مراقبت از موها در فصل سرما

هر فصلی مطمئنا می توند عوارض خاصی برای مو داشته باشد و انسان را دچار مشکل کند. فصل زمستان هم از این قاعده مستثنا نیست.

برای مثال آفتاب سوزان فصل تابستان و یا کلر موجود در استخر و ... به مو ها صدمه خواهد زد.

فصول سرد هم که به طبع آن باعث می شود رطوبت هوا کم و سرما زیاد شود و در نتیجه خشکی هوا مو را دچار مشکل کند.برای جلوگیری از این مشکل در فصل زمستان می توان از مواد آرایشی و بهداشتی مناسب فصل استفاده کرد و از موی خود بیشتر مراقبت کنیم.

در این مقاله می خواهیم اشاره ای کوتاه به مشکلاتی که برای مو ممکن است در این فصل پیش بیاید اشاره کنیم و راه های برطرف کردن آن را برای شما بازگو نماییم. با ما همراه باشید:

مراقبت از موها در فصل سرما

کم رنگ شدن موها

اغلب این مشکل برای مو های رنگ شده در زنان اتفاق می افتد. اگر مشکلاتی که در فصول گرم سال برای مو هایتان پیش آمده را برطرف نسازید، در فصول سرد سال رنگ موهای شما تغییر کرده و مات و کدر خواهد شد. کار های زیر برای جلوگیری از چنین مشکلی می توان انجام داد:

·       استفاده از اسپری محافظ: برای پوشش دادن مو ی خود از آسیب اشعه یووی و ترمیم کردن مو های آسیب دیدیتان می توانید از این اسپری ها استفاده کنید.

·       پوشاندن مو: اگر در فصل زمستان به استخر می روید به علت تاثیر مخرب کلر بر مو و علاوه بر آن خشک بودن هوا بهتر است از کلاه های مخصوص شنا استفاده کنید.

·       ثبات رنگ: با توجه به خشکی هوا در فصول سرد سال موها شکننده و خشک می شود. برای جلوگیری از این اتفاق از شامپوهای مرطوب کننده ای که برای فصول سرد تهیه شده است استفاده کنید تا با این کار علاوه بر تامین رطوبت پوست و مو رنگ مو هم سالم باقی بماند.

پوسته کردن مو:در زمستان مشکلی که اکثرا به آن بر می خوریم خشک شدن پوست سر و در نتیجه آن پوسته پوسته شدن آن است که این پدیده چیزی نیست جز شوره. برای از بین بردن شوره راه هایی وجود دارد:

·       استفاده از شامپو های ضد شوره

·       استفاده از روغن های گیاهی مانند نارگیل و بادام

·       نرم کننده های مخصوص کاهش التهاب و اگزمای پوست

برای اطلاعات بیشتر درباره شوره سر به مقاله درمان شوره سر مراجعه نمایید.

·       مراقبت از موها با حفظ رطوبت: هنگام روشن کردن وسایل گرمایشی در خانه عملا رطوبت از بین می رود و این مشکلی رایج در هر خانه است. بهتر است برای جلوگیری از خشکی هوا در منزل که باعث خشکی پوست و مو هم می شود، استفاده از کتری آب جوش و یا دستگاه بخور در منزل یا محل کار خود است .

سوختن موها : سوختن مو به معنای واقعی کلمه آن بارز نیست اما هنگامی که نور شدید خورشید به مو برخورد می کند باعث تخریب کوتیکول های مو می شود آسیب آن در دراز مدت همراه شما خواهد بود و در فصل زمستان آسیب آن چند برابر می شود. برای جلوگیری از این اتفاق:

استفاده از وسایلی مانند اتو و سشوار مو های آسیب دیده را شکننده تر، خشک تر و در نتیجه از بین می برد. پس استفاده از وسایلی این چنین را به حداقل برسانید.

استفاده از کاندیشنر های عمقی: هر هفته یک بار از چنین کاندیشنرهایی استفاده کنید تا رطوبت به مو بازگردد. علاوه بر این ماسک های مرطوب کننده هم می توانند برای موهای شما مفید باشند. 

کوتاه کردن مو: بهترین روش از نظر متخصصان کوتاه و مرتب کردن مو است زیرا این کار سبب می شود اثرات شکنندگی مو از بین برود. هر سه ماه یکبار زمان مناسبی برای کوتاه کردن مو می باشد.

موهایی که پس از کوتاه کردن جایگزین مو های قدیمی می شود سلامت بیشتری دارند و باعث می شوند به مرور آسیب ها کم شوند.

آبرسانی: برای آبرسانی مو هر چند وقت یک بار موهای خود را با سرم مخصوص هیدراته کرده تا کوتیکول های آسیب دیده بر اثر حرارت به وضعیت قبلی خود برگشته و از شکنندگی مو جلوگیری شود.

لینک های مرتبط:

ماینوکسیدیل

فیناستراید برای زنان

عوارض کاشت مو

کاشت مو


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید