ریزش موی سکه ای

ریزش موی سکه ای نوع رایجی از ریزش مو است که غیرقابل پیش بینی است و اغلب در سنین زیر 30 سال رخ می دهد.

ریزش موی سکه ای درواقع نوعی بیماری است که در آن سیستم ایمنی بدن به اشتباه به جای مبارزه با عوامل خارجی مضر، به سلولهای خود بدن حمله می کند که یکی از این سلولها، سلولهای مو است که وقتی مورد حمله قرار می گیرد ملتهب می شود و باعث ریزش مو می شود. هنوز علت این اشتباه ناشناخته است.

ریزش موی سکه ای معمولا بصورت ناگهانی و ظرف چند روز اتفاق می افتد و برخلاف آنچه تصور می شود، شواهد کمی وجود دارد که استرس موجب این نوع ریزش می شود.

در ریزش موی سکه ای، در اغلب موارد موها به صورت تکه های کوچکی به اندازه یک سکه می ریزد و در برخی موارد نیز بصورت یکدست در فرق سر دچار ریزش مو شده است.

علت ریزش موی سکه ای:

ریزش موی سکه ای

ریزش موی سکه ای زمانی رخ می دهد که گلبولهای سفید به تارهای مو حمله می کنند و باعث ریزش شان می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده، افرادی که سابقه ریزش موی سکه ای دارند، بیماریهای دیگری که ناشی از کم کاری سیستم ایمنی بدن است را نیز تجربه می کنند.

بارزترن نشانه ریزش موی سکه ای ریزش مو به صورت تکه تکه و به اندازه یک سکه است . در این نوع ریزش مو، ریزش مو می تواند ناگهانی و ظرف چند روز اتفاق بیفتد.

ممکن است افرادی که تنها چند تکه کوچک از موهایشان ریخته است،  بدون مراجعه به پزشک و درمان آن، خودبخود بهبود یابند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، 50 درصد از افرادی که دچار ریزش موی سکه ای می شوند، بعد از 1 سال پیگیری درمان، خوب می شوند.

از سوی دیگر ریزش موی سکه ای ممکن است بر ناخن ها نیز اثر بگذارد و آنها را تغییر بدهد به طوری که نقاط سفید کوچکی روی ناخن ها ظاهر شود، ناخن ها زمخت شود، درخشندگی ناخن ها از بین برود و یا ناخن ها از وسط نصف شود.

شناسایی ریزش موی سکه ای:

پزشکان معمولا از روی شکل ریزش مو ، این نوع ریزش را تشخیص می دهند چون ریزش مو تکه تکه ای و به صورت یک سکه است.

روشهای درمانی بسیاری برای این نوع ریزش مو وجود دارد که رایجترین آن استفاده از نوعی داروی قوی ضد التهاب به نام "کورتیکوستروئید" است که بصورت موضعی استفاده می شود. همچنین برخی پزشکان برای درمان این نوع ریزش مو "ماینوکسیدیل" تجویز می کنند تا به رشد مجدد موهات کمک کند اما باید گفت ماینوکسیدیل نمی تواند جلوی ایجاد تکه های سکه ای شکل جدید را بگیرد.

روش دیگر درمان ریزش مو، کاشت مو است.

امروزه در دنیا روشهای مختلف کاشت مو رایج است که روز به روز نیز با پیشرفت علم و استفاده از تجهیزان نوین پزشکی، نتایج چشمگیرتری حاصل می شود.

از روشهای نوین کاشت مو در دنیا می توان به روش FUE و SUT اشاره کرد که جزو جدیدترین روشها است و درصد موفقیت بالایی دارد. در حال  مرکز تخصصی موی رنسانس از هر دوی این روشها برای کاشت مو استفاده می کند و نتایج مطلوبی رای نیز کسب می کند. شما عزیزانی که با مشکل ریزش مو مواجه هستید و به دنبال درمان ان به بهترین و موثرن ترین روش هستید، می توانید با مراجعه به سایت این مرکز به نشانی www.suthair.com و یا با تماس با شماره های 02188909050 و 02188909051

از خدمات این مرکز استفاده بهینه بفرمایید.  و یا عکس خود را از طریق تلگرام به شماره 09122115442 ارسال کنید.


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید