تفاوت کاشت مو به روش FUE با کاشت مو به روش FUT

کاشت مو FUE به دلیل اینکه یک زخم خطی ایجاد نمی کند، می تواند برای افرادی که می خواهند از موهای بسیارکوتاه استفاده کنند مناسب باشد. همچنین یک امتیاز برای افرادی است که فعالیت زیادی دارند مانند ورزشکاران حرفه ای و یا افرادی که بعد از انجام عمل می خواهند خیلی زود فعالیت های خود را از سر بگیرند.

این شیوه پیوند مو همچنین برای افرادی است امکان برداشت مو بصورت نواری از پشت سر آنها وجود ندارد و یا افرادی که پوست جمجمه نازکی داشته یا پوست سرشان کشسانی کمی دارند. پیوندهای FUE همچنین این امکان را به جراح می دهد که انتقال موهای بخش هایی از بدن به موی سر را نیز مورد بررسی قرار دهد. که می تواند به موهای ریش و یا موی قسمت هایی از بدن اشاره باشد، اگرچه دراین زمینه محدودیت هایی وجود دارد و برای همه افراد امکان پذیر نیست.

امکان استفاده از آخرین ابزارها در روش کاشت مو FUE سبب می‌شود که خط های زخم محل اهدا که در شیوه های قبل مشهود بود در روش های جدید به صورت کامل استتار گردد.

برخی از بیماران از سادگی استخراج واحد فولیکولی در روش کاشت مو FUE لذت می برند زیرا این روش نسبت به روش کاشت موی FUT کمتر تهاجمی است و اصلا جراحی صورت نمی پذیرد. واقعیت آن است که هر دو این روش های کاشت مو روش های جراحی تهاجمی محسوب می شوند و در هر دو مورد جراحی های عمیق صورت می گیرد (این یعنی آنکه جراحی به لایه های چربی در زیر ناحیه ای که فولیکول مو وجود دارد می رسد) و عمق یکسانی مورد عمل می گیرد. تفاوت در شیوه این عمل با دیگر روش ها در نوع ایجاد زخم ها و جراحت های جراحی است. در روش FUE چند زخم دایره ای شکل به صورت پراکنده در نواحی مختلف محل اهدا ایجاد می شود و در کاشت موی FUT یک زخم نسبتا عمیق در میانه ناحیه اهدا (پشت سر) انجام می شود. در روش FUE می توان محل های برداشت و فواصل آنها را تعیین کرد. 


تفاوت کاشت مو FUT و FUE


روش خارج کردن واحد فولیکولی (FUE) و پیوند واحد فولیکولی (FUT) بسیار مورد مقایسه قرار می گیرند به گونه ای که گاهی تصور می شود این دو روش کاشت مو کاملا با یکدیگر فرق دارند، یا حتی در تضاد با هم هستند. علی رغم این باور غلط رایج، تفاوت بین FUE و FUT در روشی است که به موجب آن واحدهای فولیکولی از پشت و کناره های سر فرد برداشته می شوند. مابقی فرآیند کاشت مو در این دو روش اساسا شبیه به هم است. 

در روش کاشت مو FUT پزشک جراح از پشت سر بیمار یک نوار خارج می کند و از این نظر برای افرادی مناسب است که به شکل وسیعتری دچار طاسی و ریزش مو هستند و همچنین افرادی که مشکلی با جای زخم باقی مانده و دوره نقاهت نسبتا بیشتر آن در مقایسه با کاشت موی FUE، ندارند.

در روش کاشت مو FUE واحدهای فولیکولی مو بصورت جدا از هم (تک تک ) و از نواحی مختلف پشت سر برداشت می شود و از این نظر مناسب کسانی است که نیاز به گرافت های کمتری برای کاشت مو دارند و همچنین نمی خواهند جای زخم و بخیه در پشت سر آنها باقی بماند. ضمنا دوره نقاهت نیز در کاشت مو FUE کمتر از FUT است و به سرعت فرد می تواند فعالیت های روزانه خود را آغازکند.


کاشت مو به روش FUE و FUT


در کل روش برداشت در کاشت موی FUT از طریق strip به دو دلیل مقدم بر روش برداشت در FUE است. اولین دلیل این است که روش  FUTبه جراح اجازه می دهد که از طریق جداسازی واحدهای فولیکولی با حداقل آسیب، با کیفیت ترین پیوندها را به دست آورد. دلیل دوم اینکه کاشت مو به روش FUT به جراح اجازه می دهد که از دائمی ترین بخش ناحیه دهنده مو بهترین استفاده را بکند. 

از آنجایی که بهرحال تفاوت هایی بین کاشت موی FUT و روش کاشت موی FUE وجود دارد انتخاب بهترین روش کاشت مو با توجه به بررسی تمامی موارد و ملاحظات متععد جهت دریافت بهترین نتیجه بر عهده پزشک و جراح کاشت مو می باشد.


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید