سن مناسب کاشت ریش و سبیل

کاشت ریش و سبیل برای بسیاری از مردان جوان و یا میانسالی که دچار ریزش و یا طاسی در صورت خود شده اند و به دلایل متعددی تارهای مو در نواحی ریش و یا سبیل آنها کم پشت شده و یا ریخته است، صورت می گیرد. ریزش و یا کم پشت بودن ریش و یا سبیل امری است که متاسفانه در بسیاری از مردان در جهان اتفاق می افتد ولی خوشبختانه تاکنون روش های زیاد و متعددی جهت برطرف کردن آن ارائه شده است که یکی از بهترین و ماندگارترین روش ها کاشت یا پیوند ریش و سبیل است. (پیشنهاد می کنیم در این رابطه به مقاله کاشت ریش چیست نیز مراجعه کنید)

امروزه به همین جهت بسیاری از مردانی که دچار ریزش سبیل و یا ریش شده اند براحتی به پزشکان متخصص و یا کلینیک های تخصصی پوست و مو مراجعه می کنند تا براحتی این مشکل خود را برطرف سازند. اما سئوالی که برای بسیاری از آنها پیش می آید این است که سن مناسب کاشت ریش و سبیل چه سنی است؟ یا به عبارت دیگر، از چه سنی می توان جهت کاشت ریش و سبیل اقدام کرد؟ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم:

سن مناسب کاشت ریش و سبیل

ریزش یا کم پشت بودن ریش و سبیل:

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که لزوما تمام مردانی جهت پیوند ریش و سبیل اقدام می کنند، دچار ریزش موهای این نواحی از صورت خود نشده اند بلکه ممکن است برخی از آنها از همان دوران نوجوانی ریش یا سبیل کم پشت داشته اند. 
در مجموع مهمترین دلایل ریزش و یا کم پشت بودن ریش و سبیل عبارتند از:

دلایل هورمونی و یا ژنتیکی
زخم و یا خارش شدید
سانحه
استرس و یا شوک های شدید روحی
عفونت های پوستی
التهاب
قارچ های پوستی
سوختگی

اما امروزه دیگر جای نگرانی نیست بلکه با استفاده از روش های نوین علم پزشکی و زیبایی به آسانی می توان این معضل را برطرف کرد. درمان کم پشت بودن و یا نداشتن ریش و سبیل های مناسب پرپشت تاکنون با استفاده از روش های مختلفی صورت می گرفته که مهمترین تکنیک ها و روش های مورد استفاده عبارت بوده اند از:

درمان های دارویی
درمان هایی غیر دارویی

درمان های دارویی شامل استفاده از داروهای تقویتی مانند ماینوکسیدیل است که البته باید حتما زیر نظر پزشک تجویز شده و مورد استفاده قرار گیرد. درمان های دارویی مزایا و معایب خاص خود را دارند و معمولا به عنوان بهترین گزینه برای کسانی که ریش یا سبیل کم پشتی دارند، توصیه نمی شود. (جهت مطالعه بیشتر می توانید به مقاله ماینوکسیدیل مزایا عوارض و نحوه استفاده مراجعه کنید)

اما از مهمترین درمان های غیردارویی، می توان به کاشت یا پیوند ریش و سبیل اشاره کرد که همانند پیوند موهای سر، در این روش نیز فولیکول موهای ناحیه اهدا کننده (یا بانک مو) جدا شده و در نواحی از ریش و یا سبیل فرد متقاضی که کم پشت است و یا دچار طاسی است، کاشته می شوند. 

سن کاشت ریش و سبیل

سن کاشت ریش و سبیل: 

اما اگر شما هم متقاضی پیوند مو در ناحیه ریش و سبیل شده اید، بد نیست بدانید که چنین فرآیندهایی محدودیت های خاص خود را دارند. از جمله محدودیت سن. به عبارت بهتر اگر سن شما کمتر از حداقل سن مورد نظر باشد، شما آماده این فرآیند نخواهید بود. 

معمولا توصیه می شود که جوانان از سنین 21 یا 22 سالگی ببعد در صورت نیاز اقدام به کاشت سبیل و ریش کنند. حتی در برخی کلینیک ها و متخصصان آنها ممکن است حتی این سن را نیز کافی ندانسته و حداقل سن مورد نیاز جهت پیوند ریش و سبیل را سنین 25 یا 26 سال بدانند. 

در هر صورت سن مناسب جهت پیوند ریش و سبیل تا حدودی به شرایط خود فرد نیز بستگی دارد ولی بطور قطع می توان گفت که آقایان با حداقل سن 24 یا 25 سال کاملا آماده انجام آن هستند و در چنین سنی ترشح هورمون های مردانه به تکامل رسیده و فرد تقریبا وضعیت رویش موهای صورتش به حالتی پایدار رسیده که می توان به راحتی جهت کاشت و پیوند گرفت های مو اقدام کرد. 

کلینیک کاشت موی رنسانس با اسلها تجربه در زمینه کاشت ریش و سبیل در خدمت شما جوانان است. اگر به زیبایی خود می اندیشید و یا قصد کاشت و پیوند موی سر، ابرو یا ریش و سبیل خود را دارید، با ما تماس بگیرید.


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید