عوارض روش PRP

همانطور که در مقالات مختلف در زمینه کاشت مو و ترمیم مو یا کاشت موی مصنوعی ، نوشتیم در واقع در این تکنیک های جراحی کاشت مو و ابرو، فولیکول های مو از ناحیه ای از پشت سر برداشته شده و سپس به دقت در بخش های جلوی سر و یا هر بخشی از پوست بدن (حتی ناحیه ریش و سبیل و یا ابرو) که دچار ریزش شده باشند، توسط تیم پزشکی جراح مو قرار داده می شوند.


روش PRP مو:

در بین این تکنیک ها ، مسلما جدیدترین و بهترین روش کاشت مو یعنی کاشت مو به روش SUT تا کنون بیشترین بازدهی و کمترین عوارض را در پی داشته است. اما از طرف دیگر تکنیک PRP مو با همه این روش ها تفاوت دارد.


در روش PRP مو از پلاسمای غنی شده خون خود آن فرد داوطلب استفاده می شود و بنابراین تکنیک فوق یکی از جدیدترین و در عین حال بهترین روش تقویت مو می باشد. در صورتی که این روش توسط تیم حرفه ای پزشکی و با استفاده از وسایل و تجهیزات روز انجام شود، می تواند نتایج مناسبی را برای شما علاقه مندان به ترمیم مو و یا پیوند مو به ارمغان آورد. در این میان ذکر این نکته کاملا ضروری است که تکنیک PRP مو یکی از روش ها و متدهای درمان ریزش مو است و در واقع در طبقه بندی روش های کاشت مو و یا ترمیم مو و قرار نمی گیرد. اما شاید بدلیل عدم آشنایی با جزئیات آن، بسیاری از آن به اشتباه، تحت عنوان کاشت مو به روش PRP مو نام می برند در صورتی که در طبقه بندی روش های کاشت مو قرار نمی گیرد و کاملا با آن ها متفاوت است.

PRP مو


چه کسانی می توانند اقدام به PRP مو خود نمایند؟

این شیوه در حال حاضر، یکی از بهترین تکنیک ها جهت رفع و درمان طاسی سر است. روش PRP مو در سال های اخیر نتایج نسبتا مطلوبی در بر داشته و کسانی که دچار طاسی در سر نبوده اند و صرفا جهت پر پشت تر کردن موها از آن استفاده کرده اند جواب مناسبی از آن گرفته اند و در مجموع راضی بودند. این روش دارای مزایای متعددی است از جمله سادگی و عدم نیاز به جراحی و بیهوشی، درمان و دوره بهبودی سریع، نداشتن درد و خونریزی و غیره می باشد. PRP مو بیشتر به درد کسانی می خورد که موهای خود را به تازگی از دست داده و می خواهند به سرعت جهت رفع این عارضه، اقدام کنند ولی متاسفانه این روش برای کسانی که دچار طاسی شده اند، مفید نیست.بنابراین از این متد برای درمان طاسی سر استفاده نمی شود.چنین افرادی معمولا جهت درمان می بایست از تکنیک های دیگری مانند کاشت مو به روش SUT استفاده نمایند . در اینجا باز هم به این نکته مهم تاکید می کنیم که در حال حاضر (در زمان نوشتن این مقاله) بهترین روش کاشت مو در جهان روش SUT است که از تمام روش های درمانی دیگر، دارای بازدهی بیشتر و دائمی تری می باشد. البته ناگفته نماند بهترین روش های هم در صورت عدم انجام اصولی و یا عدم مراقبت های بعد از کاشت مو از جمله تغذیه بعد از کاشت مو ، دچار مشکلاتی خواهند شد.


این که کدام تکنیک جهت درمان ریزش مو، طاسی و یا کم پشت شدن موهای سر و یا صورت شما مفید تر و بهتر است، مسئله ای است که پزشک متخصص و تیم همکاران وی پس از بررسی و در صورت نیاز آزمایشات اولیه بر روی شما تشخیص داده و به شما بهترین روش کاشت مو و یا تقویت مو را معرفی و توصیه خواهند کرد. اما از آنجایی که معمولا بیشتر عمل های جراحی دارای اثرات جانبی (Side effects) خود ممکن است باشند، لذا روش PRP مو نیز دارای عوارض و معایب خاص خود ممکن است باشند. معمولا پزشکان پیش از انجام عمل و در همان جلسات مشاوره اولیه، به فرد داوطلب اطلاعات لازم در زمینه معایب و مزایای هر روش را به دقت توضیح می دهند. یکی از دلایل اینکه همیشه تاکید می شود که حتما جهت درمان ریزش مو از پزشکان متخصص مشاوره و راهنمایی بگیرید، همین است.


روش درمانی PRP مو هم مانند بسیاری از روش های دیگر دارای عوارض و معایب خاص خود است که در اینجا چند نمونه از آن ها را ذکر می کنیم.

عوارض PRP مو


عوارض روش PRP مو:

✔ نیاز به تزریق محلول به ناحیه پوست سر

✔ نداشتن کارایی برای کسانی که دچار طاسی هستند.

✔ نیاز به معاینات و بررسی های دقیق توسط پزشک معالج قبل و بعد از عمل

✔ استفاده از کرم های بی حسی

✔ نیاز به گرفتن خون از فرد داوطلب

✔ ملتهب شدن پوست سر بعد از انجام عمل

✔ ناکارآمد بودن و نداشتن نتیجه مطلوب برای کسانی که بیشتر از 10 سال از آغاز ریزش موهایشان گذشته است.

✔ امکان ایجاد ورم در زمان عمل (هر چند که بعد از مدتی برطرف می شود)

✔ نیاز به تکرار دفعات تزریق هر چند هفته یکبار (بر خلاف کاشت مو)

✔ نیاز به زمان طولانی جهت دریافت نتایج (گاهی بین 9 الی 10 ماه)

✔ هزینه نسبتا بالا (نسبت به هزینه کاشت مو یا ترمیم مو)

✔ نداشتن نتایج دائمی تضمین شده (در مواردی دیده شده که پس از مدتی برخی از موهایی که طبق این روش، درآمده اند مجددا ریخته و در آن ناحیه فرد دچار کم پشت شدن موها شده است)

✔ داشتن کمی درد پس از عمل در برخی بیماران و مشکل در خوابیدن در شبهای اولیه پس از عمل

✔ نیاز به تمهیدات ویژه بعد از عمل (مانند استفاده از داروهای خاص) برای بعضی از داوطلبان

✔ احتمال طولانی تر شدن دوره درمان برای کسانی که داروهای خاص مصرف می کنند و یا دارای ناراحتی ها و یا زخم در ناحیه پوست سر بوده اند.


کدام روش برای ما بهتر است؟

با این تفاصیل اگر شما همچنان علاقه مند به درمان ریزش مو با این روش هستید و یا قصد درمان طاسی سر خود را دارید، اکنون با دانستن این نکات و این عوارض اکنون بهتر می توانید جهت مشاوره و دریافت اطلاعات به کلینیک های کاشت مو مراجعه کنید. روش PRP مو همچون دارای عوارضی مشخص می باشد که این موضوع در عوارض کاشت مو هم ممکن است وجود داشته باشد.بنابراین صلاحدید پزشک متخصص می تواند سبب شود بتوان بهترین راهکار را برای درمان ریزش مو و یا درمان طاسی سر انتخاب کرد. پزشک متخصص با استفاده از آزمایشات و بررسی های لازم می تواند تشخیص دهد که شما شرایط کاشت مو و یا روش های تقویت مو همچون PRP مو را دارید یا خیر.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید