مشکلات و بیماری های مو

ریزش مو یکی از شایع ترین بیماری های مو است که در واقع نوعی اختلال است که باعث می شود مو از جای خود کنده شود و بریزد. ریزش مو باعث از بین رفتن بسیاری از کارکردهای بیولوژیکی مو مانند محافظت از پوست در برابر نور آفتاب می شود. همچنین از لحاظ عاطفی و روانشناختی ریش مو روی فرد تاثیر منفی می گذارد.

ریزش مو در واقع مختص یک جنس یا سن خاصی نیست و بین عموم مردم رایج است. طاسی ارثی رایج ترین دلیل ریزش مو است که هر زمانی پس از بلوغ می تواند رخ دهد.

طاسی سکه ای نیز می تواند از کودکی رخ دهد و مانند یک بیماری حاد تا اخر عمر همراه فرد باشد.

در بیماریهای مو، عواملی مانند ژنتیک؛ اختلالات غدد؛ بیماری های سیستمی؛ خوردن دارو و غیره دخیل است اما اغلب طاسی ها بدلیل تغیرات چرخه حیات مو است. 

چرخه حیات مو:

میانگین میزان رشد مو 0.35 میلیمتر در روز است که این میزان در افراد مسن کمتر است. رشد موی فرق سر یک الگوی منظم دارد و اصولا در 3 مرحله رشد، استراحت و توقف و ریزش است. وقتی این چرخه دچار اختلال می شود مدت زمان مراحل مذکور نیز تغییر می کند.

در طاسی ارثی، چرخه حیات مو کوتاهتر است و تارهای مو نازک و نازکتر می شود. طاسی سکه ای نیز یک بیماری ناشی از اختلال سیستم ایمنی بدن فرد است.

مشکلات و بیماری های مو

شناسایی نوع ریزش مو:

پزشک یک سابقه پزشکی از فرد دریافت می کند که شامل مدت ریزش مو، سابقه خانوادگی، ناحیه هایی که دچار ریزش شده، تغییرات احتمالی ناخن های فرد؛ روشهای مراقبت از مو (شامپوی مصرفی و... ) است تا بتواند  علت ریزش مو را تشخیص بدهد. همچنین پزشک تعین می کند که ایا ریزش موها با ریشه است یا خیر، موها نازک شده اند یا خیر و موادردی از این قبیل. چون هرکدام از این نشانه ها  به شناسایی نوع طاسی و علت آن به پزشک و درمان ان کمک می کند.

بطور کلی شناسایی مشکلات مو پیچیده است و مستلزم ارزیابی سوابق پزشکی فرد و یکسری آزمایشات است. روشهای شناسایی در مطب شامل بررسی چشمی ناحیه هایی که دچار ریزش مو شده و ناخن ها توسط پزشک متخصص است.

روشهای شناسایی در کلینیک شامل بررسی الگوی ریزش مو، طول و قطر فیبرهای مو و شرایط پوست سر است.

در مورد طاسی مردانه معمولا نیازی به بررسی زیاد نیست چون از شکل ریزش مو مشخص است.

طاسی ارثی زنانه نیز معمولا در زنانی رخ می دهد که سابقه خانوادگی دارند و معمولا پس از دوره یائسگی رایجتر است.

درمان ریزش مو و نتایج آن:

برای ریزش مو درمانهای گسترده ای وجود دارد که انتخاب بهترین نوع درمان معمولا بر اساس نوع ریزش مو، سن فرد، و بیماری های احتمالی وی انتخاب می شود. استفاده از ماینوکسیدیل بسیار رایج است بطوری که در مردان با طاسی ارثی، ماینوکسیدیل 2 تا 5 درصد 2 بار در روز توصیه می شود. همچنین کاشت مو در این نوع طاسی توصیه می شود. درمان طاسی سکه ای نیز به میزان ریزش مو و سن فرد بستگی دارد. 

بطور کلی می توان گفت تمام درمان ها باید تحت نظر پزشک متخصص مو انجام شود. اما امروزه کاشت مو موثرترین روش درمانی طاسی و ریزش مو محسوب می شود که تنها در مراکز معتبر و تخصصی باید صورت بگیرد تا نتیجه مطلوبی برای فرد داشته باشد.

گفتنی است مرکز تخصصی موی رنسانس علاوه بر ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در خصوص مشکلات مو، در زمینه کاشت مو با جدیدترین تکنیک فعلی کاشت مو در دنیا SUT فعال است بطوری که این مرکز بنیانگذار این روش در ایران است.

برای مشاهده افرادی که به روش SUT در مرکز تخصصی موی رنسانس کاشت مو، انجام داده اند می توانید به بخش گالری سایت این مرکز مراجعه کنید و تفاوت شگفت انگیز استفاده از این روش را نسبت به دیگر روشها مشاهده کنید. آدرس سایت این مرکز www.suthair.com و شماره تلفن های 02188909050 و 02188909051پل ارتباطی شما عزیزان با تیم پزشکی مجرب این مرکز می باشد و علاوه بر این می توانید عکس خود را از طریق تلگرام به شماره 09122115442 ارسال کنید.


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید