چراکاشت مو

کاشت مو فرآیندی است که در آن یک تیم مجرب پزشکی از موهای پشت سر یا اطراف سر بیمار برمی دارند و در قسمت های کم پشت تا طاس سر وی می کارند. که معمولا در مطب و تحت بی حسی موضعی انجام می شود.

بر اساس تحقیقات مرکز تخصصی موی رنسانس، عمدتا طاسی ها به دلیل مسائل ژنتیکی است اما مسائلی مانند رژیم غذایی، استرس، بیماری و مصرف کردن یکسری داروها نیز می تواند باعث طاسی شود. 

دو نوع روش کاشت مو وجود دارد که عبارت است از : 

گرفت های تکه شده و میکرو گرفت ها. هرکدام از گرفت های تکه شده شامل 4 تا 10  مو است. و میکرو گرفت ها شامل 1 یا 2 مو است.

کاشت مو می تواند چهره شما را زیباتر کند و اعتماد بنفس شما را افزایش دهد البته کاشت مو برای هرکسی خوب نیست.

بهترین افراد مستعد برای کاشت مو عبارتند از :

·       افرادی که طاسی مدل مردانه دارند.

·       زنانی که موهای شان نازک شده است

·       هرکسی که بخشی از موهایش را به دلایلی مثل سوختگی یا جراحت از دست داده است.

افرادی که کاشت مو برایشان مناسب نیست عبارتند از :

·       زنانی که سراسر سرشان دچار ریزش موی بسیار وسیعی است

·       افرادی که موی کافی در ناحیه دهنده سر ندارند که برای کاشت برداشت شود. ( لازم به ذکر است مرکز تخصصی موی رنساس از روش FUEاستفاده می کند که برای این افراد که از بانک موی کمتری برخوردارند بسیار کارآمد است.)

·       افرادی موی سرشان را به واسطه مسائل پرشکی مثل شیمی درمانی از دست داده اند.

چراکاشت مو

فرآیند کاشت مو چگونه است؟

روشهای سنتی کاشت مو با روشهای نوین کمی متفاوت است. در روشهای سنتی ابتدا سر تمیز می شود و سپس بصورت موضعی بی حس می شود و سپس با تیغ های پزشکی بخشی از پوست  ناحیه پشت سر بیمار برداشته می شود و زیر میکروسکوپ های قوی تکه تکه می شود سپس هرکدام از این تکه ها را که حاوی مو است در سوراخ های ایجاد شده در ناحیه طاسی سر می کارند و سپس سر بیمار را بانداژ می کنند. بعد از 10 روز نیز بخیه ها ی پشت سر کشیده می شود. در روش های سنتی ممکن است لازم باشد بیماربا فاصله چندماه، 3 یا 4 جلسه دیگر برای کاشت مراجعه کند تا به آنچه مدنظرش است برسد.

اما در روش های نوینی مانند SUT  و FUE که بصورت انحصاری در مرکز تخصصی موی رنسانس انجام می شود کاشت مو در یک روز انجام می شود و بیمار دوران نقاهت ندارد و بعد از کاشت مو می تواند به سرکار خود برگردد. از دیگر محاسن این روش، این است که چون واحدهای فولیکولی از سر برداشته می شود، در پشت سر جراحت چندانی بوجود نمی آید و می توان با موهای اطراف آنرا به راحتی پوشش داد.

 

بعد از کاشت مو چه می شود؟

بعد از کاشت مو بخصوص در روشهای سنتی ممکن است نیاز باشد برای تسکین زخم های سر، داروهای مسکن تجویز شود. همچنین برای جلوگیری از عفونت، تیم پزشکی یکسری آنتی بیوتیک تجویز می کند. برای کاهش ورم سرو صورت نیز داروهای ضد التهاب تجویز می شود. اما معمولا اغلب بیماران بعد از چند روز می توانند به روال عادی زندگی شان ادامه بدهند. 

چندهفته بعد از کاشت، موهای کاشت شده کاملا میریزد اما جای نگرانی نیست چون بعد از حدود 6 ماه حداقل 60 درصد موهای کاشت شده جوانه می زند.

برخی پزشکان برای بهبود میزان رشد مجدد موها، یکسری داروی تقویتی تجویز می کنند که احتمال ریزش مو را در آینده کاهش می دهد. اگر از دار.های تقویتی و یا لیزر تراپی استفاده نکنید ممکن است ناحیه دیگر سر دچار ریزش مو شوید.

پیچیدگی های کاشت مو:

کاشت مو معمولا با یکسری عوارض جانبی همراه است که ظرف چند هفته این عوارض برطرف می شود. عوارضی مانند: خونریزی، عفونت، ورم کردن سر، کبودگی اطراف چشم، ایجاد پوسته اطراف جای برداشت مو و کاشت مو، بی حسی اطراف ناحیه برداشت و کاشت مو، خارش، التهاب ، ریزش ناگهانی مو چندهفته پس از کاشت، ظاهر غیرطبیعی موها پس از کاشت.

چشم انداز بلند مدت کاشت مو چگونه است؟

افرادی که کاشت مو انجام داده اند، معمولا درمان را ادامه می دهند تا به نتیجه مطلوب برسند. ظاهر و ضخامت موهای جدید به سستی پوست سر، ضخامت تارهای مو در ناحیه کاشت شده، کیفیت مو و فر بودن موها بستگی دارد.

عزیزانی که از ریزش مو رنج می برند و تمایل به انجام کاشت مو و ترمیم مو در مرکز تخصصی موی رنسانس را دارند می توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل با شماره های 02188909050 و 02188909051 تماس حاصل کرده و یا عکس خود را از طریق تلگرام به شماره 09122115442 ارسال کنند.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید