مقایسه کاشت مو و PRP

امروزه کاشت مو به عنوان یکی از بهترین روش های درمان طاسی سر و بازگشت موهای از دست رفته است که توسط کلینیک های معتبر انجام می شود . با استفاده از این روش می توان شاهد موهای از دست رفته و یا کم تراکم خود بود.کاشت مو یک عمل جراحی زیبایی بسیار حساس و مهم است و در کنار روش هایی همچون ترمیم مو مانند روش PRP مو امروزه جهت درمان ریزش مو بکار می رود. در واقع PRP مو یکی از روش های ترمیم مو می باشد که در حال حاضر در جهان مورد استفاده قرار می گیرد.


هر چند که آمار ها و بازخورد های افرادی که از این تکنیک برای درمان ریزش موهای سرشان استفاده شده نشان داده که این روش در مقایسه با تکنیک های جدید کاشت مو مانند کاشت مو به روش SUT اصلا به آن اندازه نتوانسته بازدهی و نتایج مثبتی داشته باشد. در حال حاضر روش SUT بهترین تکنیک کاشت مو است که برای کسانی که دچار ریزش مو شده اند بسیار مفید بوده می باشد. این تکنیک دارای کمترین عوارض و مشکلات پس از عمل می باشد و در حال حاضر در سطح جهان جز روش های استانداردی است که برای برطرف کردن مشکل مردان و زنان در این زمینه بکار می رود.


مقایسه کاشت مو SUT و PRP مو

توجه داشته باشید که هر یک از این دو روش دارای مزایای خاص خود می باشند. ولی بلطبع بدلیل اینکه مزایای روش کاشت مو SUT بیشتر و روشی مطمئن تر است، طبیعتا بازدهی بیشتری داشته و موهای کاشته شده بر روی سر مراجعین و داوطلبان دوام بیشتری دارند . همچنین میزان رضایت افرادی که اقدام به کاشت مو با استفاده از این تکنیک نموده اند دلیل دیگری برای برتری این روش می باشد.

کاشت مو


بطور خلاصه یادآوری می کنیم که در روش SUT ، پزشک متخصص با استفاده از تارهای مو که از ناحیه دیگری از سر (اکثرا از پشت سر که ریزش بسیار کم و موها پر پشت تر می مانند) جدا کرده و با کمک دستگاه های پیشرفته آن ها را در نواحی که دچار ریزش یا طاسی شده اند، به دقت قرار داده و کاشته می شود. اما در روش PRP مو ، پلاسمای غنی شده خون خود فرد به ناحیه ریزش، تزریق می شود.


در این جا مزایای هر کدام و سپس عوارض بعد از عمل و یا معایب آن ها را بررسی و نتیجه گیری را در نهایت بر عهده شما قرار خواهیم داد تا بر اساس نیاز و شرایط خود نسبت به انتخاب آن ها اقدام نمایید.


مزایای روش های کاشت مو SUT و تکنیک PRP مو :

✔ کاشت مو به روش SUT و PRP مو هر دو برای درمان ریزش موی سر استفاده می شوند.

✔ هر دوی این روش ها نسبتا جدید هستند و مورد تایید سازمان های جهانی بهداشت و درمان هستند.

✔ هر دوی این روش ها عموما در کلینیک های کاشت مو و توسط پزشک متخصص صورت می گیرند.

✔ در طول درمان در این روش ها، پزشک و تیم جراحی به دقت مراقب وضعیت سلامتی فرد هستند

✔ درمان این روش ها نسبت به روش های قدیمی (کاشت مو به روش FIT یا FUT) جدید تر و ساده تر هستند و از کمترین عوارض برخوردارند.

✔ در کاشت مو SUT میزان خونریزی و درد بیمار، بسیار کم و ناچیز است. در مورد PRP مو این موضوعات به حداقل هم خواهد رسید.

✔ برای اجرای هر یک از این دو تکنیک، از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته استفاده می شود.

✔ دوره بهبودی بسیار سریع است و بیمار پس از مدت زمان کوتاهی استراحت، می تواند به کارهای روزمره خود رسیدگی کند.

✔ خوشبختانه نیاز به جراحی سنگین و بیهوشی در هیچ یک از این روش ها نیست.


بسیار خوب تا اینجا مزایای این دو روش را با هم بررسی کردیم اما باید ببینیم که معایب و عوارض هر یک از این دو روش کدامند تا در نهایت بتوانیم به یک نتیجه گیری کلی و مفید در زمینه روش SUT و PRP مو برسیم:

PRP مو


مقایسه معایب روش های کاشت مو SUT و PRP مو

• درمان در روشSUT ، فقط در یک جلسه انجام می شود ولی روش PRP مو نیاز به چند جلسه دارد.

• برای افراد طاس و درمان طاسی سر کسانی که مدت ها موهایشان را از دست داده اند، روش SUT مفید و بسیار موثر است ولی روش PRP مو هیچ کمکی به این افراد برای برطرف شدن مشکل خالی شدن نواحی از سر از موها نخواهد کرد.

• هزینه کاشت مو به روش SUT از روش PRP مو بسیار کمتر و ارزان تر است.

• نیاز به انجام برخی کارهای زمان بر و گاهی خسته کننده برای بیمار (مانند گرفتن خون، نیاز به تزریق محلول، کرم های بی حسی و ...) در روش PRP مو. اما در روش SUT اصلا نیازی به چنین مواردی نیست و بسیار ساده صورت می گیرد. (بررسی های لازم توسط پزشک متخصص در جلسه مشاوره انجام می شود)

• اغلب نیاز به تکرار دفعات تزریق پلاسما در روش PRP مو وجود دارد ، در صورتی که در روش کاشت مو SUT عمل یک بار بیشتر انجام نمی شود.

• برای کسانی که از داروهای خاص استفاده می کنند (مانند داروهای بیماری های قلبی، عروقی و یا تیروئید) در زمان عمل PRP مو و بعد از آن، تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته می شود و بیمار باید زیر نظر پزشک باشد اما در عمل SUT اصلا چنین نیست و مشکلی بوجود نمی آید.

• زمان نتیجه گیری از PRP مو نسبتا طولانی است و گاهی تا 10 ماه هم می رسد ولی همین بازه زمانی برای روش SUT بسیار کمتر است و گاهی ظرف چند هفته نتایج مناسب و ماندگار خود را نشان می دهد و بیمار احساس رضایت می کند.

• معمولا پس از پایان عمل PRP ، پوست سر دچار کمی التهاب می شود ولی در روش SUT چنین چیزی اتفاق نمی افتد.

• روش کاشت مو SUT برای موهای سر ، ابرو و یا ریش و سبیل می تواند بکار گرفته شود ولی روش PRP مو عمدتا برای برطرف کردن ریزش مو فقط در ناحیه سر است.


نتیجه گیری پایانی:

با توجه به نکات و موارد اشاره شده می توان گفت کاشت مو به روش SUT بهترین و نهایی ترین راح حل برای درمان طاسی سر و یا کم پشتی محسوب می شود و به جرات می توان گفت بهترین روش کاشت مو تا به امروز می باشد. البته مراقبت های بعد از کاشت مو و همچنین بهره گیری از پزشکان متخصص در نتیجه نهایی آن نقش بسزایی دارد.


اما روش PRP مو یکی از روش های مکمل جهت درمان های پیش از ریزش شدید مو و یا بعد از کاشت مو جهت حصول نتیجه بهتر می باشد و به عنوان روش قطعی ریزش مو و بازگشت موهای از دست رفته کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.


جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص کاشت مو و برطرف کردن مشکلات ریزش موهای سر، ابرو، ریش و سبیل و غیره با کلینیک رنسانس در تماس باشید.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید