درمان خانگی موخوره


تعریف موخوره: هنگامی که نوک مو دو و یا چند شاخه می شود به آن موخوره می گویند و نام دیگر آن تریکوپتیلوز می باشد.

از دلایل این پدیده می توان به استفاده از شامپو های نامناسب، کوتاه نکردن مو در مدت زمان طولانی و خشکی زیاد مو اشاره کرد.

هنگامی که چربی مو به طور کامل از بین برود موخوره به وجود می آید. از دیگر عوامل به وجود آمدن این پدیده یعنی از بین رفتن چربی مو، استفاده زیاد از مواد شیمیایی مثل رنگ مو، دکلره و ... است.

حال برای از بین بردن مو خوره می بایست چه کار هایی انجام داد؟ از دید بسیاری از متخصصان تنها راه درمان موخوره کوتاه کردن مو می باشد ولی به وسیله راه های طبیعی هم می توان این نقیضه را برطرف کرد.

درمان خانگی موخوره

موهای خود را به صورت طبیعی خشک کنید.

اصلی ترین دشمن مو گرمای زیاد است. اگر می خواهید از سشوار یا اتو مو استفاده کنید این کار را بعد از خشک شدن مو به صورت طبیعی انجام دهید و برای آسیب رسیدن کمتر از سرم مقاوم کننده در مقابل گرما استفاده کنید. این نکته هم مد نظر قرار دهید که استفاده از اتو و ... به یک عادت روزانه تبدیل نشود. اگر پوست خشکی دارید آن را با روغن های مخصوص ماساژ داده تا رطوبت و چربی به حالت اولیه برگردد.

از جمله این روغن ها می توان به روغن های نارگیل، زیتون و یا بادام اشاره کرد و پس از استفاده بگذارید به مدت یک ساعت روی مو بماند و سپس با شامپو آن را بشویید.

کرم روغن زیتون و سرکه سیب و ماسک تخم‌ مرغ

اکثر کسانی که موخوره دارند دچار عارضه خشکی مو هستند. برای از بین بردن خشکی می توان از ترکیب دو قاشق بزرگ سرکه سیب، سه قاشق بزرگ روغن زیتون و سه قاشق بزرگ هم عسل به همراه دو قطره خوراکی از رزماری و قرار دادن آن روی موی سر  و بستن مو با یک حوله به مدت 20 تا 30 دقیقه استفاده کنید و پس از گذشت این زمان مو را به طور کامل شست و شو دهید.

یکی دیگر از ترکیب های مناسب جهت از بین بردن این عارضه زرده تخم مرغ و روغن زیتون به همراه عسل می باشد. این ترکیب هم می توان با همان روش ترکیب قبلی انجام داد.

از شانه های مناسب استفاده کنید

برای حالت دادن به موی خود حتما از شانه هایی که نوک آن ها نرم است استفاده کنید و این کار را در طول روز بیش از یکبار انجام ندهید. علاوه بر این هنگامی که مویتان خیس است به هیچ عنوان با برس آن را شانه نکنید چون در این حالت مو دچار کشیدگی و آسیب خواهد شد.

از گیره و سنجاق و ... که بیشتر از حد محکم می شود خودداری کنید.

عسل نوعی نرم کننده فوق العاده

عسل را می توان یه نرم کننده قوی برای موی سر به حساب آورد.

دو یا سه قاشق عسل را در چهار فنجان آب گرم حل کرده و پس از شستن مو با شامپو آن را روی سر بریزید و دقاقیقی بگذارید روی سر باقی بماند تا مو های شما را نرم کند.

انبه و ماست ترکیب درخشان‌کننده مو

مواد داخل انبه را در مخلوط کن ریخته تا به صورت خمیر درآید سپس به آن یک یک فنجان ماست اضافه کرده و پوست سر و موی خود را با این مخلوط کاملا بپوشانید. پس از نیم ساعت آن را بشویید. این روش را حداقل در چهار هفته انجام دهید تا موخوره از بین برود و مویی درخشان داشته باشید.

در آخر برای داشتن مو هایی بدون موخوره می بایست:

·       نوک موهای خود را هر چند وقت یکبار کوتاه کنید.

·       برس هایی با جنس های طبیعی را مورد استفاده قرار دهید.

·       از روغن های طبیعی برای چرب و مرطوب نگه داشتن مو استفاده کنید.

·       شامپو های طبیعی را که اسیدی و قلیایی نیستد مورد استفاده قرار دهید.

·       برای شستن مو از آب داغ استفاده نکنید.

·       مصرف اتو و سشوار را به حداقل برسانید.


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید