علت سفید شدن مو

سفید شدن مو در حالت عادی امری طبیعی و نشان دهنده ی بالا رفتن سن و گذر عمر است ولی گاهی اوقات می توان دلایلی دیگری داشته باشد و برخی جوانان دچار این عارضه شوند.

عموما و به طور طبیعی موی سر و سایر نقاط بدن بعد از گذشت سن 35 سالگی کم کم شروع به سفید شدن می کند.اما اگر این اتفاق در جوانان و زودتر از حالت طبیعی آن رخ دهد باید راهی برای جلوگیری از آن با پیدا کردن عاملش پیدا کنند.

به جز گذر زمان عامل ارثی هم نیز تاثیر بسزایی در سفید شدن مو دارد و باعث می شود در سنین پایین به وسیله ژن هایی که از پدر و یا مادر خود به ارث برده موی سفید رنگی داشته باشد.

در مردان عموما سفید شدن موی سر از ریش و سبیل آغاز می شود و سپس به مو ها می رسد و این اتفاق ابتدا از پشت گوش ها آغز شده و سپس به نواحی مرکزی سر و در نتیجه همه جا را در بر میگیرد.

عوامل دیگری هم وجود دارد که باعث سفید شدن مو می شود.

علت سفید شدن مو

ملانوسیت سلولی است که در انتها ترین نقطه از پوست قرار دارد که تار مو هم در همان جا است.کار این سلول ترشح کردن ماده ای به نام ملانین است و این امر سبب تشکیل رنگ مو می شود. عواملی که گفته خواهد شد می توانند بر روی این سلول تاثیر گذاشته و باعث سفید شدن مو شوند.

دلایل سفیدی مو

·       آلودگی هوا

·       کشیدن سیگار

·       کم خوابی

·       عوامل ژنتیکی و ارثی

·       استرسی که در جوانان وجود دارد از بیشترین علت های سفید شدن مو در این سنین است.این اتفاق موجب تاثیر گذاشتن روی هورمان ها و غدد می شود.

·       کمبود موادی مانند آهن ، منگمز ، تیتانیوم و روی و...موجب سفیدی می شود که راه درمان آن اصلاح رژیم غذایی است. برای مثال خورد میوه معمولا این کمبود را برطرف می کند.

·       ترسیدن و هول شدن هایی که بصورت ناگهانی است می تواند باعث سفید شدن یک شبه مو شود البته اید اتفاق از نظر علمی بعید است.

·       کمبود ویتامینB

اکثر پزشکان بر این اعتقاد دارند که سفید شدن مو در دوران جوانی باعث عدم ریزش و طاس شدن موی آن ها در دوران میان سالی و پیری می شود و ریزش به کمترین میزان خواهد رسید.


جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید