چگونه از موهای کاشته شده خود مراقبت کنیم؟

افراد به دلایل مختلفی مانند بیماری، استرس، مشکلات هورمونی، مصرف برخی داروها و ژنتیک دچار ریزش موی شدید یا طاسی می شوند. کاشت مو روشی است که به طور قطعی به حل این مشکل و درمان طاسی سر می پردازد. در این روش پزشک متخصص فولیکول های مو از نواحی پر تراکم سر را به مناطق مورد نیاز پیوند می زند.کاشت مو بهترین و قطعی ترین روش بازگشت موهای از دست رفته تا به امروز می باشد. اما سوال مهمی که برای افراد ایجاد می شود این است که چگونه از موهای کاشته شده خود مراقبت کنیم؟ در این مقاله به مراقبت های بعد از کاشت مو خواهیم پرداخت.


اهمیت این سوال در اینجاست که علاوه بر داشتن شرایط و انجام روش مناسب، مراقبت های بعد از کاشت مو تاثیر زیاد و مستقیمی در دریافت نتیجه نهایی دارند. البته شرایط فرد متقاضی نیز عامل مهمی برای کسب نتیجه خوب می باشد.


کاندید مناسب برای کاشت مو باید شرایط زیر را داشته باشد:

✔ افراد که دارای الگوی طاسی مردانه هستند.

✔ افرادی که با موهای کم پشت رو به رو هستند.

✔ افرادی که در اثر حادثه یا سوختگی ، موهای خود را از دست داده اند.

✔ افراد با بانک موی مناسب ( جز اساسی ترین شرایط کاشت مو )

✔ شرایط جسمی خوب و عدم بیماری های خاص

مراقبت های بعد از کاشت مو

نتایج بعد از کاشت مو

با توجه به اینکه در روش های جدید کاشت مو ، پیشرفت بسیاری صورت گرفته، علاوه بر ارتقا سرعت و روش کاشت، عوارض این عمل نیز به حداقل رسیده و افراد تنها پس از دوره کوتاهی می توانند به زندگی روزمره بازگردند.ریزش موهای کاشته شدهبین دو تا سه هفته پس از پیوند طبیعیست، این امر باعث رشد موهای جدید از فولیکول های کاشته شده می شود که معمولا بین ماه دوم تا سوم اتفاق می افتد. بیشتر افراد 8 تا 10 ماه پس از جراحی رشد حدود 70 درصد موهای جدید را مشاهده می کنند؛ البته این در افراد با شرایط مختلف می تواند کمتر یا بیشتر باشد. بسیاری از پزشکان برای بهبود و کمک به رشد بیشتر موهای پیوندی، داروهای مکمل مانند ماینوکسیدیل یا فیناستراید را تجویز می کنند. این داروها همچنین به کاهش یا جلوگیری از ریزش مو در آینده کمک می کنند.

در روزهای ابتدایی بعد از پیوند چگونه از موهای کاشته شده خود مراقبت کنیم؟

پس از انجام کاشت مو،مراقبت های بعد از کاشت موعلاوه بر رشد بهتر و سالم تر موها، فرد را برای بهبودی سریع تر آماده می کند. معمولا بلافاصله بعد از کاشت مو، پوست سر درد خفیفی دارد و لازم است داروهای ضد درد و مسکن مصرف شود که توسط پزشک تجویز می شود. از آنجا که کاشت مو توسط بی حسی موضعی انجام می شود، بعد از اتمام پیوند می توانید به خانه برگردید اما استراحت به مدت حداقل دو روز برای بهبودی ضروری است. دستورالعمل های مراقبتی توسط پزشک به هر فرد با توجه به شرایط جسمی اش توصیه می شود، اما به طور کلی مهم ترین نکات برای مراقبت های بعد از کاشت مو در روزهای ابتدایی عبارتند از:

• فعالیت های سنگین مانند خم شدن، بلند کردن و ورزش انجام ندهید

• در صورت وجود زخم در نواحی پیوند آنها را نکنید

• در معرض گرما، سرما و باد شدید قرار نگیرید

• در هنگام خواب سر خود را به حالت نیمه قائم قرار دهید

• درصورت وجود درد یا تورم بدون مشورت با پزشک دارو مصرف نکنید


بعد از سه تا چهار روز می توانید اولین شستشوی موهای کاشته شده را با استفاده از یک شامپوی ملایم انجام دهید؛ روند شستشوی مو و حتی ریختن آب روی سر باید به آرامی انجام شود؛ برای خشک کردن نیز از یک حوله نرم و نازک استفاده کنید. شستشوی منظم طبق دستورالعمل و تمیز نگه داشتن محل پیوند اهمیت زیادی در جلوگیری از عفونت دارد، با این حال باید دقت کنید در حین شستشو پوست سر را مالش یا خراش ندهید.


در طولانی مدت چگونه از موهای کاشته شده خود مراقبت کنیم؟

همانطور که گفته شد مراقبت های بعد از کاشت مو در روزهای اولیه اهمیت بسیار زیادی دارند، اما به همان اندازه مراقبت های طولانی مدت از کاشت مو نیز می توانند بر نتیجه ای که مشاهده می کنید تاثیر بگذارند. با انجام برخی دستورالعمل ها تا زمان رشد کامل موها می توانید به تقویت فولیکول های موهای کاشته شده کمک کنید و در نهایت مانند موهای معمولی با آنها رفتار کنید. در طولانی مدت توسط موارد زیر می توانید از موهای کاشته شده خود مراقبت کنید:

✔ دوری از تابش مستقیم آفتاب همیشه به داشتن موهای سالم کمک می کند و این مسئله برای موهای کاشته شده مخصوصا در ماه های اولیه اهمیت بیشتری دارد.

✔ هنگام شانه کردن موها باید مراقب باشید که ریشه مو اذیت نشود، بهتر است هفته های ابتدایی قسمت های پیوند شده را شانه نکنید.

✔ برای حالت دادن به موها حداقل یک تا دو ماه صبر کنید تا پوست سرتان کاملا بهبود یابد.

✔ کوتاه کردن مو با قیچی باید بعد از سه ماه انجام شود و قبل از شش ماه نباید از تیغ استفاده کنید.

✔ از ماه چهارم به بعد که موهای کاشته شده در حال رشد هستند می توانید موهای خود را رنگ کنید.

کاشت مو


البته هرچه کمتر از لوازم حرارتی یا شیمیایی برای حالت دادن و رنگ کردن مو استفاده کنید باعث رشد بهتر و تقویت موهای کاشته شده خواهد شد. دوری از استرس، خواب کافی، داشتن تغذیه مناسب و استفاده از برخی ویتامین ها می تواند به رشد مو کمک کند و از ریزش مجدد آن نیز جلوگیری کند. تجربیات و نتایج کاشت مو بسته به شرایط جسمی افراد و مهارت های جراح در افراد مختلف متفاوت خواهد بود، اما نهایتا پس از گذشت 18 ماه از زمان پیوند، موهای کاشته شده به رشد کامل خود می رسند. در روش های جدید کاشت مو مانند روش SUTکه جز بهترین روش کاشت مو محسوب می شود، مراحل پیوند سریع تر انجام می شود و به دلیل استفاده از ابزار پیشرفته نتیجه بهتر و قطعی را می دهند، اما با رعایت نکات گفته شده می توان نتیجه نهایی را زودتر مشاهده کرد.


به طور کلی در صورت انجام اصولی پیوند مو به وسیله کلینیک های استاندارد و دارای مجوز و همچنین بهره گیری از کادر و پزشکان مجرب شما می توانید از بهترین روش کاشت مو بهره مند و به نتیجه ایده آلی دست پیدا کنید. در این صورت تنها عدم مرابت های پس از این روش ، امکان ایجاد عوارض کاشت مو را برای افراد به دنبال خواهد داشت.بنابراین با رعایت دستورالعمل ها و مراقبت های بعد از کاشت مو می تولانید به بهترین نتیجه برسید.یکی دیگر از نکاتی که بعد از کاشت مو می بایست به درستی رعایت نمایید ، تغذیه بعد از کاشت مو می باشد که در مقاله ای جدا به آن پرداخته شده است.


در پایان اگر قصد انجام کاشت مو را دارید جهت انجام مشاوره های مورد نیاز و یا تعیین وقت می توانید با کارشناسان مرکز تخصصی کاشت مو رنسانس تماس حاصل نمایید. همچنین جهت هرگونه سوال در ارتباط با مراقبت های بعد از کاشت مو می توانید با ما در ارتباط باشید.مرکز تخصصی کاشت مو رنسانس با بهره گیری از دانش روز و در اختیار داشتن کادری مجرب آماده ارائه انواع خدمات به شما عزیزان می باشد.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید