پر پشت شدن مو

حتما این ضرب المثل را شنیده اید که می گویند: "پیشگیری بهتر از درمان است" و کاملا هم درست است. این ضرب المثل در بسیاری از امور زندگی روزمره ما ، همچون مسائل بهداشت و سلامت به ویژه مسئله پوست و مو کاملا صدق می کند. امروزه با وجود امکانات پیشرفته و کلینیک های مجهز کاشت مو سر و عمل های مشابه آن مانند کاشت ابرو، کاشت مژه و حتی کاشت ریش و سبیل، افرادی که به هر دلیل موهای خود را از دست داده اند، می توانند این مشکل را برطرف نموده و اقدام به درمان طاسی سر خود نمایند.با انجام این کار که در یک یا چند جلسه بسته به نوع عمل با کمک تیم های حرفه ای ترمیم و پیوند مو و استفاده از بهترین روش کاشت مو انجام می شود، می توان به آسانی موهای از دست رفته خود را بازگردانند.همچنین این افراد می توانند با استفاده از سایر متد ها همچون ترمیم مو که بعضا با نام کاشت موی مصنوعی نیز شناخته می شوند ، در صورت عدم بانک موی مناسب ، اقدام به ایجاد ظاهر ایده آل خود نمایند.


تقویت و پرپشت شدن موها

اما یک مسئله اساسی در کنار این موضوع ، که یکی از مهم ترین نکات بهداشت و سلامت موها در ناحیه سر است، کمک به تقویت و پرپشت شدن موها است. این امر بسیار حیاتی است و اهمیت زیادی دارد چون با کمک به تقویت و بهبود وضعیت موها، با آگاهی از برخی عوامل مانند دلایل ریزش مو و همچنین علل مشکلات پوست سر و درمان آن تا حد زیادی می توانید نه تنها جلوی ریزش مو و یا درمان طاسی سر را بگیرید، بلکه موجب پرپشت شدن تارهای مو در سطح بدنتان شوید.


البته این کار بستگی به شرایط فردی افراد هم دارد ، زیرا پرپشت کردن تار مو در نواحی مختلف پوست بدن و همچنین در زنان و مردان تا حد زیادی متفاوت است. برای مثال کسانی که دچار ریزش ریش و سبیل هستند می توانند از ماینوکسیدیل برای ریش و سبیل استفاده کنند. روش های دیگری نظیر PRP مو نیز وجود دارد که می توان بدین منظور از آن استفاده کرد.

روش های پرپشت شدن مو


استفاده از محلول ماینوکسیدیل برای تقویت مو

از محلول ماینوکسیدیل برای تقویت موهای سر نیز گاهی استفاده می شود اما همانطور که می دانید بهتر است اینکار زیر نظر دکتر انجام شود و استفاده خودسرانه نه تنها گاهی کمکی به رشد موها و پرپشت شدن آنها نمی کند، بلکه ممکن است فرد دچار ناامیدی شده و به دنبال درمان اصلی و موثر تر یعنی روش های جدید کاشت مو نرود.


جهت تقویت موهایتان در شرایط عادی، بهتر است یک سری نکات مختلف بهداشتی را رعایت کرده و آنها را به دقت انجام دهید:


نکاتی برای تقویت و پرپشت شدن مو

✔ شستشوی مرتب و تمیز نگه داشتن موها

✔ استفاده از شامپوهای مناسب (مثلا در صورت نیاز مصرف شامپوهایی که برای موهای خشک و یا چرب هستند)

✔ نظم در خواب (بهترین حالت خوابیدن بین ساعت های 11 تا 12 الی 6 یا نهایت 7 صبح است)

✔ استفاده از مواد غذایی مغذی و نسبتا کم چرب

✔ نداشتن استرس بیش از حد

✔ استفاده از شانه بجای برس

✔ عدم استفاده بیش از حد از مواد آرایشی مانند رنگ مو، حالت دهنده ها و یا اسپری های مو

✔ ماساژ دادن پوست سر با استفاده از مواد طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن بادام و غیره

✔ مصرف میوه و سبزیجات

✔ مصرف مواد طبیعی و غذاهای حاوی پروتئین و به خصوص محصولات دارای امگا3

✔ اجتناب از خارش شدید و یا کشیدن موها با فشار (بیشتر در افرادی که دارای موهای بلند هستند، به خصوص خانمها)

✔ درمان به موقع زخم و یا ناراحتی های پوست سر زیر نظر پزشک متخصص

✔ عدم استفاده از سشوار داغ جهت خشک کردن موها


همه این عوامل به شما کمک می کنند تا همانطور که گفتیم نه تنها دچار ریزش مو نشوید بلکه بتوانید وضعیت موهایتان را بهبود بخشیده و حتی زندگی سالم تری را تجربه کنید. البته در صورتی که باز هم با وجود رعایت کامل این عوامل، باز هم دچار ریزش مو شدید، با مراجعه به متخصص پوست و مو دلیل آن پس از بررسی های اولیه (و در صورت نیاز آزمایش) دلایل آن پیدا و درمان شما برای کاشت مو یا ترمیم مو (کاشت موی مصنوعی) آغاز خواهد شد. ناگفته نماند که روشی همچون پیوند مو همچون سایر روش ها نیازمند مراقبت های بعد از کاشت مو می باشد.

تقویت مو


تاثیر روش های ستنی در تقویت موها

اما شاید برای شما که به بهداشت و زیبایی موهایتان توجه دارید، جالب باشد که بدانید در کشورهای جنوب و شرق آسیا از جمله هند، چین و ژاپن آمار ریزش مو نسبت به کشورهای دیگر جهان بسیار کمتر است. البته این امر دلایل متعددی دارد که موجب می شود افراد جامعه حتی کسانی که از قشرهای پایین و نسبتا کم درآمد جامعه هستند کمتر دچار ریزش مو شده و بسیار موهای زیبا و پرپشتی داشته باشند. به خصوص خانم های هندی که موهای زیبا و مناسبی دارند. اما دلیل این امر چیست و راز پرپشت بودن موهای مردم شرق و جنوب آسیا (به خصوص هند) در چه عواملی نهفته است؟


تعدادی از روش های سنتی که مردم این کشورها جهت اینکار بکار می برند عبارتند از: استفاده از روغن نارگیل جهت ماساژ سر ، شانه کردن موها پیش از حمام رفتن، روغن زدن به موها، استفاده از ماهی و غذاهای دریای، شستشوی سر با استفاده از برخی مواد گیاهی و طبیعی، مصرف کمتر گوشت قرمز و غذاهای سرخ کردنی و ...


این روش ها هر کدام به دلایل خاصی انجام می شوند از جمله اینکه مثلا ماساژ پوست سر با استفاده از روغن های گیاهی به خصوص روغن نارگیل موجب افزایش جریان خون شده و سپس رشد موها را افزایش داده و علاوه بر آن موجب ایجاد حس آرامش و انرژی مثبت در فرد می شود. همچنین یکی از دلایل اینکه در کشورهای نام برده، معمولا بر خلاف تصور ما، بیشتر مردم موهایشان را پیش از حمام رفتن می شویند، این است که عقیده دارند تارهای مو زمانی که خیس هستند به شدت آسیب پذیرند و ترجیحا در چنین مواقعی نباید آن ها را شانه کرد. بسیاری از افراد مسن و سنتی در این کشورها به همین دلیل حتی از سشوار نیز استفاده نمی کنند. از طرف دیگر داشتن فرهنگ غذایی مناسب و مصرف غذاهای دریایی و گیاهی که حاوی امگا 3 هستند نیز می تواند کمی به رشد و تقویت موها کمک کند. استفاده از مواد طبیعی و یا گیاهی مانند عصاره شیرین بیان، سرکه سیب، اسانس گیاه گزنه و رزماری جهت شستن سر می توانند به رشد موها کمک شایانی کنند.


البته روش ها و مواد گیاهی مختلفی امروزه به عنوان روش های تقویت مو (به خصوص استفاده از ماسک های گیاهی مو) توصیه می شوند که در مقاله راه های پرپشت شدن مو در مورد آن ها نیز صحبت خواهیم کرد.


امیدواریم با رعایت این نکات و همچنین داشتن یک زندگی سالم، بتوانید موهای سالم و زیبایی داشته باشید.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید