش سن موها نازکتر می شود)

2- وراثتی (برخی زنان حتی در جوانی موهای نازکی دارند)

3- اختلالات هورمونی (بخصوص کم کاری تیروئید و دیگر مشکلات ژنتیکی)

4- مصرف دارو (مسکن های خوراکی؛ مصرف داروهای تیروئید، مصرف قرص فشار خون، قرص کاهش غلظت خون، قرص های ضد التهاب، داروهای ضد استرس و...)

5- مشکلات خونی مثل کم خونی که اغلب در زنانی که گیاه خوار هستند رخ می دهد.

6- فشارهای روحی شدید چند ماه قبل از ریزش مو

7- بیماری های شدید جسمی مانند عفونت، چندماه قبل از ریزش مو

8- زایمان (معمولا 1 تا 6 ماه پس از زایمان زنان دچار ریزش مو می شوند)

9- نوعی التهاب پوستی که بر بافت های متصل کننده تاثیر می گذارد.

10- آسیب دیدگی با مواد شوینده که می تواند باعث شکسته شدن بافت موها شود.

11) بیماری های زنانه مثل سرطان تخمدان

12) جراحی و بیهوشی کامل

13) کاهش سریع وزن

14) رژیم های غذایی غلط


برای زنانی که ریزش مو دارند اصولا پزشک یکسری آزمایشات می نویسد که اطلاعات عمومی و کلی در خصوص وضعیت کل وی کسب کند. این آزمایشات می تواند شامل، آزمایش تستوسترون، آزمایش CBC (برای تعیین کم خونی)، آزمایش کم کاری تیروئید و ... باشد.


درمان طبی نازک شدگی موی زنان:

بانوان عزیز، ابتدا باید بدانید که به صرف اینکه موهایتان در حال نازک شدن است نیازی نیست از رنگ کردن مو یا روغن زدن به آن اجتناب کنید چون این کارها وضعیت مو را وخیم تر نمی کند اتفاقا اگر موهایتان را رنگ کنید نازک بودن موهایتان کمتر به چشم می آید.از سوی دیگر چون فقر آهن هم می تواند باعث ریزش مو شود، اگر گیاه خوار هستید، حتما به پزشک خود اعلام کنید و از غذاهای حاوی آهن در برنامه غذایی تان استفاده کنید.


همانطورکه گفتیم، عوامل بسیاری در نازک شدن و ریزش موی زنان موثر است بنابراین حتما باید جهت درمان طاسی سر یا ریزش مو خود تحت نظر پزشک قرار بگیرید تا علت آن مشخص شود. اگر موهای نازکی دارید و با مصرف داروهای تجویز شده دکترتان بهبود نیافتید پیشنهاد می دهیم کاشت مو انجام دهید چون در زنان نیز مثل مردان جواب می دهد.


در پایان به بانوانی که از ریزش مو رنج می برند و تمایل به انجام کاشت مو ، کاشت موی مصنوعی یا ترمیم مو و یا تقویت مو با استفاده از متد هایی همچون PRP مو در مرکز تخصصی موی سینا (رنسانس) دارند، پشنهاد می دهیم با شماره های 02188909050 و 02188909051 تماس حاصل کرده و یا عکس خود را از طریق تلگرام به شماره 09122115442 ارسال کنید تا از مشاوره رایگان ما استفاده نمایید.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید