چگونه موهای زائد را از بین ببریم

یکی از خدمات کلینیک های پوست و مو، از بین بردن موهای زائد است. موهای زائد در بدن و صورت یکی از بدترین معضلاتی است که ممکن است فرد در طول زندگی خود با آن مواجهه شود. مثلا امکان دارد ببینید یک یا چند تار موی بلند مشکی رنگ زیر چانه تان ظاهر شده است و یا موهایی در هر جای بدن شما روییده است. 

یکی از عوامل بوجود آمدن این مسئله، کنار هم قرار گرفتن  عوامل ژنتیکی و هورمونی است  که این امر موجب رشد مو در ناحیه چانه می گردد. این مسئله یعنی وجود موهای زائد در بدن خانمها معمولا حساس تر است چرا که اغلب خانمها به هیچ وجه تمایل ندارند که حتی یک تار موی اضافه در سطح پوست آنها وجود داشته باشد و در صورت وجود سعی می کنند تا سریع آنرا از بین ببرند. به ویژه در صورت، دستها و یا پاها. البته بسیاری از مردان نیز علاقه مند به از بین بردن موهای زائد پوست بدن خود هستند. از جمله برخی از ورزشکاران حرفه ای و کسانی که زیبایی اندام کار می کنند، برخی هنرمندان و غیره. تاکنون به این منظور تکنیک ها و روش های مختلفی در جهان مورد استفاده قرار می گرفته که برخی از این روش ها هنوز هم در بعضی نقاط جهان مورد استفاده قرار می گیرند. 

نکته مهم این است که فولیکول های مو به هورمون های مردانه یا هورمون آندروژن و همچنین کلیت هورمون های زنانه حساس می باشند و همین مسئله ملاک مهمی در میزان رشد و یا عدم رشد مو در چانه انسان می باشد. به همین دلیل گفته می شود که بیشتر و کمتر شدن موهای چانه مستقیما به هورمون های مردانه و یا زنانه  مربوط است.

در مجموع فولیکول های مو و تغییرات آنها، نقش مهمی در رشد موها دارند و در این میان ژنتیک نقش تعیین کننده ای دارد. بنابراین کسانی که مادربزرگ و یا پدربزرگ شان موهای بلند بر روی چانه شان دارند، آنها هم به احتمال زیاد به این مسئله دچار می شوند.


چگونه موهای زائد را از بین ببریم


معمولا رویش این نوع موها در هر سنی رخ می دهد و اینکه با افزایش سن این موهای زائد نیز افزایش می یابد ولی در کل هیچگونه جای نگرانی نیست زیرا شما می توانید بعد از دیدن این نوع موها با روش های سنتی و یا با استفاده از لیزر موهای زائد را از بین ببرید.


روش های حذف موهای زائد:

همانطور که اشاره شد، در حال حاضر چندین روش جهت این امر مورد استفاده قرار می گیرند که می توان آنها را به دو دسته روش های سنتی و خانگی و یا روش های مدرن (که در کلینیک ها مورد استفاده قرار می گیرند) دسته بندی کرد. از جمله:

تیغ
مواد گیاهی و طبیعی (مانند پودر رازیانه)
وکس
کرم های موبر
لیزر

در پایان توصیه می شود که ابتدا برای از بین بردن موهای زائد خود از راههای درمان خانگی و راههای آسان استفاده کنید و پس از موفق نشدن از بین بردن آن از لیزر موهای زائد می توانید بهره ببرید.


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید