کاشت مو به روش سلول های بنیادی

انسان از بدو خلقت تا به امروز دنبال یافتن و پیشرفت بوده است علی الخصوص در زمینه دانش که فناوی که بیش از پیش  پیشرفت در آن ها اتفاق افتاده است. 

علوم پزشکی یکی از این سری دانش هایی می باشد که انسان روز به روز در این زمینه پیشرفت کرده است و توانسته حتی بیماری های ناشناخته را درمان کرده و یا راه حلی برای بهبود آن پیدا کند با این ترتیب هر روز باید شاهد کشف درمان و یا داروی جدیدی باشیم که دانشمندان و محقیقن شبانه روز به دنبال به دست آوردن آن هستند.

سلول های بنیادی چیست؟

به سری دسته یاخته های بنیادی یا بن بنیادی که توانایی تکثیر و تبدیل را دارند سلول های بنیادی می گویند. به عبارتی دیگر سلول های بنیادی سلول های مادر یا همان سلول های خام می باشند که قابلیت تکثیر و تبدیل به هر سلولی را دارند همچنین از دیگر قابلیت های این سلول ها ترمیم و خود سازی را انجام دهد. از جمله این سلول ها می توان به سلول های موجود در خون، سلول های موجود در قلب، سلول های موجود در عصب، سلول های موجود در غضروف و ... اشاره کرد. 

کاشت مو به روش سلول های بنیادی

کاربرد سلول های بنیادی :

سلول های بنیادی از مهمترین کاربردشان باز سازی و ترمیم بافت های مختلف بدن می باشد که به هر دلیلی از بین رفته اند و یا دچار نقص شده اند. محققان و دانشمندان جهت ترمیم بافت های ناقص از جایگزینی سلول های جدید یا همان سلول های بنیادی استفاده می کنند که این سلول های جدید را پیوند می زنند و جایگزین سلول های مرده ویا سلول های ناقص می کنند.

سلول های بنیادی به دلیل معجزه آسا بودن و به دلیل جذابیت فراوانی که دارند باعث شده اند که مباحث در علم پزشکی از آنها باشند زیرا این سلول های به نوعی پازل گمشده ترمیم بافت های ناقص می باشند و به طور کلی موجب شگفت زدگی می شوند.

کاربرد سلول های بنیادی در کاشت مو :

ریزش موی ارثی یک عارضه ایست که از نسل قبل به فرد به ارث می رسد که طی آن موهای فرد در فواصل زمانی خاصی ریزش پیدا می کند که این عارضه متاسفانه هیچ  درمانی به جز کاشت مو ندارد اما یکی از شروط اصلی کاشت مو داشتن بانک موی مناسب می باشد که اگر فرد به هر دلیلی بانک موی مناسبی نداشته باشد نمی تواند کاشت موی زنده و قابل رشد انجام دهد.

در سالهای اخیر سلول های بنیادی وارد حوزه کاشت مو شده اند که دانشمندان و محققان سلول های بنیادی را جایگزین سلول های ناقص می کنند که این سلول ها می توانند نقص ژنتیکی را برطرف کرده و موهای فرد همانند گذشته کامل و بدون ریزش باشد.

طی 3 سال اخیر در کشور انگلستان دانشمندان و محققان تحقیق و پژوهش پیرامون این موضوع را انجام داده اند که امید است این تحقیقات به ثمر برسد. 


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید