تاثیر ماینوکسیدیل در درمان ریزش مو

ماینوکسیدیل(Minoxidil)که معمولا با برند "ROGAINE" شناخته می شود، تنها راه درمانی ریزش مو است که توسط انجمنFDAتایید شده است.آزمایشات نشان داده ماینوکسیدیلموجب رشد مجدد موها می شود. هرچند هنوز نحوه عملکردش مشخص نیست .


ماینوکسیدیل چیست؟

ماینوکسدیل در ابتدا برای درمان فشار خون استفاده می شد که افرادی که از آن استفاده می کردند متوجه رشد مجدد موهای ریخته شده شان شدند و از ان پس از این دارو برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار گرفت.


در حال حاضر ماینوکسیدیلبه شکل مایع، کف و اسپری در بازار موجود است.نحوه عملکرد ماینوکسیدیل مشخص نیست تنها این مساله روشن است که بعد از قطع مصرف، ریزش موها مجددا شروع می شود.


البته تحقیقات نشان داده ماینوکسیدیل در درمانریزش مو تمام افراد موثر نیست. اما در 40 درصد مواردمصرف کنندگان پس از 3 ماه مصرف نتیجه می گیرند.در اغلب موارد برای مردان ماینوکسیدیل 5% و برای زنان ماینوکسیدیل 2% تجویز می شود.مصرف ماینوکسیدیلمعمولا عوارض جانبی ندارد و ایمن استاما گاهی مواقع عوارض زودگذری مانند خارش، التهاب، خشک شدن پوست، شوره سر و رویش ناخواسته مو در بدن فرد دارد.البته نکته قابل توجه در مورد ماینوکسیدیل این است که در ابتدای مصرف ان ممکن است شاهد بهبود در رشد مو و کاهش ریزش مو باشید اما ریزش مو ادامه خواهد داشت و پزشکان توصیه می کنند ازماینوکسیدیلدر کنار داروهای دیگر درمانی استفاده شود.


راه های درمانی ریزش مو و طاسی:

علاوه بر مصرف ماینوکسیدیل راه های دیگری برای درمان ریزش مو امروزه وجود دارد که از جمله آنها می تواند به استفاده از داروی خوراکی فیناسترید، تقویت مو و کاشت مو اشاره کرد. مصرف داروی فیناسترید نیز مانند ماینوکسیدیلتاثیری موقتی دارد و پس از قطع مصرف آن ریزش موها مجددا شروع می شود. تقویت مو نیز معمولا در مورد افرادی استفاده می شود که ریزش موی کمی دارند و یا شرایط سنی شان برای کاشت مو مناسب نیست که در این موارد از روشهای تقویتی همچونPRP، ویتامین درمانی، مزوتراپی و لیزر تراپی استفاده می شود. در برخی از مراکز نیز مانند مرکز تخصصی موی رنسانس از هر 4 نوع روش تقویتی در قالب یک پکیچ تقویتی برای درمان ریزش مو همزمان استفاده می شود.


روش دیگر درمان ریزش مو و انواع طاسی، کاشت مو است که تنها در مورد موهای سر نیست و کاشت ابرو و کاشت ریش نیز از جمله روش های رایج درمانی است. از آنجایی که درمان ریزش به وسیله کاشت مو یک نتیجه دائمی و همیشگی دارد بسیار مورد مقبول افراد متقاضی قرار می گیرد. نکته قابل توجه در خصوص کاشت مو این است که امروزه روشهای نوینی همچونSUTمورد استفاده قرار می گیرد که هیچگونه عوارض جانبی ندارد، فرد دوره نقاهتی را نمی گذراند، بیشترین استفاده از گرفتهای استخراج شده انجام می گیرد به طوری که هدر رفت آنها نزدیک به صفر است، موها بسیار طبیعی بنظر می رسد حتی درمورد موهای خاکستری تیم پزشکی طوری موها جدید را پیوند می دهد که توزیع موها بسیار طبیعی بنظر برسد. این روش امروزه در اعلب کشورهای اروپایی استفاده می شود. در ایران نیز مرکز تخصصی موی رنسانس بنیانگذار کاشت مو به روشSUTمحسوب می شود و از این روش برای درمان ریزش موی مراجعین خود استفاده می کند.


اگر علاقمند به استفاده از روش کاشت مویSUTهستید می توانید با شماره های02188909050 و 02188909051تماس بگیرید و ضمن مشاوره با تیم مجرب پزشکی ما در خصوص وضعیت موی خود و راههای درمانی آن اطلاعات کسب نمایید.همچنین می توانید عکس خود را از طریق تلگرام به شماره 09122115442 ارسال کنید و با مشاورین ما در ارتباط باشید.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید