منابع غذایی برای مو

جالب است بدانید گاهی اوقات موهای ما گرسنه اند و محتاج غذای مناسبند. پس چه خوب است که بجای جستجوی شامپوهای حاوی مواد مغذی، مواد مغذی لازم را در رژیم غذایی مان بگنجانیم.

عواملی مانند ژنتیک؛ سن و هورمونها بر سلامت موی ما تاثیر گذار است اما آنچه که ما می خوریم مهمترین عامل در حفظ و کنترل سلامت موهایمان محسوب می شود و خوردن مواد مغذی غنی و لازم برای مو، می تواند باعث ضخیم شدن موها، رشد طبیعی آنها و درخشندگی آنها شود.

بهترین منابع غذایی برای موها کدام است؟

روغن بادام؛ حاوی مواد مغذی زیادی مانند پروتئین ها، چربی های سالم و ویتامین های مخصوصی است که با سلامت مو مرتبط اند. ویتامین E  موجود در روغن بادام برای ضخامت و تراکم موها الزامی است.

نارنگی؛ مصرف نارنگی به دو طریق بر سلامت موی ما تاثیر میگذارد. اول؛ ویتامین C  آن به بدن کمک می کند آهن موادغذایی مصرفی راحت تر جذب کند. دوم؛ ویتامین B12  نارنگی باعث رشد بیشتر مو و کاهش ریزش مو می شود و روند سفید شدن مو را کند می کند.

اسفناج؛در برخی  موارد کمبود مواد معدنی دلیل ریزش مو است در نتیجه پزشکان معتقدند باید مطمئن شویم در رژیم غذایی مان مواد معدنی کافی وجود دارد. اسفناج حاوی آهن فراوان است. سبزیجات سبز دیگر نیز حاوی امگا3، پتاسیم و کلسیم هستند. جالب است بدانید اسفناج یکی از 8 سوپرغذایی است که باید هر روز بخوریم!

ماست یونانی؛ اگر دقت کرده باشید یونانی ها موهایی پرپشت و ضخیم دارند که عمدتا به دلیل یک نوع ماست غنی از پروتئین و ویتامین B5 است که از گذشته ها در رژیم غذایی شان جای دارد.

ماهی قزل آلا؛ بدن انسان کارهای فوق العاده ای می تواند انجام بدهد مثل تبدیل کردن نور خورشید در بدن به ویتامین  .Dهمچنین بهتر است امگای 3 بدن را از منابعی مانند ماهی قزل آلا تامین کرد چون امگا3 موجب رشد موها و درخشان شدن و پرپشت ماندن آنها می شود.

دارچین؛ دارچین جریانی را که باعث رساندن اکسیژن و مواد مغذی به تارهای مو می شود، بهبود می بخشد.

آرد جوی دوسر؛ جو حاوی آهن، فیبر، روی  و امگا3 است که باعث رشد مو و تراکم مو می شود.

تخم مرغ؛ تخم مرغ حاوی ویتامین های گروه B است که موجب رشد مو و تقویت ناخن های شکننده می شود. کمبود ویتامین های گروه  B باعث ریزش مو می شود.

عدس؛ حاوی پروتئین، آهن، روی ویتامین B  و اسید فولیک است. بدن به اسید فولیک برای حفظ سلامت گلبولهای قرمز خون که با اکسیژن رسانی به پوست، مو را تعذیه می کنند، می شود.

صدف خوراکی؛ روی یک ماده معدنی مهم برای سلامت کل بدن است که اگر به میزان کافی مصرف نکنیم موجب ریزش مو و حتی مژه ها می شود.صدف خوراکی و گوشت حاوی روی فراوان است.

جگر؛ همانطور که گفتیم کمبود اهن موجب ریزش مو بخصوص در بانوان می شود موادی مانند جگر و اسفناج حاوی آهن است.

ماکیان و پرندگان؛ فقر پروتئین موجب اختلال در بخش هایی از بدن از جمله موها می شود. برای تامین پروتئین مورد  نیاز بدن، پزشکان توصیه به خوردن گوشت ماکیان، مرغ و ماهی می کنند.

جو؛ ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند اشعه UV مخرب را جذب می کند و از سلولهای پوست محافظت می کند. جو حاوی ویتامین E  است.

آجیل؛ آجیل حاوی روغن هایی است که تعداد « الاستین های» مو را افزایش می دهد. الاستین ها موجب ارتجاعی شدن موها می شود و از شکستگی آنها جلوگیری می کند.

قارچ؛ تحقیقات نشان می دهد  مس می تواند به حفظ رنگ طبیعی مو کمک کند که قارچ حاوی مس فراوان است.


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید