دلایل ریزش ابرو

ریزش ابرو یکی از معضلاتی است که همچون ریزش مو سر مدت ها گریبانگیر بسیاری از افراد به خصوص خانم ها شده است. همانطور که برای درمان طاسی سر روش های مختلفی از جمله کاشت مو ، ترمیم مو ( کاشت موی مصنوعی ) و... وجود دارد ، برای ریزش ابرو نیز روش های مختلفی وجود دارد.پیشتر در مقاله همه چیز درباره کاشت ابرو درباره کاشت ابرو که یکی از موثرترین و بهترین راه های درمان ریزش موی ابرو می باشد، مطالبی را جهت اطلاع شما خوانندگان گرامی نوشتیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه کنید.


اما اکنون بهتر است با دلایل ریزش ابرو نیز آشنا شوید. چنانچه پیشگیری از این امر می تواند مانع از ریزش موهای ناحیه ابرو و ناراحتی شما شود. آمارها نشان داده که درصد زیادی از افرادی که دچار این معضل شده و به کلینیک های کاشت مو و ابرو در سالهای گذشته مراجعه کرده اند، با رعایت نکات مهم در زمینه بهداشت و درمان، می توانستند از بروز این مسئله پیشگیری کرده و دچار این مشکل نشوند.


دلایل ریزش ابرو


ما اعتقاد داریم که هر چه آگاهی افراد جامعه در زمینه های مسائل مربوط به پوست و مو بیشتر باشد و اطلاع رسانی هر چه بهتری در این زمینه صورت گیرد، راحت تر می توان ار مشکلاتی مانند ریزش ابرو جلوگیری کرد. به همین جهت در این بخش تلاش داریم تا مهمترین دلایل ریزش ابرو را به اتفاق بررسی کنیم با امید به اینکه با مطالعه این موارد بتوانید در زمینه نگهداری از ابروهایتان، موفق باشید و از زیبایی چهره خود لذت برده و دچار مشکلاتی چون عدم اعتماد به نفس نشوید. ضمنا این نکته را هم باید یادآوری کنیم که بسیاری از عوامل و ریشه های ریزش ابرو مشابه و یا یکسان با دلایل ریزش موی سر هستند.


نکته مهم اینجاست که ریزش موهای ابرو را نباید به عنوان یک عارضه طبیعی در نظر گرفت و به محض اینکه احساس کردید فولیکول های موهای این ناحیه در حال ضعیف شدن و ریختن هستند، باید به فکر چاره و درمان آن باشید.


خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم پزشکی و استفاده از تکنیک هایی مانند کاشت ابرو تا حد زیادی می توان این عارضه را برطرف نموده و مجددا صاحب ابروهایی زیبا شوید. عوارض کاشت ابرو به مراتب کمتر از سایر روش های درمانی دیگر است و می توان از این روش برای کاشت مو سر هم استفاده کرد.


دلایل اصلی ریزش ابرو عبارتند از:

خارش شدید:

یکی از مهمترین دلایل ریزش موها چه در سر و نواحی دیگر از جمله ابرو، خارش شدید آن است. زمانی که پوست سر یا صورت شما می خارد، بجای خارش شدید می توانید با شستشوی ملایم با آّب براحتی این مشکل را برطرف کنید. نیازی به خاراندن آن ناحیه و ایجاد زخم و در نتیجه ضعیف شدن ریشه موها نیست.


استرس و فشارهای عصبی:

یکی از شایع ترین دلایل ریزش موهای ناحیه ابرو، استرس شدید و فشارهای روحی روانی است. این معضل البته بطور مشابه موجب ریزش موهای سر نیز می شود. کسانی که دچار حملات عصبی و یا استرس شدید می شوند، بهتر است با مراجعه به مشاوران روانپزشک این معضل را هر چه سریعتر برطرف کنند تا در نهایت زمینه جهت اجرای روش های درمانی مانند کاشت و پیوند ابرو فراهم شود. استرس شدید یکی از بدترین مسائلی است که در دنیای صنعتی و شهرنشینی امروز گریبانگیر مردم جهان به خصوص جوانان و حتی نوجوانان شده. عارضه ای روحی روانی که باید جدی گرفته شود.


بیماری های پوستی:

بیماری های پوستی نیز از عوامل ریزش ابرو هستند. بیماری هایی مانند انواع درماتیت ها، اگزما و همچنین پسوریازیس از بیماری های پوستی هستند که موجب ریزش موهای ناحیه ابرو می شوند. به خصوص اگر فرد مبتلا شده اقدام به خارش شدید ناحیه ابرو کند.


دلایل ریزش موی ابرو


افزایش سن:

بالا رفتن سن افراد نیز یکی از دلایلی است که می تواند به مرور زمان در بسیاری از افراد منجر به از دست رفتن بخشی از موهای ابرو شود. با افزایش سن موها در برخی نقاط بدن ضعیف تر می شوند و حتی در مواردی دچار ریزش می شوند. این مسئله هم در زنان و هم مردان اتفاق می افتد اما شدت آن فرق دارد.


حساسیت به مواد آرایشی:

استفاده از مواد آرایشی می توانند منجر به بروز حساسیت، خارش شدید و یا بیماری های پوستی شوند. به ویژه مواد و لوازم آرایشی غیر استاندارد. بنابراین به خانم ها توصیه می کنیم که در زمینه آرایش صورت و ابروها به هیچ وجه عجله و افراط نکنند و سعی کنند از مواد و لوازم آرایش کاملا بهداشتی و استاندارد استفاده کنند.


تغذیه غلط و ناسالم:

تغذیه هم یکی از مسائل تاثیرگذار بر رشد موهای ابرو است. اما چنانچه افرادی به دنبال رژیم های غلط و اشتباه غذایی باشند و بدن آنها دچار کمبود مواد مغذی لازم جهت رشد موها شود، ممکن است دچار ریزش ابرو شود. موادی مانند پروتئین، مواد آلی، ویتامین ها و غیره. این مواد برای بدن کاملا ضروری هستند و افرادی که دچار سوء تغذیه و یا رژیم های غذایی اشتباه و غلط هستند، ابروهای آنها بیشتر در معرض ریزش و کم پشت شدن قرار می گیرند. به همین جهت توصیه می شود که به منابع غذایی برای مو توجه کنید. نکته ای که می بایست به آن دقت کرد این است که افرادی که دچار ریز ابرو هستند و قصد انجام کاشت ابرو را دارند ، تغذیه بعد از کاشت مو و ابرو می باشد که در صورت عدم رعایت این موضوع مجددا ریزش مو آغاز می شود.مراقبت های بعد از کاشت مو و ابرو نیز شامل این مسئله می شود.


بیماری ها:

متاسفانه بروز بسیاری از بیماری ها مانند ناراحتی های تیروئید و حتی مراحل درمانی برخی از بیماری های (مانند شیمی درمانی جهت درمان بیماری های سرطان) ممکن است منجر به کم پشت شدن و ریزش موها در ناحیه ابرو شوند. به همین جهت به این افراد معمولا توصیه می شود که تا پایان دوره درمان بیماری اصلی خود صبر کنند و سپس جهت برطرف کردن مشکل ابروها اقدام کنند.


کلینیک کاشت مو و ابرو سینا (رنسانس) با در اختیار داشتن تیمی از زبده ترین افراد متخصص در کلیه زمینه های درمان طاسی سر ، ابرو ،انجام کاشت مو ، کاشت ابرو و... در خدمت شماست. جهت مشاوره با همکاران ما در تماس باشید. امروزه با استفاده از بهترین روش کاشت مو و ابرو می توان در کمترین زمان موهای دائمی خود را در سر و ابرو برگردانید.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید