برخی از سوالات متداول بعد از کاشت مو

مدت زمان رشد مو بعد از کاشت چقدر است؟

آیا استفاده از کلاه بعد از کاشت مو اشکالی ندارد؟

شستشوی مو و مراقبت های بعد از کاشت مو چگونه انجام می گیرد؟

بعد از کاشت مو چه داروهایی باید مصرف شود؟


این سوالات تنها تعدادی از مواردی است که ذهن متقاضیان کاشت مو و همچنین آنهایی که بتازگی این عمل را جهت درمان طاسی سر انجام داده اند مشغول می نماید. روند کاشت مو در هر صورت نوعی جراحی محسوب می شود که دارای عوارض مخصوص به خود است. هر چند باید گفت در روش جدید کاشت مو SUT که امروزه جز بهترین روش کاشت مو محصوب می شود، تقریبا تمامی عوارض و مشکلات برطرف شده است.


کاشت و پیوند موی طبیعی به زبان ساده به این صورت است از بانک موی شخص که در پشت سر قرار دارد موهایی که نسبت به ریزش ارثی مو مقاوم هستند بصورت گرافت های مو برداشته و در محلی از سر که موی آن ریخته شده کاشته می شود.


مدت زمان رشد مو بعد از کاشت چقدر است؟

موهای کاشته شده معولا بلافاصله بعد از کاشت شروع به رشد می کنند و ظرف یک هفته تا چند میلیمتر بلند می شوند، ولی پس از ده تا 14 روز وارد فاز استراحت شده و شروع به ریختن می کنند که این موضوع طبیعی می باشد.در واقع ریشه موها زیر پوست سر محفوظ است و جای نگرانی ندارد. پس از گذشت 2 تا 3 ماه موها مجددا رشد می کنند و از زیر پوست نمایان می شود. البته واکنش بدن هر فرد ممکن است متفاوت باشد و بر همین اساس مدت زمان رویش موهای کاشته، شرایط کاشت مو و همچنین موهایی که فرد از قبل داشته ممکن است دیرتر یا زودتر اتفاق بیوفتد.


به طور کلی، مدت زمان لازم برای رشد موهای کاشته بین حداقل 9 ماه تا یک سال می باشد و نتایج اصلی تنها بعد از گذشت این مدت نمایان می شوند. البته همانطور که گفته شد در طول این مدت چندین بار ممکن است موهای کاشته شده و موهای قبلی شخص روییده و دوباره بریزند تا در نهایت نتایج دائمی خود را نشان دهد. بنابراین برای مشاهده نتیجه اصلی کاشت مو باید مقداری صبر داشت.


آیا استفاده از کلاه بعد از کاشت مو اشکالی ندارد؟

سوال دیگری که ممکن است پس از کاشت مو پرسیده شود، این است که با وجود تورم های 10 روز اول که گاهی در ناحیه سر و صورت در کاشت مو به روش FIT و FUT روی می دهد و همچنین وجود بخیه در پشت سر (FUT) آیا می توان بعد از کاشت مو سر را با کلاه پوشاند؟ یا آیا می توان بعد از کاشت مو تا زمان کامل شدن نتایج از کلاه گیس استفاده کرد؟


باید گفت روزهای اول پس از کاشت مو، موهای کاشته شده مقداری ضعیف بوده و در اثر سایش و کشش ممکن است از محل کاشت بیرون بیایند. بنابراین در روزهای اول لازم است احتیاط های لازم را مخصوصا هنگام خوابیدن و قرار دادن سر بروی بالش انجام دهید. مراقبت های بعد از کاشت مو در این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است.


در 24 ساعت اول بدلیل وجود حساسیت زیاد و پانسمان اصلا نباید فشار خاصی به موها وارد شود. اما از روزهای بعد در صورت اضطرار استفاده از کلاه های گشاد و که منافذی برای عبور هوا دارند مانعی ندارد اما بهتر است تا هفته اول صبر نمایید. همچنین لازم است کلاهی که استفاده می کنید هروز شسته شود.


استفاده از کلاه گیس بعد از کاشت مو، باید از هفته دوم به بعد انجام گیرد و پس از طی این مدت مانعی برای استفاده از آن وجود ندارد. البته درباره نوع کلاه گیس و مدت زمان مجازی که می توان در طول روز روی سر باقی بماند(معمولا کمتر از 12 ساعت) باید با پزشک خود مشورت کنید.

مراقبت های بعد از کاشت مو


شستشوی مو بعد از کاشت چگونه انجام می گیرد؟

یکی دیگر از مواردی پر اهمیت در مراقبت های بعد از کاشت مو، فردای کاشت مو است که معمولا از افراد خواسته می شود تا برای برداشت و تعویض پانسمان، مجددا به کلینیک مراجعه کنند که در همان روز یکبار شستشوی مو توسط پرسنل کلینیک کاشت مو انجام و نحوه صحیح شستن موهای کاشته شده و تعویض پانسمان آموزش داده می شود.


پس از آن لازم است خود شخص روزی یک بار موهای خود را با استفاده از شامپوهای ملایم (شامپو بچه) شستشو دهد. شستشوی موهای کاشته شده در روزهای ابتدایی بعد از کاشت مو باید با دقت و ملایمت انجام شود تا از خارج شدن گرفت ها جلوگیری به عمل آید. البته خارج شدن چند فولیکول مو هنگام شستشو طبیعی است و جای نگرانی ندارد. با توجه به موارد گفته شده شستشوی موها جز موارد مهم در نکاتی است که برای مراقبت های بعد از کاشت مو باید در نظر گرفت.


در یک یا دو هفته اول از ریختن آب بصورت مستقیم بروی سر هنگام شستشو جلوگیری کنید (زیر دوش نروید) بلکه برای شستن موهای کاشته شده، آب را از پشت سر از فاصله نزدیک بروی بریزید تا کف شامپو شسته شود.


از هفته دوم پس از کاشت مو می توانید آرام آرام فشار دست برای شستسوی مو های کاشته شده را بیشتر کنید و از دوش آب استفاده نمایید. توجه داشته باشید که عدم شستشوی صحیح و کامل مو می تواند مشکلاتی در آینده برای شما ایجاد کند. بنابراین هنگام شستن موهای کاشته شده، وسواس و ترس زیاد نسبت به خارج شدن موهای کاشته شده نداشته و از طرفی نیز از وارد کردن فشار و سایش خیلی زیاد اجنتاب کنید.


بعد از کاشت مو چه داروهایی باید مصرف شود؟

از دیگر موارد و نکات مهم در زمینه مراقبت های بعد از کاشت مو، داروهایی است که توسط پزشک تجویز و باید به موقع از آن ها استفاده کرد. برای یک هفته پس از عمل از استفاده از داروهای مسکن، غیر از مسکن های تجویز شده پرهیز کنید. از داروهایی مانند آسپرین، قرص ویتامین E، قرص امگا 3 و همچنین مشروبات الکلی در این دوره استفاده نکنید.


آنتی بیوتیک های تجویز شده را تا پایان دوره ای که پزشک مشخص نموده مصرف کنید، اما نیازی به تکرار دوره نیست. استفاده از ماینوکسیدیل برای افزایش سرعت رشد موهای کاشته شده و حفظ موهای قبلی فرد، مفید است و در صورت صلاحدید پزشک می توان از هفته دوم از این دارو استفاده نمود. استفاده از قرص فیناستراید بستگی به شرایط بیمار دارد که باید با نظر پزشک صورت گیرد.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید