بانک مو چیست؟

زمانی که مقالات کاشت مو را مطالعه و بررسی می کنید، حتما اصطلاح بانک مو را چندین بار دیده اید. از این رو حتما برای شما سئوال پیش می آید که بانک مو کجاست؟ و یا بانک مو چیست؟ 

در پاسخ باید گفت که از آنجایی که در روش های کاشت مو، تعدادی از گرفت های مو از بخش های دیگر پوست بدن (مثلا گرفت های موهای پشت سر) جدا شده و به ناحیه ای که دچار ریزش مو شده، پیوند زده می شود، باید موهای آن بخش بادوام بوده و از بخش هایی از پوست سر جدا شوند که دچار ریزش مو نمی شود. چرا که هدف عمل کاشت مو این است که موهای کاشته شده در ناحیه ای که دچار ریزش و یا طاسی شده، نریزند و به رشد و نمو خود ادامه دهند.

بانک مو چیست

در سالهای قبل یکی از روش های کاشت مو، کاشت مو به روش BHT (مخفف کلمات Body hair transplant) بود. در این روش پیوند مو از بدن به سر صورت می گرفت و از بخش های مختلف بدن (مثلا موهای ناحیه پشت ران، روی سینه و غیره) گرفت های مو جدا شده و به بخش هایی از سر که کم پشت و یا دچار ریزش مو شده بودند، پیوند زده می شد. 
اما در روش های جدیدتر و پیشرفته تر کاشت مو مانند کاشت مو به روش Sut ، گرفت های مو از نواحی بر روی خود سر جدا شده (ناحیه اهدا کننده یا Donor area) و در نواحی دریافت کننده مو کاشته می شوند. به آن بخش از سر که موها دچار ریزش نشده و قابلیت اهدای گرفت های مو را دارند، بانک موی سر می گویند. یکی از الزامات و پیش نیازهای عمل کاشت و پیوند مو این است که افراد بانک موی مناسبی داشته باشند. کسانی که بانک موی ضعیف دارند و تعداد موهای آنها در آن نواحی کم است، نمی توان از عمل کاشت مو بر روی سر آنها استفاده کرد. برای چنین افرادی پزشکان و متخصصین کاشت مو از روش های دیگری مانند ترمیم مو و یا روش prp  جهت درمان این افراد استفاده می کنند. (در مواردی ممکن است همزمان از چند روش جهت درمان آنها استفاده شود و یا دارو تجویز شود) 

از این رو داشتن بانک مو جهت کاشت موی طبیعی ضروری است. معمولا بهترین ناحیه بانک مو، موهای پشت سر و یا اطراف گوش ها هستند که دچار ریزش نمی شوند و مقاوم تر از موهای جلوی سر هستند. از این ناحیه نه تنها جهت کاشت موی سر، بلکه جهت کاشت ابرو و یا کاشت ریش و سبیل هم استفاده می شود. در این بخش از سر موها پرپشت تر و مقاومند و براحتی نمی ریزند. 

بانک مو

یکی از سئوالات متداول کاشت مو، که برخی از متقاضیان گاهی می پرسند این است آیا موهای کاشته شده می ریزند؟
خوشبختانه پاسخ خیر است. یعنی موهای پشت سر که در واقع بانک مو را تشکیل می دهند، نمی ریزند و به دلایل هورمونی حتی در کسانی که دچار ریزش مو هستند، آخرین بخش از سر که ممکن است دچار طاسی و ریزش مو شود، بخش های پشت سر و دو طرف گوش ها است که به آن بانک مو می گوییم. این گرفت های موها پس از جداسازی و کاشت در نواحی جلوی سر و یا ابرو، ریش و سبیل باز هم به رشد خود ادامه داده و نمی ریزند. 

نکته مهم دیگری که باید دقت کنید این است که کاشت مو بدون نیاز به بانک مو نیز میسر است و یکی از بهترین تکنیک هایی که می توان در این زمینه استفاده کرد، کاشت مو به روش hrt است. در این روش برای کسانی مناسب است که بانک موی مناسبی جهت عمل کاشت مو ندارند (مثلا کسانی که سن بالایی دارند و یا افرادی که ریزش موها و طاسی سرشان به حدی شدید بوده که حتی بخش های زیادی از موهای پشت سر را از دست داده اند) 

البته با این وجود تجربه ما نشان داده اکثر کسانی که در سالهای اخیر جهت عمل کاشت موی سر به کلینیک رنسانس مراجعه کرده اند، دارای بانک موی مناسب جهت پیوند مو بوده و براحتی توانسته ایم با استفاده از کاشت مو Sut مشکل ریزش و خالی شدن موهای سر آنها را برطرف کنیم. در هر صورت جای نگرانی نیست و چه شما بانک موی کافی داشته باشید و چه نه، همکاران ما در کلینیک رنسانس با استفاده از جدیدترین و بهترین شیوه های کاشت و ترمیم مو می توانند موهای از دست رفته شما را احیا کنند و با استفاده از پیشرفته ترین امکانات و جدیدترین دستگاه ها، بهترین عمل های مو را با موفقیت انجام بدهند. 


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید