آیا انجام کاشت مو در زمان شیوع کرونا امکان پذیر است؟

بیماری کووید19 (COVID-19) یک بیماری ویروسی قابل انتقال از طریق تنفس و تماس با سطوح آلوده می باشد. این بیماری در سراسر جهان افراد بسیاری را مبتلا کرده و باعث مرگ بسیاری از مردم دنیا و هموطنانمان شده است. تنها راه جلوگیری از شیوع کرونا عدم تجمع افراد و رعایت شدید نکات بهداشتی می باشد و به همین دلیل در بسیاری از کشورها از جمله ایران زمانی را برای دوران قرنطینه و تعطیلی برخی مشاغل اختصاص داده اند. اما این سوال برای بسیاری از افراد ایجاد می شود که آیا انجام کاشت مو در زمان شیوع کرونا امکان پذیر است؟


کاشت مو

کاشت مو یک روش دائمی برای بازگرداندن طبیعی مو به افرادیست که به دلایل مختلف با ریزش مو در قسمت هایی از سر خود درگیر هستند. در این روش واحدهای فولیکولی کوچک مو (گرافت ها) از قسمت پشت سر برداشته و با کمک ابزارهای میکرو در قسمت های طاس و کم پشت پیوند می شوند. در روش های جدید پیوند مانند کاشت مو SUT درد و عوارض به حداقل رسیده و با توجه به وضعیت جسمی افراد دوران نقاهت بسیار کوتاه می باشد. بدون نیاز به بستری و مراقبت های خاص و ویژه و تنها با رعایت چند مورد ساده می توان نتیجه ای کاملا طبیعی و دائمی را دریافت کرد؛ البته مشاهده نتیجه نهایی با توجه به وضعیت هر شخص حدود 8 تا 10 ماه زمان نیاز دارد. با استفاده از روش های جدید کاشت مو امکان پیوند با تراکم بیشتر وجود دارد، همچنین این روش ها بدون نیاز به بیهوشی، تنها با استفاده از بی حسی موضعی و بدون درد و خونریزی در یک جلسه صورت می گیرد.


آیا انجام کاشت مو در زمان شیوع کرونا امکان پذیر است؟

همانطور که گفته شد، در زمان اوج گیری شیوع کرونا دولت ها اقدام به گذاشتن محدودیت ها از جمله تعطیلی مراکز زیبایی می کنند که طبعا کلینیک های کاشت مو نیز تابع دستورالعمل های وزارت بهداشت خواهند بود. در این شرایط هیچ مجموعه زیبایی اجازه انجام درمان های زیبایی را ندارد و تنها کلینیک ها و مراکز درمانی ضروری مجاز به خدمت رسانی هستند. در زمان وجود قرنطینه و اجرای محدودیت ها امکان مراجعه برای انجام کاشت مو وجود ندارد، اما این محدودیت های شدید تنها برای دوره خاص (معمولا دو تا چهار هفته) می باشند.

کاشت مو


پس از اتمام دوران قرنطینه به دلیل کاهش مبتلایان به کووید19 توسط ابلاغیه هایی به کلینیک های زیبایی، مجوز خدمات رسانی داده خواهد شد که بر اساس آنها می توانند فعالیت خود را از سر گیرند. البته وجود این مجوزها به معنی گذر از کرونا نیست و باید موارد بهداشتی بسیاری و محدودیت هایی برای فاصله گذاری انجام شود. برای انجام کاشت مو در هر زمانی ابتدا باید شرایط خود را بررسی کنید تا ببینید که آیا یک کاندید مناسب برای این درمان زیبایی هستید یا خیر. معیارهای نامزد مناسب برای کاشت مو عبارتند از:

• افراد با ریزش موی شدید و الگوی طاسی یا ریزش موی سکه ای

• افرادی که به دلیل سوانح و سوختگی دچار ریزش مو شده اند

• افراد با ریزش مو به دلیل مشکلات هورمونی و ژنتیکی

• داشتن شرایط سنی بین 25 تا 60 سال (در سنین کم امکان ریزش بیشتر و در سنین بالا امکان عدم موفقیت کاشت وجود دارد)

• داشتن شرایط جسمی سالم و بدون بیماری

• داشتن بانک موی قوی و سالم


شرایط انجام کاشت مو در زمان شیوع کرونا

در صورت بازگشایی مراکز زیبایی، ارائه خدمات کاشت مو با انجام دستورالعمل های بهداشتی ممکن است که باید با بالاترین استانداردها صورت گیرد تا امکان انتقال ویروس کرونا را تقریبا به صفر رساند. انجام کاشت مو در این دوران تحت شرایط زیر صورت می گیرد:

1- پذیرش روزانه تعداد محدود متقاضیان و جلوگیری از ایجاد صف انتظار برای رعایت فاصله گذاری

2- هنگام حضور در کلینیک کاشت مو تمامی پرسنل و مراجعین از ماسک و سایر لوازم بهداشتی حفاظتی (مانند دستکش، شیلد و ...) استفاده کنند

3- در زمان ورود مراجعین به کلینیک و مراکز کاشت مو یک بررسی ابتدایی در حد چک کردن دمای بدن صورت گیرد

4- وضعیت سلامت کارکنان و حاضرین در کلینیک های زیبایی به صورت روزانه چک شود

5- تمام قسمت های کلینیک، مخصوصا اتاق های انجام کاشت مو مداوما ضدعفونی شوند


همچنین برای حفظ سلامتی پرسنل و سایر مراجعین، از متقاضیان انجام کاشت مو خواسته می شود تا اگر علائمی از نشانه های کرونا را دارند، وقت خود را به تعویق انداخته و از خانه خارج نشوند. همچنین در صورتی که در 14روز گذشته با فرد مبتلا به کووید19 در ارتباط بوده یا در جمع شلوغی قرار داشتند یا به سفر رفتند، پس از اطمینان از سلامت خود اقدام به مراجعه به کلینیک کاشت مو کنند.


چنانچه قصد انجام کاشت مو در زمان شیوع بیماری کرونا را داشته باشید مرکز تخصصی موی رنسانس با رعایت تمامی پروتکل بهداشتی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید