موهای کاشته شده می ریزند؟

با مشخص نشدن و عدم درمان ریزش موی کاشته شده این احتمال زیاد است که پس گذشت مدت زمانی موهای کاشته شده همانند موهای قبلی شما دچار ریزش شوند و یا اینکه پس از کاشت مو تعداد زیادی از فولیکول های مویی که کاشته شده بودند رشد نکنند و عمل به نتیجه بماند.


در واقع این اتفاق ممکن است به علت عواملی پیش بیاید که پیش از کاشت مو سبب ریزش موی شما شده بود و این بار سبب جلوگیری از رشد فولیکول مو شما شده است.به همین دلیل برای کاشت مو پیش از هر چیز باید علت ریزش را پیدا کرد و اقدام به درمان طاسی سر نمود تا با این کار شانس ریزش موهای کشته شده را کمتر کرد.


چرخه ریزش و رویش موها به چه نحوی است؟

در یک فرد معمولی به هنگام ریزش یک تار مو ، مویی جدید از همان منطقه ریزش رویش پیدا خواهد کرد و پس از مدت زمان مشخصی همانند موی قبلی خواهد شد.ولی در تعدادی از افراد با توجه به دلایلی مانند زیاد بودن هورمون دی هیدروتستسترون، کمبود املاح معدنی و ویتامین های مرد نیاز بدن و یا دیگر مشکلات، ریشه مو ضعیف شده و همین مسئله سبب می شود که موی جایگزین شده نازک تر از قبل شود. اگر این مشکل برطرف نشود به مرور زمان مو مانند کرک در خواهد آمد و در سرانجام از بین خواهند رفت.در چنین شرایطی با توجه به افزایش ریزش مو ، فرد دچار طاسی شر شده و برای درمان طاسی سر می بایست به دنبال بهترین روش ها از جمله کاشت مو و یا کاشت موی مصنوعی (ترمیم مو) بود.


گفتنی است که با از بین رفتن ریشه مو هیچ روشی نمی تواند سبب رشد مجدد آن شود.این مشکل ممکن است برای موهای کاشته شده نیز رخ دهد. معمولا فولیکول ها از قسمت پشتی و بالای گردن برداشته شده و دلیل این کار بزرگ تر بودن آن ها نسبت به دیگر قسمت های سر است.

ریزش موهای کاشته شده


به همین خاطر در طی سال های اول پس از کاشت مو فرد مورد نظر کمتر شاهد ریزش مو های خود می باشد. اما اگر مراقبت های بعد از کاشت مو به درستی صورت نگیرد، مو ضعیف شده و مجددا دچار ریزش می شود.


آیا روش کاشت تاثیری در جلوگیری از ریزش مجدد موها دارد؟

به هیچ عنوان. امکان تاثیر گذاری کاشت مو مناسب توسط پزشکان مجرب برای کسب نتیجه ایده آل وجود دارد اما این مسئله دلیلی بر نریختن مو در سال های پس از کاشت نیست. مراقبت های بعد از کاشت مو و همچنین تغذیه بعد از کاشت مو از جمله ملاک های ریزش و یا عدم ریزش مو پس از انجام پیوند مو می باشد.


این امر مشخص است که مو ای کاشته شده هیچ گاه مانند موهای اولیه فرد نیست و اگر موهای طبیعی دچار ریزش شوند این امکان برای موهای کاشته شده نیز وجود دارد.


نکاتی جهت جلوگیری از ریزش موهای کاشته شده

✔ بهترین سن برای کاشت مو در مردان بالای 30 سال می باشد. پیش از این سن میزان هورمون های بدن متغیر است و دلیل تغییراتی مانند عقل و جسم در این سنین همین تغییرات هورمون ها است. ولی پس از 30 سالگی این تغییرات ناگهانی کمتر رخ می دهد و کمتر باعث ریزش مجدد مو می شود.بنابراین فرد می بایست شرایط کاشت مو را داشته باشد که یکی از فاکتورها سن فرد می باشد.

✔ پس از مشورت با پزشک معالج بین 2 ماه پیش از کاشت مو تا 6 ماه پس از کاشت مصرف میزان معینی از ویتامین هایE , D , B12 و B5 نیاز می باشد.

✔ پس از عملیات کاشت مو توصیه می شود که مردان در طول روز مقدار 300 تا 500 میلی گرم از گیاه نخل اره ای را به صورت مکمل مصرف نمایند. این گیاه مانع تبدیل تستسترون به هیدروتستسترون شده و نتیجه ای مانند قرص فیناستراید را دارد.

✔ خانم ها می توانند 6 تا 12 ماه از گیاه دم اسب که باعث محکم شدن ریشه های مو و افزایش تولید کلاژن می شود پس از کاشت مو استفاده کنند.به طور کلی تغذیه بعد از کاشت مو نکته بسیار مهمی است که پس از مشورت با پزشک می توان از مواد غذایی مناسبی استفاده کرد.

✔ پس از دوره نقاهت و روییدن مجدد مودر هر سال به صورت دوره 3 ماهه از محلول های تقویت مو زیر نظر پزشک معالج استفاده کنید. محلول هایی مانند آمینکسیل، محلول های کافئین دار، ریشه جنسینگ، آرژنین، ماینوکسیدیل 2 درصد و... . استفاده از این محلول ها جزیی از مراقبت های بعد از کاشت مو می باشد.

✔ پوست و مو نیازمند رسیدگی مداوم است، مخصوصا از سن 30 سالگی به بعد که بدن شروع به پیر شدن می کند. پیش از ریزش مو رسیدگی به آن را به صورت مرتب انجام دهید.

ریزش موها پس از کاشت مو

✔ اهمیت ویژه ای به تغزیه خود بدهید و استفاده از چربی های اشباع شده را در وعده های غذایی خود کاهش دهید. کلسترول بالا از دلایل مهم ریزش مو می باشد. تغذیه بعد از کاشت مو جز حیاتی ترین مساول جهت رسیدن به نتیجع ایده آل می باشد.

✔ از روغن هایی مانند نارگیل و زیتون استفاده کرده و در هفته 2 الی 3 بار ماهی مصرف نمایید و یا از مکمل های امگا 3 استفاده کنید.

✔ تا حد امکان از وسایلی مانند تافت و ژل و ... و همپنین اتو مو و سشوار استفاده نکنید.

✔ برای حمام و شست و شوی سر از آب ولرم و یا مایل به سرد استفاده کنید زیرا آب گرم و داغ به علت باز کردن منفذ های پوست احتمال ریزش مو را افزایش می دهد.

✔ مردان از شامپو هایی که در ترکیبات آن کافئین موجود است استفاده کنند و همچنین بانوان شامپوهایی با عصاره طبیعی نعنا مصرف کنند. کافئین طول عمر ریشه مو را زیاد کرده و نعنا هم سبب کم کردن استرس پوستی و تنظیم جریان خون می شود.

✔ برای از بین بردن خارش سر از شامپو هایی که دارای گیاه آلوئه ورا است بهره بگیرید و خاراندن سر را متوقف کنید.

✔ از پزشک متخصص خود برای راهنمایی و پیدا کردن سوالات تخصصی خود یاری بگیرید.

امروزه بهترین روش کاشت مو که مورد استقبال افراد قرار گرفته و نتیجه ایده آلی در بر داشته است، کاشت مو به روش SUT می باشد.جهت اطلاع بیشتر از این روش کاشت مو و یا هرگونه مشاوره تخصصی در زمینه درمان طاسی سر ، مراقبت های بعد از کاشت مو و همچنین انجام بهترین روش کاشت مو می توانید با کارشناسان ما در کلینیک تخصصی مو سینا (رنسانس) در ارتباط باشید.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید