جلوگیری از سفید شدن مو

سفید شدن مو یک امر طبیعی برای هرکس می تواند باشد که با بالا رفتن سن به صورت تدریجی مو ها سفید می شود. همچنین این اتفاق می تواند منشا وراثتی داشته باشد. اما اگر در جوانی در موهایتان در حال سفید شدن است این نکات را رعایت کنید:

جلوگیری از سفید شدن مو

·      تغذیه مناسب

استفاده از برنامه غذایی مناسب می تواند سفید شدن مو را به تاخیر بیندازد. مصرف لبنیات از جمله شیر و همچنین تخم مرغ سبب جلوگیری از سفیدی مو می شود. علاوه بر اینویتامین های گروه B مخصوصا ویتامین B12  از این امر تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد.

·      حذف استرس

استرس علاوه بر ریزش مو باعث سفید شدن مو می شود پس سعی بر کاهش استرس در زندگی روزمره خود کنید.

·      قطع مصرف دخانیات

در بعضی مواقع سفید شدن مو حاصل از استعمال دخانیات و مصرف سیگار می باشد.

·      روغن های گیاهی

هر از گاهی مو های خود را با روغن هایی مانند بادام و یا زیتون ماساژ داده و سپس شست و شو دهید. این امر باعث حفظ رطوبت و رنگ مو می شود.

·      کافئین کمتر

استفاده بیش از حد از مواد کافئین دار مانند چای و قهوه و همچنین غذا های سرخ شده و ادویه جات سبب سفید شدن زود هنگام مو می شود.

·      طبیعی زندگی کنید!

استفاده از مواد غذایی طبیعی مانند میوه و سبزیجات ارگانیک و محدود کردن مصرف مواد غذایی فرآوری شده سبب کاهش سفید شدن مو و سالم تر ماندن آن می شود.

·      استفاده از رنگ های طبیعی مانند حنا

تمامی متخصصان خارجی هم بر این عقیده هستند که استفاده از حنا علاوه بر زیبایی و سلامت مو باعث جلوگیری از سفیدی آن هم خواهد شد.

·      استفاده از ماهی سالمون

اسید های چرب مفید در انواع ماهی ها به خصوص سالمون علاوه بر اینکه موجب استحکام و زیبایی مو ها می شود، باعث تاخیر در سفید شدن زود هنگام مو هم خواهد شد.

·      روغن های گیاهی

هر از گاهی مو های خود را با روغن هایی مانند بادام و یا زیتون ماساژ داده و سپس شست و شو دهید. این امر باعث حفظ رطوبت و رنگ مو می شود.

لینک های مرتبط:

- نکات مراقبت از مو

- جلوگیری از ریزش مو

- کاشت مو


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید