کاشت مو برای افراد زیر 21 سال و افراد بالای 50 سال

اغلب تصور می شود ریزش مو فقط در افراد مسن رخ می دهد ،اما باید گفت امکان بروز این موضوع در جوانان نیز وجود دارد. حتی افرادی که هنوز زیر 21 سالشان است ممکن است به دلایل مختلف دچار ریزش مو شوند. به طور کلی ریزش مو تا قبل از 21 سالگی غیرمنتظره است و برای افراد 15 تا 20 ساله شوکه کننده می باشد. در صورت عدم رسیدگی به موقع و جلوگیری از این موضوع افراد می بایست به فکر درمان طاسی سر خود با استفاده از روش هایی همچون کاشت مو یا کاشت موی مصنوعی (ترمیم مو) باشند.


اولین علامت ریزش مو می تواند نازک شدن مو در خط موی جلوی پیشانی باشد که همین امر باعث می شود پیشانی بلندتر جلوه کند.این افراد معمولا هنگام دوش گرفتن و یا برس کردن موهایشان متوجه ریزش مویشان می شوند.


اگر والدین و اقوام درجه یک فرد سابقه ریزش مو یا طاسی دارند، فرد متعجب نمی شود که او نیز ریزش مو دارد، با این وجود ریزش مو برای این افراد نیز ناخوشایند است.


ریزش مو قبل از 21 سالگی، فرد را آشفته می کند حتی اگر ریزش مو و یا طاسی در خانواده وی موروثی باشد چون از لحاظ عاطفی و تغییرات ظاهری آسیب می بیند و احساس ناخوشایندی نسبت به ظاهر خود پیدا خواهد کرد ، بنابراین افراد زیر 21 سال با توجه سن کمشان براحتی هدف تبلیغات غیر واقعی رسانه ها قرار می گیرند.


اگر فردی قبل از 21 سالگی دچار ریزش مو شد، چه باید بکند؟

اولین و بهترین کار مشورت کردن با متخصصین پوست و مو جهت درمان طاسی سر است که انجام این کار می بایست توسط افرادی که عضو انجمن کاشت مو می باشند صورت گیرد. چنین شخصیتی باتجربه در زمینه امورد کاشت مو یا کاشت موی مصنوعی مسلما مسائل اخلاقی را در کنار نکات درمانی رعایت می کند. افراد زیر 21 سال را نباید بدون هیچ ملاحظه ای به سمت کاشت مو سوق داد بلکه باید او را از گرفتن تصمیمان عجولانه ای که ممکن است به صلاحش نباشد، برحذر داشت.


معمولا اولین توصیه ای که پزشک متخصص به جوانان زیر 21 سال می کند این است که اصلا مضطرب نباشد زیرا ریزش مو مردانه یک بیماری وراثتی است و قابل درمان می باشد. پس با مشورت حتما راه حلی برای درمان آن به فرد ارائه خواهد شد.


هنگام مراجعه افراد زیر 21 سال معمولا پزشک قبل از ارائه هرگونه درمانی والدین وی را در جریان قرار می دهد چون از لحاظ حقوقی و عاطفی برای آن فرد وجود والدینش موثر است.تا قبل از اینکه پزشک متخصص علت ریزش مو را تشخیص بدهد معمولا هیچ روش درمانی به جوان پیشنهاد نمی دهد درست است که مدل مردانه ریزش مو رایج است اما عللی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد چون درمان شتابزده قبل از تشخیص علت ریزش مو می تواند بی تاثیر باشد.

کاشت مو برای افراد زیر 21 سال


متخصص مو چه نوع درمانی را ممکن است برای ریزش موی جوان زیر 21 سال پیشنهاد دهد؟

اولین هدف متخصص مو این است که درخصوص علت ریزش مو، پیشرفت آن و انواع مختلف درمانی و نحوه درمانش به بیمار اطلاعاتی بدهد.چون کاشت مو مقبولیت گسترده ای به عنوان روش موفقیت آمیز درمان طاسی سر و ریزش مو دارد، ممکن است جوانان آن را بعنوان اولین روش درمانی انتخاب کند اما اغلب متخصصان، کاشت مو را برای جوانان زیر 21 سال توصیه نمی کنند.


چرا کاشت مو برای افراد زیر 21 سال توصیه نمی شود؟

✔ مدل ریزش مو و افزایش ریزش آن معمولا تا 21 سالگی بطور کامل مشخص نمی شود.

✔ وقتی کاشت مو در اوایل جوانی انجام شود ممکن است وقتی فرد بزرگتر شد از آن راضی نباشد.

✔ طراحی و تعیین یک روش درمانی کاشت مو در جوانی به نحوی که در چندسال آینده و با بالا رفتن سن بیمار نیز طبیعی بنظر برسد، سخت است.

✔ وقتی کاشت مو در جوانی انجام می شود باید در سنین بالاتر نیز تکرار شود تا کامل شود.


در عوض برای جوانان زیر 21 سال پزشک متخصص معمولا داروهای تقویتی مثل ماینوکسیدیل و یا رژیم های غذایی مناسب پیشنهاد می دهد تا ریزش مو کند شود و با ضخیم شدن تارهای مو ظاهر بهتری به موهای جوان بدهد. بنابراین کند کردن ریزش مو قبل و بعد از 21 سالگی فرصت انجام موفقیت آمیز کاشت مو را در بزرگسالی افزایش می دهد. در این مدت زمان می توان از دیگر روش های تقویتی همچون PRP مو ، مزوتراپی مو .... نیز به صلاحدید پزشک استفاده کرد.


البته برخی مواقع، متخصص مو ممکن است بصورت جزئی در قسمت پیشانی کاشت انجام دهد اما کاشت کامل معمولا در افراد زیر 21 سال انجام نمی شود. بلکه همانطور که گفتیم از روش های تقویتی و ترمیمی استفاده می شود.


شایان ذکر است، در حال حاضر در مرکز تخصصی موی سینا (رنسانس)، یک پکیج ترکیبی ترمیم مو به این افراد ارائه می شود که شامل PRP مو، لیزر تراپی، مزوتراپی و ویتامین درمانی است. روش کار نیز به این صورت است که تیم پزشکی از PRP مو برای غربالگری خون و فعال سازی سلول های مرده استفاده می کند. لیزر تراپی نیز درواقع تاباندن نور با دستگاهی به سر است که باعث می شود قطر مو افزایش یابد و به نوعی باعث می شود خون در زیر پوست سر جریان یابد و درنتیجه باعث تقویت مو می شود. در این پکیج مزوتراپی را نیز گنجانده ایم که یکسری آمپول ویتامین مفید برای مو زیر پوست سر تزریق می کنیم. آخرین عنصر پکیچ ترمیمی ما، ویتامین درمانی است که قرص های ویتامین مخصوص رشد مو برای بیمار تجویز می شود.


افرادی که علاقمند هستند اطلاعات بیشتری در خصوص پکیج تقویت و جلوگیری از ریزش مو کسب کنند می توانند با شماره های 02188909050 و 02188909051 تماس حاصل فرمایند.


کاشت مو بعد از 50 سالگی:

افراد مسن تری که ریزش مو دارند نیز می توانند اطمینان داشته باشند که می توانند کاشت مو یا ترمیم مو (کاشت موی مصنوعی) انجام دهند. حتی افرادی با 50 سال سن و یا بیشتر هم می توانند امیدوار باشند ازکاشت مو نتیجه ای عالی بگیرند.

کاشت مو برای افراد بالای 50 سال


بهترین زمان برای کاشت مو چه زمانی است؟

ریزش موی مدل مردانه در هر سنی ممکن است رخ بدهد. با این وجود برخی افراد خیلی زود به فکر درمان ریزش موهایشان می شوند و تا زمانی که ریزش مو ادامه دارد، راه های درمانی را تجربه می کنند، اما برخی دیگر وقتی به دنبال درمان می روند که ریزش مویشان کامل شده است.و می بایست به منظور درمان طاسی سر خود از سایر روش ها بهره بگیرند.وقتی ریزش مو در 50 سالگی به بعد شروع می شود، کاشت مو یا ترمیم مو برای وی الزامی است.


افراد بالای 50 سال چه زمانی تصمیم به کاشت مو می گیرند؟

افراد بالای 50 سالی که به دنبال کاشت مو هستند بایستی نکاتی را در نظر بگیرند و در مورد آن با متخصص مو مشورت کنند.اول اینکه، دقیقا مشخص کنند که هدف شان از کاشت مو یا کاشت موی مصنوعی چیست. چون معمولا این افراد هدفشان به نحوی است که متناسب با سنشان نتیجه بخش باشد و اغلب این افراد دوست ندارند مثل افراد 20 ساله موهایشان بطور کلی کاشت شود پس این افراد به دنبال روشی متناسب با سن شان هستند.


دوم اینکه چون مقدار موی دهنده در سر بیمار یک عامل مهم در تعیین میزان موفقیت کاشت مو است، بنابراین ممکن است اگر بیمار بانک موی کمی داشته باشد متخصص کاشت مو را انجام ندهد و در عوض روش های ترمیم مو یا کاشت موی مصنوعی که بهترین روش جایگزین کاشت مو می باشد را بکار ببرد.


از سوی دیگر، بازسازی خط موی پیشانی در افراد بالای 50 سال معمولا قابل قبول تر است چون ظاهری متناسب با سن شان ایجاد می شود، بنابراین پزشک و بیمار باید درخصوص انتظارات و نتایج مدنظرشان با هم گفتگو کنند.


محدودیت های فیزیکی و کاشت مو در افراد مسن:

چون افراد بالای 50 سال ممکن است از داروهایی مانند داروی فشار خون، قلب، دیابت و یا ... استفاده کنند بنابراین باید در مورد تمام داروهایی که استفاده می کنند به متخصص پوست اطلاع بدهند چون ممکن است برای وی خطر ساز باشد. مثلا فردی که مشکلات قلبی دارد معمولا کاشت مو در چند جلسه انجام می شود تا در یک جلسه طولانی مدت آرامشش را از دست ندهد و دچار استرس نشود.


اهداف کاشت مو در افراد مسن:

متخصصین مو اغلب به افراد مسن این آگاهی را می دهند که انتظارات غیرمعقولانه ای نداشته باشند هرچند افراد بالای 50 سال معمولا انتظاراتشان بدست آوردن ظاهری متناسب با سن و سالشان است. اما بطور کلی پزشک و بیمار درمورد میزان ریزش مو، میزان و کیفیت موهای دهنده و نتیجه نهایی کاشت مو باهم مشورت می کنند و به توافق می رسند.


شما دوستان عزیز می توانید جهت مشاوره آنلاین، عکس خود را از طریق تلگرام به شماره 09122115442 ارسال کنید تا کارشناسان ما به بهترین شکل شما را راهنمایی کنند.


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید