درمان خانگی ریزش مو

عده زیادی از بانوان و مردان از ریزش مو رنج می برند و به همین دلیل به دنبال راه حل های خانگی برای جلوگیری از آن هستند.البته در صورتی که ریزش مو شدید باشد نیاز به روش هایی برای درمان طاسی سر همچون کاشت مو یا ترمیم مو (کاشت موی مصنوعی) می باشد. این مقاله نکاتی درباره ی این نوع درمان ها از جمله نکاتی در مورد تغزیه که باعث کم شدن ریزش مو می شود به شما ارائه می دهد.با ما همراه باشید:

درمان خانگی ریزش مو


تغذیه ایده آل برای جلوگیری و کاهش ریزش مو:

یک تغزیه خوب به جز بالا بردن میزان سلامت کلی بدن و کم کردن ضریب دچار شدن به بیماری ها برای پوست و موی شما هم اهمیت بسزایی دارد و تا حد زیادی از ریختن موی شما جلوگیری می کند.این موضوع برای افرادی که اقدام به انجام پیود مو نموده اند نیز صدق می کند و تغذیه بعد از کاشت مو از اهمیت بالایی برخوردار است.

استفاده از مقادیر مناسب از محصولات پروتئینی:

بخش اعظمی از ساختار هورمون ها و همه ی آنزیم های بدن و همچنین تمامی اعضای بدن از پروتئین تشکیل شده است. مو هم از این قاعده مستثنا نبوده و از کراتین که نوعی پروتئین است تشکیل شده است. برای کاهش ریزش مو و جلوگیری از آن می بایست مقادیر کافی از پروتئین به بدن برسد.


• میزان مصرف پروتئین در مردان 1 گرم به ازای هر کیلو از وزنشان و در زنان 0.7 گرم می باشد.

• انواع اسید های آمینه در پروتئین ها با منشا حیوانی بیشتر از همان میزان پروتئین با منشا گیاهی است.

• سه اسید آمینه ای که حاوی گوگرد است در پروتئین وجود داشته ال تائوین ، ال متیونین و ال سیستئین نام دارند.


منابع غذایی حاوی گوگرد به میزان مناسب شامل:

مصرف ترب ، کلم، پیاز ، سفیده تخم مرغ ، ماهی ، سیر ، مرغ و... را به دلیل وجود گوگرد که برای سلامت مو نیاز است به اندازه مناسب دز رژیم غذایی خود بگنجانید.


چربی ها:

امروزه با تغییر الگوی غذایی چربی های مناسب بدن و همچنین مو یعنی اسید های چرب امگا 3 کمتر مصرف می شود اما اسید های چرب امگا 6 و 9 و غیر مفید بیشتر در برنامه غذایی وجود دارد.در حدود 90% از مردم ایران با کمبود اسید های چرب امگا 3 رو به رو هستند.این اسید چرب برای پیشگیری از مشکلات قلبی مناسب است و کلسترول بد را کاهش و کلسترول خوب را افزایش می دهد.برای دریافت این نوع چربی هفته ای 2 تا 3 بار ماهی بخورید و یا با تجویز پزشک از قرص امگا استفاده کنید.


کربوهیدارت ها:

علاوه بر برنج و نان که ما ایرانیان هر روز مورد استفاده قرار می دهیم می بایست از موادی مانند لوبیا ، عدس ، سیب زمینی و ... که دارای مقادیر زیادی از کربوهیدرات است استفده کنیم.سفره ما ایرانیان معمولا محدود است به 2 نوع کربوهیدرات نان و برنج! حال بهتر است تنوعی از کربوهیدرات ها در برنامه غذایی خود داشته باشیم.


میوه ها:

مصرف حداقل یک وعده میوه به خصوص اگر به صورت ارگانیک پرورش یابد می تواند نقش بسزایی در کاهش ریزش مو داشته باشد.فقط به این نکته توجه کنید که میوه باید حداقل با فاصله یک ساعت پس از صرف غذا میل شود.


مواد غذایی که باید مصرف آن ها کمتر شود:

استفاده بیش از حد از نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه و چای ممکن است سلامت پوست و مو را به خطر بیاندازد.مصرف متعادل این نوشیدنی ها بدین گونه است که قهوه هر هفته 4 لیوان و چای روزی 2 بار خورده شود.کافئین زیاد باعث استرس و فشار آوردن به غدد فوق کلیوی شده و همچنین باعث دفع موادی همچون فسفر و روی و پتاسیم و منیزیم از بدن می شود.موارد اشاره شده پس از کاشت مو برای درمان طاسی سر نیز می بایست رعایت شود.


کلسترول و چربی های مضر:

کلسترول را نباید به طور کامل از برنامه غذایی حذف کرد به این دلیل که تولید بسیاری از هورمون های بدن مانند تستسترون و پروژسترون از طریق همین کلسترول تامین می شود. اما مصرف زیاد این نوع چربی هم باعث تضعیف خون رسانی به مو ضعیف شدن ریشه ی مو می شود.حداکثر میزان مصرفی کلسترول در روز 200 میلی گرم است.

درمان ریزش مو


خواب و استراحت کافی

با توجه به این که بسیاری از فعالیت های بدن مانند خارج شدن سموم از بدن ، تجدید و بازگشت انرژی بدن و ترمیم بافت ها در هنگام شب و خواب صورت می گیرد پس خواب مناسب می تواند نقش مهمی برای بدن و مو داشته باشد.اگر انسان خواب کافی نباشد دچار کاهش راندمان برای فعالیت روزانه و ریزش مو و پیری زودرس می شود.8 ساعت خواب در طول شبانه روز برای افراد بالغ زمان مناسبی است.


مکمل های غذایی

این یک مبحث جدی است که متاسفانه به آن توجه کافی نمی شود، مکمل های فراوانی اعم از انواع مولتی ویتامین و یا با نام ویتامین ها برای مو(Vitamins for Hair) و غیره در داروخانه ها موجود می باشند و یکی از بزرگترین اشتباهات مصرف آن ها بدون تجویز پزشک است.افرادی که اقدام به انجام کاشت مو نموده اند نیز می بایست به این نکته توجه کنند که مراقبت های بعد از کاشت مو شامل این نکته اشاره شده می باشد. متاسفانه گاها برخی از پزشکان نیز بدون انجام آزمایشات لازم و بررسی دقیق وضعیت بیمار با تصور اینکه این محصولات برای همه مفید می باشند آن ها را برای بیماران تجویز می کنند، این در حالی است که در بسیاری از افراد ازدیاد برخی از عناصر مانند مس، آهن و غیره سبب ریزش موها می شوند. به طور جدی توصیه می کنم بدون نظر پزشک از مصرف مکمل های غذایی جدا خودداری نمایید.


درمان های موضعی خانگی برای جلوگیری از ریزش موها

روغن کرچک:(Castor Oil)روغن کرچک نوعی روغن گیاهی است که خاصیت های بسیاری دارد. از جمله خواص آن می توان به خواص درمانی پوست و مو اشاره کرد.در دارو های زیادی که برای جلوگیری از ریزش مو تولید می شوند نام این روغن وجود دارد.

این روغن خواص ضد قارچ و ضد باکتری دارد و دارای مواد مورد نیاز پوست و مو از جمله ویتامین E و مواد معدنی و اسید های چرب غیر اشباع است.خاصیت ضد باکتری بودن این روغن برای درمان شوره و خارش و التهاب مو و پوست سر بسیار مفید می باشد.به دلیل این که این روغن غلیظ است با ترکیب کردن آن با سایر روغن ها از جمله جوبابا و نارگیل از غلظت آن می توانید کم کنید.


در پایان اگر قصد مشاوره در زمینه روش های خانگی درمان ریزش مو و یا قصد انجام روش هایی همچون کاشت مو ، مراقبت های بعد از کاشت مو ، بهترین روش کاشت مو و... برای درمان طاسی سر را دارید می توانید با کارشناسان ما در کلینیک کاشت مو سینا(رنسانس) در ارتباط باشید.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید