درمان ریزش مو با ماینوکسیدیل

امروزه ریزش مو و به اصطلاح طاسی یک مشکل رایج در بین جامعه است و منحصر به یک جنس یا سن خاص نیست. ریزش مو به دلایل مختلفی می تواند رخ دهد. دلایلی مانند سوختگی، پرتو درمانی، جراحت ها، جراحی، مواد شیمیایی، کم خونی، بارداری، مصرف برخی داروها، عوامل ژنتیکی، کمبود مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو و غیره. اما برای درمان طاسی سر یا ریزش مو روش های مختلفی وجود دارد که بر اساس تشخیص پزشک متخصص می توان از آن ها استفاده نمود.


از این رو همه روزه افراد زیادی به دنبال بهترین روش برای درمان طاسی سر و یا ریزش مو و بهرین متد های کاشت مو یا ترمیم مو که با نام کاشت موی مصنوعی هم ممکن است شناخته شود، هستند و انتخاب بهترین روش درمان ریزش یا کاشت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد.


ریزش مو تنها منحصر به موی سر نمی شود و گاه شاهد هستیم که فرد در ناحیه ریش و ابرو نیز دچار ریزش مو و یا نازک شدگی مو می شود. در هر صورت رخ دادن این مساله بر اعتماد بنفس اشخاص اغلب تاثیرات بدی می گذارد و این نقص در چهره آن ها نمود پیدا می کند.


معرفی انواع مدل های طاسی سر

طاسی انواع مختلفی دارد که می تواند در هر سنی و به هر دلیلی به وجود بیاید. از جمله طاسی ارثی یا همان ژنتیکی، طاسی سکه ای و طاسی کششی. طاسی ارثی به دلایل ژنتیکی رخ می دهد و در افرادی که سابقه طاسی در خانواده شان وجود دارد، احتمال ابتلا به این طاسی از سنین جوانی وجود دارد. طاسی سکه ای به عبارتی ریزش مو به صورت تکه تکه ای و به اندازه یک سکه اتفاق می افتد که تعداد آن می تواند متغیر باشد. البته باید گفت تعداد بیشتر تکه های ریخته شده، نشانه شدت طاسی نیست. طاسی کششی نوعی طاسی است که در اثر کشیدگی مو توسط شخص که دچار وسواس کشیدن مو است و یا از طریقی محکم بسته شدن بوسیله گل سر معمولا رخ می دهد به خصوص در افرادی که موی فر دارند. اما در ادامه به روش های درمان طاسی سر و ریزش مو خواهیم پرداخت.

درمان طاسی سر


راه های درمان طاسی سر و ریزش مو:

همانطور که دلایل ریزش مو مختلف است مسلما راه های درمان ریزش مو نیز متفاوت خواهد بود. در برخی مواقع از داروهایی همچون ماینوکسیدیل برای درمان طاسی سر و ریزش مو استفاده می شود. به این طریق که فرد در روز به اندازه های مشخصی از داروی ماینوکسیدیل روی نواحی ریخته شده ریخته و با انگشت آن را ماساژ می دهد. این دارو در دو نوع 5% و 2% و به شکل مایع، کف و یا اسپری وجود دارد که نوع 2% آن را معمولا بانوان و 5% آن را معمولا آقایان استفاده می کنند. اما اثر این دارو موقتی است و تنها تا زمانی که از ان استفاده می کنید ریزش مو متوقف می شود.


راه درمانی دیگر داروی خوراکی فیناستراید است که آن نیز تاثیری موقتی و گذرا دارد و هنوز نحوه عملکردش مشخص نیست. از روش های درمانی دیگر ریزش مو، استفاده از داروهای تقویتی است که معمولا در مواردی که ریزش مو خیلی زیاد نیست و یا سن فرد به گونه ای است که نمی تواند کاشت مو انجام دهد، از این روش ها استفاده می شود. از جمله روش های تقویتی درمان طاسی سر و رویش مو می توان به روش PRP مو، لیزرتراپی، مزوتراپی و ویتامین درمانی اشاره کرد که هرکدام از این روش ها به نوعی باعث تقویت تارهای مو و ضخیم شدن آن ها می شود. روش درمان دیگری که معمولا جز آخرین راه های درمانی است و زمانی استفاده می شود که دیگر روش های درمانی جواب ندهد، کاشت مو است. از آنجایی که کاشت مو یک روش درمانی دائمی است و طرفداران بسیاری دارد اگرچه کمی هزینه بر است و ممکن است در نگاه اول گران به نظر برسد اما در مقایسه با دیگر روش های موقتی که تاثیر زودگذری دارد، روش به صرفه ای است. چنانچه فرد از بانک موی مناسب جهت کاشت مو برخوردار نباشد می تواند از روش کاشت موی مصنوعی استفاده نماید.


معرفی بهترین روش های کاشت مو:

از گذشته تا امروز روش های مختلف کاشت مو رایج شده است و به تدریج کنار گذاشته شده است زیرا هر روزه با کشف امکانات جدید و راهکارهای بهتر، روش های نوینی برای کاشت مو رایج می شود که نسبت به روش های قبلی قابلیت های بیشتری دارد. از جمله روش های نوینی که امروزه به وفور جهت کاشت مو استفاده می شود می توان به 2 روش FUE و SUT اشاره کرد. این دو متد در حال حاضر جز بهترین روش کاشت مو محسوب می شوند.


کاشت مو به روش FUE

روش FUE در واقع روش استخراخ واحدهای فولیکولی است که در این روش فرد دیگر عوارضی مانند درد و جای زخم برداشت مو را تجربه نمی کند. در این روش، لایه ی رویی پوست سر با ظرافت بسیار بالایی توسط تیم مجرب و متخصص از پشت سر فرد برداشته می شود، بطوری که هیچ گونه آسیبی به پوست، گوشت، عصب ها نمی رساند.از دیگر مزیت های این تکنیک می توان تراکم بالای آن و انجام سریع کاشت مو، را عنوان کرد. از نکات قابل توجه در این تکنیک این است که این روش برای کسانی که بانک موی کمی دارند و وسعت ریزش زیادی دارند بسیار مناسب و ایده آل است.

درمان ریزش مو با ماینوکسیدیل


کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT جدیدترین و بروز ترین روش کاشت مو و درمان طاسی سر در دنیا محسوب می شود. در این روش کاشت مو دیگر همانند روش های رایج و سنتی نیازی به برش و جراحی و بجا ماندن اسکار و یا درد و زمان طولانی دوره نقاهت وغیره... نیست و این یکی از برتری های این روش است.


از دیگر مزایای این روش کاشت مو می توان به برداشت سریع و دقیق گرافت ها زیر نظر تیم پزشکی مجرب اشاره کرد. جالب است بدانید در روش SUT از بین رفتن فولیکول های برداشت شده به صفر می رسد، زیرا طی یک فرآیند مخصوص فولیکول های موی شخص فریز می شود تا تمامی گرافت های برداشت شده سالم بماند و سپس توسط تیم مجرب کاشت با دقت بالایی در محل مورد نیاز کاشت می شود داده می شوند. لازم به ذکر است که جهت رسیدن به نتیجه مطلوب می بایست 2 مقوله مراقبت های بعد از کاشت مو و تغذیه بعد از کاشت مو با متد های معرفی شده به درستی رعایت شود. عوارض کاشت مو در این دو روش کمترین میزان عوارض نسبت به سایر روش ها می باشد.


در کنار این دو متد که بهترین روش کاشت مو محسوب می شوند، چنانچه فرد بانک موی مناسبی جهت انجام کاشت مو به دو روش مذکور را نداشته باشد، می توان از روش جایگزین یعنی کاشت موی مصنوعی استفاده نمود.


شایان ذکر است، مرکز تخصصی موی سینا (رنسانس) بنیانگذار کاشت مو به روش SUT در ایران است. شما عزیزان اگر خواهان کاشت مو به یکی از دو روش مذکور هستید می توانید با مشاوران ما در مرکز تخصصی موی سینا با شماره های 02188909050 و 02188909051 تماس بگیرید و یا عکس خود را از طریق تلگرام به شماره 09122115442 ارسال کنید تا مشاورین ما به بهترین شکل ممکن شما عزیزان را راهنمایی کنند.



جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره 09122115442 تماس حاصل فرمایید

}
فرم ویزیت آنلاین کاشت مو



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید