کاشت ریش و سبیل عوارض و هزینه

کاشت ریش یکی از روش های پیوند و کاشت مو است که جهت درمان کسانی که دچار ریزش ریش شده اند، مورد استفاده قرار می گیرد. همانند کاشت موی سر، در این روش نیز پزشک متخصص و تیم همکاران وی فولیکول های مو را از ناحیه اهدا کننده سر جدا سازی کرده و به دقت در ناحیه ای از ریش و سبیل که کم پشت و یا دچار ریزش شده می کارند. 
شاید برای برخی شنیدن کاشت ریش و سبیل و امکان انجام چنین عمل هایی عجیب بنظر برسد اما در طول دهه های گذشته با گسترش زندگی ماشینی و مشکلات متعددی که دامنگیر جوامع بشری شده است، متاسفانه مشکلات پوست و مو در میان مردان و زنان گسترش پیدا کرده. از جمله ریزش مو در نواحی مختلف بدن شامل ریزش موی سر (در مردان و زنان) و ریزش ریش و سبیل (در مردان) . اما خوشبختانه با پیشرفت علم و دانش، روش ها و تکنیک های مختلفی جهت درمان ریزش ریش و سبیل کشف و در اختیار متخصصین قرار گرفته است. 
اما سئوال اینجاست که دلایل ریزش مو ریش و سبیل در مردان چیست؟ ریختن ریش آقایان و ریزش موی صورت به چه دلیل اتفاق می افتد؟ شاید جالب باشد که بدانید بسیاری از عوامل ریزش موهای ریش و سبیل با عوامل ریزش موی سر یکسان و یا مشابه است. 

مهم ترین عوامل ریزش ریش و سبیل عبارتند از:
- آلوپسی آره آتا
- استرس و فشارهای روحی
- قارچ و ناراحتی های پوستی
- زخم
- عفونت ریشه مو
- سوختگی
- خارش شدید
- مشکلات هورمونی 
- کمبود برخی ویتامین ها و مواد مغذی در بدن 
- ارث


کاشت ریش و سبیل عوارض و هزینه
یکی از مهم ترین دلایل ریزش موی ریش، بیماری آلوپسی آره آتا می باشد که قبلا در مقاله ریزش موی سکه ای درباره جزئیات این بیماری نوشته ایم. اما صرفا جهت یادآوری در اینجا هم ذکر می کنیم که ریزش موی سکه ای در ریش هم مانند سر به دلیل فعالیت اشتباه سیستم ایمنی بدن است بطوری که به سلول های مو حمله کرده و موجب ریزش فولیکول های مو می شود.
اما یکی از انواع دیگر بیماری های ریزش ریش در مردان، قارچ ریش است که موجب ریزش موها در این ناحیه شده و امروزه به آن "کچلی ریش" یا "کچلی صورت" نیز گفته می شود. این بیماری که ناشی از نوعی آلودگی قارچی در صورت افراد اتفاق می افتد، امروزه با افزایش رعایت نکات بهداشت پوست در مردم جهان تا حد زیادی کنترل شده است. 
 این بیماری در بیشتر مواقع به دلیل استفاده از تیغ های آلوده در آرایشگاه ها گسترش پیدا می کرد. قارچی که موجب این بیماری می شد "درماتوفیت" نام دارد. البته عوامل دیگری نیز مانند تماس با حیوانات، رعایت نکردن بهداشت و عوامل دیگری نیز در انتقال این بیماری نقش داشتند. 
امروزه جهت درمان چنین مشکلاتی از داروهای مختلفی مانند فلوکونازول، ایتراکونازول و تربینافین تجویز می گردد و خوشبختانه این نوع قارچ پوست صورت قابل درمان است. هر چند که موهای ریخته شده ریش را نمی توان با استفاده از این داروها مجددا بدست آورد و پس از برطرف شدن کامل این عارضه و درمان این بیماری، با مراجعه به متخصص کاشت مو می توان با استفاده از روش های درمانی موهای ریخته شده ریش را مجددا برگرداند. روش هایی از قبیل کاشت ریش و سبیل به روش Sut و یا استفاده از داروهایی مانند ماینوکسیدیل برای ریش و سبیل.  
ضمنا جهت پیشگیری از قارچ صورت و گسترش آن چند راهکار وجود دارد که در صورت بکارگیری آنها به این بیماری مبتلا نخواهید شد:
- شستشوی مرتب دست ها به خصوص پس از آنکه در محیط های آلوده قرار داشتید و یا با حیوانات در تماس بودید.
- استفاده از تیغ سالم و تمیز جهت تراشیدن ریش و سبیل
- عدم استفاده از حوله مشترک 
- درمان به موقع قارچ پوستی در سایر نقاط بدن 

کاشت ریش و سبیل
در هر صورت این را به یاد داشته باشید که در هر مرحله از بیماری ها و ناراحتی های نام برده که هستید، می توانید در ابتدا جهت درمان آنها اقدام کرده و سپس با مراجعه به کلینیک های کاشت مو، اقدام به کاشت ریش کنند. برای مثال کسانی که دچار استرس و یا فشارهای روحی شدید شده اند بهتر است در ابتدا با مراجعه به پزشکان و مشاوران روانکاو و یا روانپزشک اقدام به درمان مشکلات روحی خود کرده و پس از پایان درمان جهت کاشت ریش و یا استفاده از درمان های دارویی دیگر زیر نظرپزشک متخصص، اقدام کنند. 

روش های کاشت ریش:
تاکنون تکنیک ها و روش های مختلفی جهت کاشت ریش و درمان مشکل ریزش موها در این بخش از صورت ارائه و در جهان مورد استفاده قرار گرفته است. از جمله:
- کاشت ریش به روش fut
- کاشت ریش به روش Fue
- کاشت ریش به روش Sut
در این میان روش آخر یعنی کاشت ریش روش Sut ، جدیدترین و بهترین روش کاشت ریش است که در ایران توسط کلینیک کاشت موی رنسانس انجام می شود. در این روش با استفاده از دستگاه های جدید، عمل کاشت ریش انجام می شود و به دلیل دقت بالا و سرعت مناسب عمل و همچنین بازدهی بسیار عالی بهترین روش عمل ریش و سبیل در جهان بشمار می رود. 
در کاشت ریش، نیاز به بانک موی عالی و بسیار پرپشتی نیست. معمولا استخراج فولیکول های مو جهت پیوند ریش، از موهای اطراف گوش یا شقیقه برداشت می شود. با استفاده از تکنیک Sut می توان براحتی خط ریش را بنا به میل فرد تنظیم کرد.  

مزایای کاشت ریش:
داشتن ریش و سبیل سالم و پر پشت برای بسیاری از مردان اهمیت زیادی دارد. هر چه زودتر و سریعتر افراد اقدام به مراجعه به کلینیک و عمل کاشت ریش و سبیل کنند بهتر است. در مجموع مهمترین مزایای کاشت ریش (به روش Sut) عبارتند از:
- زیبایی و یکدست شدن ریش و سبیل افراد
- طبیعی بودن نتیجه عمل 
- بدست آوردن حس اعتماد به نفس
- نداشتن عوارض جانبی
- سرعت بالای انجام عمل  
- امکان تراشیدن موهای کاشته شده ریش 
- نداشتن درد و خونریزی 
- رشد طبیعی گرفت های پیوند زده شده 

کاشت ریش عوارض و هزینه
عوارض کاشت ریش:
کاشت ریش به روش Sut هیچ گونه عوارض و یا مشکلی ایجاد نمی کند و در صورتی که فرد بطور مرتب در بازه های زمانی که از وی خواسته شده به پزشک مراجعه کند و دستورات لازم را به دقت اجرا کند، هیچ مشکلی پیش نمی آید و پس از مدت کوتاهی ریش و سبیل وی بصورت کاملا طبیعی بنظر می رسد. 

دوران نقاهت کاشت ریش:
دوران نقاهت پس از کاشت ریش با روش های قدیمی طولانی و گاهی تا چند روز بود اما در روش Sut خوشبختانه دیگر این مشکل وجود ندارد و پس از پایان کاشت ریش با این تکنیک، فرد پس از استراحتی کوتاه می تواند به امور روزمره خود مجددا مشغول شود.

هزینه کاشت ریش:
هزینه کاشت ریش برای همه یکسان نیست و بنا به روش مورد استفاده، وسعت ناحیه ای از ریش که دچار ریزش شده، تعداد فولیکول های مو که استخراج و در محل ریش کاشته می شوند و همچنین سایر هزینه های جانبی (استفاده از دستگاه و یا روش های دستی و سنتی قدیمی، تعداد پرسنل و مهارت و تجربه پزشک و...) 
ما در کلینیک رنسانس همواره تلاش می کنیم جهت رفاه هر چه بیشتر شما مراجعین و علاقه مندان گرامی به کاشت ریش و سبیل ضمن استفاده از بهترین و جدیدترین امکانات کاشت ریش Sut سعی می کنیم با مناسب ترین قیمت و کمترین هزینه های ممکن در خدمت شما باشیم. 
جهت مشاوره کاشت ریش با همکاران ما در تماس باشید.


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید