بهترین روش کاشت مو

با توجه به اینکه مو یکی از اصلی ترین موئلفه ها در زیبایی چهره اشخاص می باشد ، پر پشت بودن و سلامت مو برای افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این با داشتن چنین موهایی افراد می توانند با تغییر فرم موها ظاهر خود را تغییر داده و جذاب تر نمایند. اما دلایل مختلفی وجود دارد که به سبب آن ها ریزش مو و کم پشتی به سراغ افراد آمده و دیگر ظاهر قبلی خود را با بروز این علائم ، نمی توانند داشته باشند. امروزه با توجه به وجود تنش و استرس های روزمره ، بیماری های مختلف ، عدم تغذیه مناسب ، بیماری های ژنتیکی ، تاثیر منفی برخی داروها و... بسیاری از افراد دچار این معضل می شوند و تنها راه درمان طاسی سر استفاده از روش های کاشت مو می باشد. البته همانند هر روش زیبایی در این روش فرد متقاضی می بایست شرایط کاشت مو را داشته باشد.


کاشت مو بهترین و ایده آل ترین روشی است که تاکنون برای ریزش مو شدید و درمان طاسی سر ارائه شده است و این موضوع با توجه به عدم کارایی سایر روش ها به اثبات رسیده است.اگر شما دچار ریزش مو و یا طاسی سر باشید ، با مراجعه به پزشک متخصص پوست مو و مشورت با چنین افرادی به این نتیجه خواهید رسید که کاشت مو آخرین گزینه برای شما می باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد بهترین روش کاشت مو در جهان هستیم و دائما متد های درمانی این روش در حال بروز رسانی می باشد. با توجه به این موضوع می توان گفت در حال حاضر روش های گوناگونی از کاشت مو در حال انجام می باشد که هریک از آن ها دارای شیوه های متفاوتی هستند. ما در این مقاله سعی داریم به بررسی بهترین روش کاشت مو بپردازیم تا در صورتی که قصد انجام پیوند مو را داشته باشید، با بهره گیری از این اطلاعات و مشورت با پزشکان متخصص ، بهترین روش کاشت مو را برای خود انتخاب نموده و با انجام آن از موهای طبیعی و پر پشت خود لذت ببرید. نکته مهمی که می بایست به آن توجه شود نکاتی مراقبت های بعد از کاشت مو می باشد تا این روش به صورت کاملا صحیح میسر گردد.

بهترین روش کاشت مو

کاشت مو چیست؟

به طور کلی و مختصر کاشت مو به روشی گفته می شود که به وسیله آن موی مناسب از بانک موی خود فرد برداشت و سپس به وسیله روش های گوناگون در محل کم پشت و طاس سر کاشته می شود. برداشت مو برای افرادی میسر است که دارای بانک مو مناسبی به ویژه در نواحی پشت سر و اطراف گوش دارند. در صورت نبود بانک موی مناسب، فرد می بایست از سایر روش های کاشت مو (برداشت مو از نواحی مختلف بدن) و یا کاشت موی مصنوعی (ترمیم مو) استفاده نماید. اما همانطور که گفته شد همانند سایر درمان های پزشکی ، این روش ها با پیشرفت علم دچار تغییر و تحولاتی شده است که و آنچه که مشخص است وجود انواع روش های کاشت مو می باشد. اما بهترین روش کاشت مو چیست؟


بهترین روش کاشت مو

یکی از سئوالاتی که احتمالا برای هر کاندید کاشت مو پیش می آید این است که بهترین روش کاشت مو چیست؟ سئوالاتی از این قبیل طبیعتا ذهن مردان و زنانی که می خواهند اقدام به کاشت مو کنند را به خود مشغول می کند. ما در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد و درباره بهترین روش کاشت مو اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان خواهیم گذاشت.


البته این مسئله طبیعی است چون انسان ذاتا موجودی است که معمولا تمایل دارد در کمترین زمان ممکن، با کمترین فشار و دردسر یا ناراحتی، بهترین نتیجه را بگیرد. البته پیشرفت علم در زمینه کاشت مو نیز کمک بسیاری جهت رسیدن به این هدف می کند. نکته دیگر مراقبت های بعد از کاشت مو می باشد که در صورت عدم انجام آن ها نیز بهترین روش نیز نتیجه ایده آل نخواهد داشت. از جمله مهم ترین مراقبت ها، تغذیه بعد از کاشت مو می باشد.


از آنجایی که کاشت مو ، عمل نسبتا جدیدی است و سابقه اجرا و پیاده سازی آن بر روی افراد داوطلب، در جهان به بیشتر از 150 سال هم نمی رسد (تکنیک های جراحی مدرن کاشت مو حتی به دهه 1930 میلادی بر می گردند) هر چند سال روش ها و تکنیک های جدید در اختیار پزشکان و متخصصین این امر قرار می گیرد که موجب می شود تعداد بیشتری از افراد بتوانند موهای از دست رفته خود را در ناحیه سر، ریش و سبیل، ابرو و حتی مژه بدست بیاورند. در دهه های اولیه، کاشت مو کاملا توسط خود پزشکان جراح این امر صورت می گرفت و آنها با استفاده از "گرافت های فولیکولی" جهت کاشت موها در نواحی که دچار ریزش مو شده بودند، استفاده می کردند. روش های اولیه در آن زمان جز بهترین روش کاشت مو محسوب می شدند.

به مرور زمان این تکنیک ها تغییر کرد و با گسترش امکانات آزمایشگاهی و ورود دستگاه ها و تجهیزات جدید به بازارهای جهان، روش ها و امکانات مناسبی برای عمل کاشت مو ارائه شد که از بسیاری از آنها تاکنون به خوبی استفاده می شود. در حال حاضر بهترین و جدیدترین روش های ترمیم و پیوند مو عبارتند از:

✔ روش FUT

✔ روش FIT

✔ روش FUE

✔ روش SUT

کاشت مو به روش SUT


کاشت مو SUT و FUE بهترین روش های کاشت مو می باشند

البته در بین این روش ها در حال حاضر، بهترین روش کاشت مو ، روش SUT است که دارای ناچیزترین عوارض جانبی بوده و بیشترین نتیجه در زمینه جراحی های کاشت مو از این تکنیک حاصل می شود. کاشت مو به روش FUT و FIT تقریبا منسوخ شده می باشند. دلیل این امر وجود روش های جدیدی از جمله کاشت مو به روش SUT و FUE می باشد که در آن ها تمام مشکلات روش های FUT و FIT برطرف شده است. بنابراین با توجه به نکات گفته شده می توان گفت بهترین روش کاشت مو حال حاضر در دنیا پیوند مو به روش SUT و FUE می باشد.


روش انجام کاشت مو SUT و FUT

بیشتر این روش ها در واقع مبتنی بر جدا کردن ریشه های فولیکول های مو از ناحیه ای در بدن - معمولا پشت سر - و انتقال و کاشت آنها در ناحیه ای از پوست بدن که دچار ریزش مو و یا طاسی، شده است. البته در روش های سنتی و قدیمی این کار توسط پزشک و همکاران او صورت می گرفت ولی امروزه بیشتر این کار توسط دستگاه های جدید صورت می گیرد و همین امر نیز به بالاتر رفتن دقت و بدست آمدن یک نتیجه نهایی مناسب کمک می کند.


همانطور که در مقاله تکنیک های بازسازی مو برایتان نوشته بودیم، واحدهای فولیکول مو توسط متخصص کاشت مو، به وسیله دستگاه هایی به نام "چگالی سنج" بررسی شده و سپس در مرحله برش میکروسکوپی بافت دهنده در زیر میکروسکوپ های قوی به دقت به واحدهای فولیکولی تقسیم شده و پس از آن پوست ناحیه اطراف این واحد های فولیکولی مو برداشته می شود. از این طریق گرافت های کامل و مناسبی به دست می آیند که می توان آنها را به راحتی و البته با دقت در محل مورد نظر پیوند زد.


انتخاب کلینیک معتبر برای انجام کاشت مو

البته نکته مهمی که باز هم تاکید می کنیم این است که عمل کاشت مو به دلیل حساس بودن، باید در کلینیک های معتبر و درجه یک با استفاده از امکانات و تجهیزات مناسب و همچنین تیم های پزشکی حرفه ای و با تجربه صورت بگیرد. از طرف دیگر، به این مسئله لطفا توجه داشته باشید که حتما باید پیش از انجام عمل، فرد داوطلب از پزشک معالج و جراح مشاوره دریافت کند و گاهی نیاز است که بدلیل آزمایشات مختلف بر روی پوست و موی آن فرد، این کار چندین جلسه طول بکشد. سرانجام پس از بررسی های اولیه ، پزشک نتیجه نهایی را به او اعلام و بهترین روش کاشت مو برای فرد مورد نظر جهت عمل پیوند مو به وی معرفی می کند. این امر بسیار اهمیت دارد، چرا که در صورتی که فردی بدون دریافت مشاوره دقیق از پزشک بخواهد به دلخواه از داروهای تقویتی و یا تکنیک جراحی مورد نظر خودش استفاده کند، ممکن است نتیجه مناسب را نگرفته و این کار علاوه بر هدر دادن وقت و هزینه، موجب سرخوردگی و از دست دادن اعتماد به نفس وی شود.


هر چند که مجددا به این موضوع اشاره می کنیم که در حال حاضر بیشتر کسانی که دچار ریزش مو شده اند، با استفاده از بهترین روش کاشت مو یعنی روش SUT براحتی می توانند اقدام به درمان طاسی سر خود نموده و بار دیگر صاحب مو در نواحی از دست رفته شر بشوند.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید